arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۳۳۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۲ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۱

افزاش شغل های کاذب به دلیل عدم سرمايه‌گذاري صنعتي در کردستان

سرمایه گذاری دولت در بخش ساختمان برای کاهش نرخ بیکاری استان کافی نبوده است/ انتشار نرخ 11.9 درصدي بیکاری استان كردستان از سوی مرکز آمار غیر واقعی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر خانه کارگر کردستان معتقد است: نرخ بیکاری در استان کردستان در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش انتخاب ، عباسعلی صفری انتشار نرخ 11.9 درصدي بیکاری استان كردستان از سوی مرکز آمار را غیر واقعی دانست و به ايلنا گفت: نرخ بيكاري استان كردستان بيش از 20 درصد برآورد مي‌شود.

او در تشريح ادعاي خود افزود: بسیاری از واحد‌های تولیدی در شهرک‌های صنعتی تعطیل و یا در آستانه تعطیلی قرار دارند و تعداد کمی از این واحد‌ها با حداقل نیروی کار وتولید فعالیت مي‌كنند.

به گفته اين فعال كارگري توجه ویژه دولت برای توسعه استان و ایجاد اشتغال در کنار تلاش و همدلی کارگران باعث ایجاد کاهش نرخ بیکاری در کردستان خواهد شد.

صفری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: استان کردستان با برخورداری از موقعیت استراتژیک و منابع غنی، شرایط جغرافیایی مناسب و مستعدی را برای توسعه اقتصادی در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات داراست اما عقب ماندگی استان کردستان در زمينه مسائل اقتصادی جایگاه این استان را در میان سایر استانهای کشور در رده‌های آخر قرار داده است.

او اضافه کرد: همجوار بودن كردستان با کشور عراق باعث شده است در صورت عدم حمایت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری صنعتي از سوی دولت، نگرانی‌هایی در خصوص جذب جوانان جوياي كار به شغل‌هاي كاذب بوجود بيايد.

این فعال کارگری در خاتمه اين گفتگو با بیان اینکه از سال ۸۷ برای ۵۱ هزار کارگر ساختمانی استان کارت مهارت فنی صادر شده است، افزود: سرمایه گذاری دولت در بخش ساختمان برای کاهش نرخ بیکاری استان کافی نبوده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اصفهانی زاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
0
2
من با مردم کردستان ارتباط کاری زیادی داشته و دارم واقعا از شریف ترین و نجیب ترین اقوام ایرانی هستند اما متاسفانه اون چیزی که لیاقت داشته باشن رو تا حالا بهشون ندادن و به لحاظ اقتصادی خیلی عقب تر ا بقیه استانهای کشور هستند به هر حال مسولین خیلی خوذشون رو مدیون مردم این منطقه از کشورمون کردن و باید در قیامت جوابگو باشن.
نظرات بینندگان