arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۲۹۴۵۴
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۳ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۲

۷ حقیقت جالب و خواندنی درباره قد بلندها که نمی دانستید

قد بلند بودن با چالش‌هایی همراه است که یکی از آن‌ها ایجاد ناخواسته‌ی این تصور از خود در ذهن دیگران است که فرد سلطه گر یا ترسناکی هستید. برای مقابله با این مسأله، بسیاری از قد بلند‌ها تلاش می‌کنند با دیگران مهربان‌تر باشند و با آن‌ها بیشتر راه بیایند. همچنین تحقیقات نشان داده ژن‌ها و قد ما می‌توانند بر روی سلامت قلب ما اثرگذار باشند. کسانی که قد آن‌ها کمتر از ۱۶۰ سانتیمتر است، در مقایسه با آن‌هایی که قد بلندتری دارند، ممکن است از ریسک بیشتری برای ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی برخوردار باشند. بر اساس تحقیقات، هر ۶ سانتیمتر قد ِ بلندتر، ریسک ابتلا به بیماری قلبی را حدود ۱۳/۵ درصد کاهش می‌دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

زندگی قد بلندها با کلیشه های زیادی گره خورده است، از سؤال «آن بالا هوا چطور است؟» گرفته تا درخواست پایین آوردن چیزی که در بالاترین طبقه قرار دارد. اما این تنها ظاهر دنیای قد بلندها است و در پس آن حقایق غیر منتظره ی زیادی نهفته است.

۱- قد بلندها اغلب مهربان ترند

قد بلند بودن با چالش هایی همراه است که یکی از آن ها ایجاد ناخواسته ی این تصور از خود در ذهن دیگران است که فرد سلطه گر یا ترسناکی هستید. برای مقابله با این مسأله، بسیاری از قد بلندها تلاش می کنند با دیگران مهربان تر باشند و با آن ها بیشتر راه بیایند.

۲- قد شما می تواند بر درآمدتان تأثیرگذار باشد

آیا سوگیری ای در ما نسبت به مقوله ی قد وجود دارد؟ حتماً همینطور است. بر اساس تحقیقات، حتی یک سانتیمتر قد بیشتر می تواند درآمد سالانه ی افراد را بیشتر کند. به همین دلیل ممکن است فردی که قد بلندتری دارد از کسی که قد کوتاه تری دارد، درآمد بیشتری کسب کند.

اما جالب است بدانید که هالیوود بازیگران قد کوتاه تر را بیشتر ترجیح می دهند، به ویژه برای نقش های اصلی و بازیگران بلند قد برای گرفتن نقش با چالش هایی رو به رو هستند.

۳- داشتن قد بلند برای قلب مفید است

تحقیقات نشان داده ژن ها و قد ما می توانند بر روی سلامت قلب ما اثرگذار باشند. کسانی که قد آن ها کمتر از ۱۶۰ سانتیمتر است، در مقایسه با آن هایی که قد بلندتری دارند، ممکن است از ریسک بیشتری برای ابتلا به بیماری های قلبی عروقی برخوردار باشند. بر اساس تحقیقات، هر ۶ سانتیمتر قد ِ بلندتر، ریسک ابتلا به بیماری قلبی را حدود ۱۳/۵ درصد کاهش می دهد.

۴- هر چه قد بلندتری داشته باشید، بیشتر پیشرفت شغلی می کنید

تأثیر قد بر جایگاه اجتماعی بر کسی پوشیده نیست. اگر در هر جمعی از بقیه بلندتر باشید، از احترام دیگران برخوردار می شوید. قد بلندها توجه ها را به خود جلب می کنند و یک حس اعتماد به نفس طبیعی از خود بروز می دهند که می تواند بسیار جذب کننده باشد.

به همین دلیل اغلب به پست های مدیریتی و جایگاه های بالاتر جامعه می رسند. برای مثال، قد ۵۸ درصد از مدیرعامل ها در آمریکا بیشتر از ۱۸۲ سانتیمتر است.

۵- قد بلندها بیشتر مستعد آسیب دیدگی اند

قد بلندها برای حفظ خود از آسیب ها و صدمات با سختی بیشتری مواجه اند. دست و پای بلند و مرکز ثقل بیشترشان می تواند آن ها درگیر تلاشی دائمی برای رد کردن چارچوب درها و موانعی که از بالا تا ارتفاع پایینی آویزان شده اند، کند.

۶- زن ها در کنار مردان قد بلند بیشتر احساس امنیت می کنند

چیزی در مردان بلند قد وجود دارد که احساس امنیت بیشتری به زن ها می دهد و باعث می شود در کنار آن ها بیشتر احساس زنانگی کنند. احتمالاً حسی مانند داشتن یک محافظ در کنار خود را دارد و احساس می کنید از یک حمایت دائمی برخوردار هستید.

هنجارها و کلیشه های اجتماعی سبب شده قد بلند برای ما تداعی گر قدرت و محافظت باشند. با این حال، باید به خاطر داشت که حس امنیت به چیزی فراتر از چند سانتیمتر قد ِ بلندتر بستگی دارد. ارتباط صادقانه، احترام و برقراری اعتماد است که باعث می شود در کنار شخصی احساس امنیت کنیم.

۷- ارتباط میان قد و حسادت در مردان و زنان متفاوت است

در بحث ارتباط میان قد و حسادت، تفاوت زیادی میان زنان و مردان وجود دارد. مردان قد بلندتر حسادت کمتری تجربه می کنند. آن ها جذاب تر، مسلط تر و موفق ترند، امری که می تواند حسادت کمتری در آن ها ایجاد کند.

این امر اما در مورد زنان متفاوت است. تحقیقات نشان داده زنانی که قد متوسطی دارند از کمترین میزان حسادت برخوردارند. اما زنانی که قد آن ها کمتر یا بیشتر از حد متوسط است، اغلب حسادت بیشتری را تجربه می کنند.

منبع: روزیاتو

نظرات بینندگان