arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۳۰۰۴۸
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۲ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۲

بارش شدید تگرگ در آذربایجان شرقی، شیشه خودروها را خُرد کرد

محمدباقر هنربر مدیرکل مدیریت بحران استاندار آذربایجان شرقی در تشریح خسارت‌های وارده از طریق بارش تگرگ امروز در برخی نقاط استان، گفت: تگرگ در شهرستان‌های هوراند و کلیبر باعث بروز خسارت به تجهیزات زیربنایی شده است. وی ادامه داد: شیشه بسیاری از خودروها و سقف سالن‌های گاوداری‌ و سوله‌ها در هوراند و کلیبر خرد و سوراخ شده و علاوه بر شکستن درختان نیز به چراغ‌های برق خسارت وارد شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: مدیرکل مدیریت بحران استاندار آذربایجان شرقی در تشریح خسارت‌های وارده از طریق بارش تگرگ امروز در برخی نقاط استان، گفت: تگرگ در شهرستان‌های هوراند و کلیبر باعث بروز خسارت به تجهیزات زیربنایی شده است.

محمدباقر هنربر در تشریح این خبر، اظهار کرد: بر اساس هشدار نارنجی صادر شده از سوی سازمان هواشناسی و مدیریت بحران کشور، ورود سامانه‌ بارشی و بارش تگرگ از بعدازظهر سه شنبه تا اواخر پنجشنبه هفته جاری گزارش شده بود.

وی افزود: متاسفانه در اثر بارش شدید تگرگ، خسارت‌هایی به تجهیزات زیربنایی، بخش کشاورزی، منازل مسکونی و خودروها در شهرستان هوراند و کلیبر، تعدادی روستاهای این مناطق و بخشی از مناطق شهرستان اهر وارد شده است.

وی ادامه داد: شیشه بسیاری از خودروها و سقف سالن‌های گاوداری‌ و سوله‌ها در هوراند و کلیبر خرد و سوراخ شده و علاوه بر شکستن درختان نیز به چراغ‌های برق خسارت وارد شده است.

هنربر با بیان این‌که بارش تگرگ در اهر چندان شدید نبود که به تجهیزات زیربنایی خسارت زند، گفت: تعدادی از احشام نیز در هوراند، کلیبر و اهر تلف شده و به اراضی کشاورزی هم خسارت وارد شده است. 

وی افزود: تعدادی خانه نیز در هوراند و کلیبر دچار آبگرفتگی شده و با کمک شهرداری و هلال احمر، تخلیه شده است.

وی با بیان این‌که خسارت‌های وارده پس از برآورد، اطلاع داده می‌شود، گفت: پوشش بیمه در تمامی بخش‌های کشاورزی، منازل مسکونی و خودرویی امری مهم و ضروری بوده و پیگیر پرداخت غرامت خسارت دیدگان خواهیم بود.

نظرات بینندگان