arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۳۰۳۸
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۰ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۱

كلاهبرداري با ارسال ايميل!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ريیس پلیس فتاي استان اردبیل از دستگيري افرادي كه با نسب نرم‌افزار جاسوسي در سيستم رايانه خود و ارسال رايانامه تبليغاتي به افراد اقدام به كلاهبرداري از آنان كرده بودند، خبرداد.

سرهنگ امینی در تشريح جزئيات اين خبر گفت: در پی شکایت زنی ساکن تهران مبنی بر این که از حساب وی مبلغی به صورت اینترنتی برداشته و صرف خرید اینترنتی شده، بررسي پرونده در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

امینی ادامه داد: تحقیقات گسترده در خصوص پرونده آغاز شد و پس از استعلام‌های بانکی و تحقيقات پلیسي سرانجام متهم که ساکن شهر اردبیل بود، شناسایی و دستگیر شد.

وي با بيان اينكه متهم پس از دستگيري ابتدا منکر جرم خود شد، گفت: متهم با توجه به شواهد و قرائن موجود به بزه انتسابی خود اعتراف کرد و شرح داد که رمز کارت شارژها را از فردی که ساکن رشت است و نسبت خانوادگی با وی دارد خریداری کرده است.

ريیس پلیس فتاي استان اردبیل ادامه داد: ماموران براي تکمیل تحقیقات خود و شناسایی متهم دوم راهی شهرستان رشت شدند و متهم دوم را دستگير كردند كه وي پس از دستگيري و انتقال به مقر انتظامي در بازجويي‌ها معترف شد كه با استفاده از نرم‌افزاری جاسوسی اقدام به سرقت اطلاعات افراد كرده و این نرم‌افزار را از فردی که ساکن یکی از کشورهای خارجی است تهیه و با کمک این نرم‌افزار فایل‌های تبلیغاتی یا متن‌های همکاری برای اشخاص از طریق پست‌الکترونیکی ارسال کرده و بعد از رویت اين برنامه توسط قربانیان کلیه عملیات‌های انجام شده رایانه کاربران برایش ارسال شد و از این طریق اقدام به خریدهای اینترنتی كرد.

امینی به شهروندان هشدار داد هیچ‌گاه پست‌الکترونیکی افراد و شرکت‌های ناشناس را رویت نکنند چراكه ممکن است دامی برای به سرقت بردن اطلاعات بانکی آنان باشد.
نظرات بینندگان