arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۳۱۷۸
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۰ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۱

این 10 کالا را هرگز دست‌دوم نخرید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برخی افراد که به خرید کالاهای دست دوم نیز روی می آورند باید این نکته را بیاد داشته باشند که این 10 کالا را به هیچ وجه استفاده شده خریداری نکنند.

به گزارش انتخاب به نقل از بازار خبر، طی یک پروسه هوشمندانه دخل و خرج، گاهی اوقات می‌توان بسیاری از ملزومات منزل و یا محل کار را به صورت دست دوم یا از پیش استفاده شده خریداری کرد. این کار باعث کاهش چشم‌گیر هزینه‌ها می‌شود. اما بعضی مواقع کالاهایی هستند که بنا به دلایل بهداشتی و سلامتی نباید هرگز به صورت دست دوم خریداری شوند.


1. صندلی خودروی کودک
آمار نشان می‌دهد سال گذشته میلادی، نزدیک به 500 هزار نفر در دنیا برای فرزندان خردسال خود صندلی دست‌دوم خریداری کرده‌اند. آماری ناامید کننده که بی توجهی والدین را نسبت به سلامتی کودکان نشان می‌دهد. از سویی دیگر آمار شرکت‌های بیمه نشان می‌دهد تعداد تلفات ناشی از نقص عملکرد این صندلی های ایمنی در حال رشد است.

میز صندلی کودک ACAT-2

 

 

2. کلاه کاسکت
پرواضح است که مهم‌ترین قطعه ایمنی در یک دوچرخه و یا موتورسیکلت کلاه ایمنی یا همان کاسکت است. این کلاه در ظاهر ساده می‌بایست در یک تصادف به سرعت ضربه را جذب کند و سریعاً بشکند. در صورتی که یک کلاه کاسکت دارای ترک و خوردگی باشد، جذب ضربه در آن به خوبی صورت نمی‌گیرد.

http://www.taknaz.ir/ax1/ax2/451.jpg

3. لباس شنا
با اینکه تصور نمی‌شود ولی باز هم هستند کسانی که البسه شنای خود را از دست‌دوم فروشی‌ها تهیه می‌کنند. بعضی میکروب‌های موجود در الیاف این لباس‌ها که از نفر قبلی باقی مانده‌اند، تنها در صورت برخورد مجدد با آب فعال می‌شوند و عواقب وخیمی به همراه دارد.

 

مایو شنا مردانهaoxueer

 

4. تشک خواب
اکثر آنها که برای تخت‌‌خواب خود از تشک‌های استفاده شده بهره می‌برند، بر این باورند که با کشیدن یک روکش جدید همه‌چیز مثل روز اول است. این در حالی است که گرد و قباری که در لایه‌های زیرین تشک پنهان شده‌اند آرام آرام خود را به سطح می‌رسانند و باعث مشکلات تنفسی می‌شوند.

 

 

5. لوازم آرایش
خانم‌ها به این نکته بسیار مهم توجه نمی‌کنند که هر برخورد مواد آرایش با پوست با برداشت هزاران بافت زنده همراه است. حال تصور کنید وسیله آرایشی که بارها و بارها توسط یک فرد ناشناس استفاده شده باشد. گفته می‌شود یکی از علایم پیری زودرس چهره عدم استفاده از لوازم آرایش مرغوب است.

 

 

6. کفش
به نظر نمی‌رسد که خرید کفش دست دوم آنقدرها هم برای سلامتی ایراد داشته باشد. ولی تحقیقات جدید نشان می‌دهد کفش‌ها پس از مدتی فرم و قالب پای مصرف‌کننده‌ خود را می‌‌گیرند. برجستگی و فرورفتگی‌هایی که باعث راحتی او می‌شوند. اما ممکن شخصی که اقدام به خریداری کفش مصرف شده می‌کند، با فرم پاهایی متفاوت باشد. این کار در درازمدت می‌تواند باعث آسیب به ستون فقرات و کمر بشود.

7. نرم‌افزارهای کامپیوتری
هنگ کردن‌های متوالی. سرعت پایین ویندوز و یا مک. نیاز به تعویض زودهنگام ویندزو و یا مک. ارورهای پشت سر هم و شاید مهم‌تر از همه لو رفتن اطلاعات شخصی عواملی هستند که یک نرم‌افزار کپی و یا تقلبی برای کامپیوترهای شخصی ایجاد می‌کنند.

8. تخت کودک
بچه‌ها اغلب هرچیزی را که به دست می‌گیرند سمت دهان خود می‌برند. سپس دستان خیس خود را نیز به هر طرف می‌زنند. حتی فکرش نیز آزاردهنده است که کودک خود را درون تخت‌خوابی قرار دهیم که طفلی دیگر درون آن را به شدت با بزاق خود آلوده کرده است.

9. لاستیک خودرو
آمار نشان می‌دهد هزاران حلقه لاستیک روزانه در سرتاسر دنیا بازیافت می‌شوند و مجدداً در دسترس مشتری قرار می‌گیرند. این تعداد منهای لاستیک‌هایی است که به صورت دست دوم از تعمیرگاه‌ها تهیه می‌شود. عدم پایداری تایر در برابر گرما و هم‌چنین ضعیف شدن آج‌ها می‌‌تواند خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد.

10. کلاه
یک ابزار ساده بای حفاظت سر از آفتاب و باران، چگونه می‌تواند برای شخص دیگر مضر باشد. ترکیب زیان‌بار عرق سر، ترشحات پوست سر و میکروب‌هایی که به واسطه گرما و رطوبت در لایه زیرین کلاه رشد و نمو کرده‌اند، نفر بعدی را با بیماری‌های پوست و مو مواجه خواهد کرد.

نظرات بینندگان