arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۳۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۱

10 هزار نفر ممنوع الخروج شدند / 64 میلیارد تومان مالیات سکه دریافت شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس سازمان امور مالیاتی با اشاره به دریافت 64 میلیارد تومان مالیات برای سکه های پیش فروش گفت: در حال حاضر 10 هزار نفر به دلیل بدهی بالای یک میلیون تومان به سازمان ممنوع الخروج شده اند.

علی عسکری در گفت و گو با پانا با اشاره به اینکه برای زمستان سال 90 بیش از 43 میلیارد تومان مالیات سکه از بانک مرکزی دریافت شد، اظهار داشت: برای سکه های پیش فروش شده در بهار نیز 21 میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده دریافت شده است.

وی ادامه داد: در مجموع برای سکه های پیش فروش شده تاکنون 64 میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده دریافت شده است و مابقی سکه های پیش فروش در تابستان تحویل شده و مالیات آنها را دریافت می کنیم.

رییس سازمان امور مالیاتی در پاسخ به علت ممنوع الخروج شدن 10 هزار نفر از تجار و درخواست اتاق بازرگانی برای برداشتن این محدودیت گفت: همه این افراد لزوما تاجر نیستند و بر اساس قانون هر کس که بیش از یک میلیون تومان بدهی مالیاتی داشته باشد باید ممنوع الخروج شود بنابراین ما قانون را اجرا کرده ایم و درخواست اتاق بازرگانی نیز اگر در حیطه قانون باشد قابل اجرا است.

عسکری تصریح کرد: ماده 202 قانون مالیاتی بدهکاران بالای یک میلیون تومان را ممنوع الخروج می داند و ما نمی توانیم در اجرای قانون سلیقه ای یا گزینشی عمل کنیم، بنابراین همه بدهکاران بالای یک میلیون مشمول ممنوع الخروجی می شوند.

 

نظرات بینندگان