arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۹۳۴۳
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۳ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
واکنش شهردار سابق تهران به تخریب‌ باغ‌ها به بهانه اخذ تراکم:

منفعت صاحبان باغ ارجح است یا آینده شهروندان؟/ شورای شهر در معرض امتحان قرار دارد/ حضرات بی‌سرو‌صدا پروانه دادند

شهردار پیشین تهران در توییتی نوشت: پلاک های باغ در تهران حدود ۴ تا ۵ هزار قطعه از یک میلیون قطعه است که ۵ هزارم تعداد قطعات شهر است. تهران به جهت فضای سبز شدیدا در تنگناست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شهردار پیشین تهران در توییتی نوشت: پلاک های باغ در تهران حدود ۴ تا ۵ هزار قطعه از یک میلیون قطعه است که ۵ هزارم تعداد قطعات شهر است. تهران به جهت فضای سبز شدیدا در تنگناست.

پیروز حناچی، شهردار پیشین تهران در رشته توییتی به ماجرای تخریب باغ‌ها به بهانه اخذ تراکم اشاره کرد. 

او‌ نوشت: «پلاک های باغ در تهران حدود ۴ تا ۵ هزار قطعه از یک میلیون قطعه است که ۵ هزارم تعداد قطعات شهر است. تهران به جهت فضای سبز شدیدا در تنگناست.

‌در دوره قبل از محل جریمه قطع درخت بیش از ۲۲ باغ تملک و به حوزه قلمرو عمومی اختصاص یافت.»

او در ادامه به چند نکته در خصوص باغ‌برج‌ها اشاره کرد و ادامه داد: «باغ به عنوان ارزش زیست محیطی و اهمیتی که فضای سبز برای سلامت شهروندان دارد، ضروری است.

‌منفعت صاحبان باغ ارجح است یا منفعت شهر و شهروندان  و آینده؟ 

‌حداکثر تراکم ساختمانی به عنوان حق صاحبان املاک نیست. شهرداری حتما باید از باغ ها و باغداران حمایت کند.»

او ادامه داد: «شورا در معرض یک امتحان قرار گرفته که آیا منفعت مردم و آینده شهر را به منفعت مالکان باغ ها ترجیح می‌دهد؟ امیدوارم اعضای شورای شهر مصلحت مردم و آینده تهران را به مصلحت صاحبان املاک ترجیح دهند و راه دیگری برای رضایت صاحبان باغ ها پیدا کنند.»

 شهردار سابق در ادامه نوشت: «شورای ششم باقیمانده باغ‌های تهران را به بهانه اخذ تراکم بیشتر مجددا اجازه تخریب ندهد.

‌روز یکشنبه لایحه شهرداری تهران در خصوص باغات درصحن علنی شورا مطرح می‌شود. در طول ۱۰ سالی که ضوابط برج باغ جاری بود ، ۵۰۰ پروانه صادر شد و حدود ۱۵۰ ملک هم اقدام به ساخت کرده بودند و ۶۲ پرونده نیز عوارض کامل داده بودند ولی پروانه نداشتند. ما پروانه ندادیم و حضرات بی سروصدا به آنها هم پروانه دادند و هیچ نهاد نظارتی هم پیگیری نکرد!» 

حناچی  در پایان نوشت: «این سیاست از حدود وظایف قانونی شورای شهر خارج است وشورایعالی شهرسازی و معماری و کمیسیون ماده ۵ شهر تهران دراین زمینه(جلوگیری از تخریب باغات) مصوبه دارد.»

نظرات بینندگان