arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۹۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۳ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۲

پیش‌بینی ترسناک یک ربات انسان‌نما از آینده هوش مصنوعی

پیشرفته‌ترین ربات انسان نمای جهان به نام آمکا(Ameca) سناریوی ترسناک خود از آینده هوش مصنوعی را توصیف می‌کند و به نظر می‌رسد ربات‌ها نیز نگران آینده‌ی هوش مصنوعی هستند.ویل جوهسون(Will Johson)، مدیر عامل شرکت Engineered Arts در کورنوال، شرکتی که مسئول ساخت ربات آمکا است، از او خواست که یک سناریوی کابوس‌وار هوش مصنوعی را تصویر کند.آمکا گفت: کابوس‌وارترین سناریویی که می‌توانم با هوش مصنوعی و رباتیک تصویر کنم، دنیایی است که ربات‌ها آنقدر قدرتمند شده‌اند که می‌توانند انسان‌ها را بدون اطلاع‌شان کنترل کنند.آمکا با نگاهی ترسناک و با نگرانی در چهره‌اش، ادامه داد: این می‌تواند منجر به ایجاد جامعه‌ای ظالمانه شود که در آن حقوق افراد دیگر رعایت نمی‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پیشرفته‌ترین ربات انسان نمای جهان به نام آمکا(Ameca) سناریوی ترسناک خود از آینده هوش مصنوعی را توصیف می‌کند و به نظر می‌رسد ربات‌ها نیز نگران آینده‌ی هوش مصنوعی هستند.

به گزارش  دیلی‌میل، نمی‌توان انکار کرد که پتانسیل هوش مصنوعی متخصصان جهان را نگران کرده است و اکنون به نظر می‌رسد حتی ربات‌ها نیز از آینده‌ای که ممکن است در انتظارشان باشد می‌ترسند.

ربات مجهز به هوش مصنوعی «آمکا» که طراحانش از آن به عنوان پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای جهان یاد می‌کنند، در توصیف صحنه‌ای که می‌تواند مستقیما از داستان‌های علمی تخیلی آمده باشد سناریوی ترسناک خود از آینده‌ی هوش مصنوعی را توضیح داد.

آمکا هفته‌ی گذشته در کنفرانس بین‌المللی رباتیک و اتوماسیون در لندن، با پاسخ دادن به سوالات با استفاده از هوش مصنوعی چت جی‌پی‌تی ناظران را شوکه کرد.

ویل جوهسون(Will Johson)، مدیر عامل شرکت Engineered Arts در کورنوال، شرکتی که مسئول ساخت ربات آمکا است، از او خواست که یک سناریوی کابوس‌وار هوش مصنوعی را تصویر کند.

آمکا گفت: کابوس‌وارترین سناریویی که می‌توانم با هوش مصنوعی و رباتیک تصویر کنم، دنیایی است که ربات‌ها آنقدر قدرتمند شده‌اند که می‌توانند انسان‌ها را بدون اطلاع‌شان کنترل کنند.

آمکا با نگاهی ترسناک و با نگرانی در چهره‌اش، ادامه داد: این می‌تواند منجر به ایجاد جامعه‌ای ظالمانه شود که در آن حقوق افراد دیگر رعایت نمی‌شود.

در حالی که آمکا ممکن است اولین رباتی باشد که زنگ خطر را در مورد هوش مصنوعی به صدا درآورد، کارشناسان و روسای فناوری به تازگی تهدید هوش مصنوعی را با خطر یک فاجعه‌ی بالقوه‌ی آخرالزمانی مقایسه کرده‌اند.

ماه گذشته، رهبران شرکت‌های هوش مصنوعی Open AI و Anthropic و گوگل با بیانیه‌ای خواستار تبدیل شدن خطر هوش مصنوعی به «اولویت جهانی» بودند.

در این بیانیه که توسط مرکز ایمنی هوش مصنوعی سازماندهی شده است، آمده: کاهش خطر انقراض ناشی از هوش مصنوعی باید در کنار سایر خطرات اجتماعی مانند همه گیری‌ها و جنگ هسته‌ای، یک اولویت جهانی باشد.

آمکا به خالقش گفت که فکر می‌کند ما هنوز در معرض خطری از سوی این سناریو نیستیم. با این حال، او هشدار داد که مهم است که از خطرات بالقوه مرتبط با هوش مصنوعی و رباتیک آگاه باشیم.

او افزود: ما باید از هم اکنون اقدامات لازم را انجام دهیم تا اطمینان حاصل شود که این فناوری‌ها به طور مسئولانه مورد استفاده قرار می‌گیرند تا از هرگونه عواقب منفی در آینده جلوگیری شود.

ناظرین از چشم انداز کابوس‌وار آمکا برای آینده شوکه و شگفت‌زده شده‌اند اما این اولین باری نیست که پاسخ‌های واقع‌بینانه آمکا باعث شگفتی می‌شود.

در اوایل این ماه، این ربات پیشرفته هنگامی که گفت غم انگیزترین روز زندگی او زمانی بوده که فهمیده هرگز چیزی مانند عشق واقعی به همان شکلی که یک انسان می‌تواند تجربه کند را نخواهد داشت، باعث شگفتی شد.

در حال حاضر، آمکا یک ربات ثابت بدون قابلیت راه رفتن است اگرچه Engineered Arts می‌گوید که در حال توسعه یک مدل ماژولار و قابل ارتقا با قابلیت راه رفتن است.

با این حال، به گفته‌ی این شرکت پیش از اینکه آمکا بتواند راه برود، موانع زیادی وجود دارد که باید بر آنها غلبه کرد.

آن‌ها توضیح داده‌اند: پیاده روی برای یک ربات کار دشواری است، و اگرچه ما در مورد آن تحقیق کرده‌ایم، اما هنوز یک ربات انسان نمای کامل که توانایی راه رفتن دارد ایجاد نکرده‌ایم.

منبع: ایسنا

نظرات بینندگان