arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۳۴۵۵۳
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۰ - ۳۱ تير ۱۴۰۲

راهنمای ثبت برند فوری

هزینه ثبت برند حقیقی و هزینه ثبت برند حقوقی در هر طبقه و حق الثبت و تمدید برند، سال به سال تغییر می‌کند و لذا برای صرفه جویی در هزینه‌ها، بایستی در اسرع وقت اقدام نمود. طبق ماده 31 قانون ثبت علائم تجاری، حق استفاده انحصاری از یک علامت به کسی تعلق دارد که قانونا در تملکش باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ثبت برند یک اقدام فرصت آفرین برای اشخاص حقیقی و حقوقی کارآفرین و سرمایه گذاری در حوزه های صنعت و خدمات است. برند، هویت شما در عرصه کسب و کار است و هر میزان، برند یا نشان تجاری شما، شاخص و معروف باشد، مخاطبان داخلی و خارجی، اطمینان بیش تری به کالا و خدمات شما دارند. برندینگ، ابزاری برای توسعه بازار و پیدا کردن بازارهای جدید و مشتریان جدید است و این کار، با ثبت برند و مطرح کردن آن با فرآیندهای نوین بازاریابی و تبلیغات انجام میشود. ثبت برند آسان است و هزینه چندانی ندارد.

هلدینگ ملاصدرا به عنوان یکی از مراکز پیشرو در ثبت انواع شرکت و برند و  دریافت گواهینامه و استانداردهای ملی و بین المللی برای فعالان کسب و کار در ایران، در این گفتار شما را با آنچه درباره ثبت برند فوری نیاز دارید، آشنا می کند.

با ما همراه باشید.

برای ثبت برند به کجا مراجعه کنیم؟

این مهم ترین پرسشی است که متقاضیان حقیقی و حقوقی ثبت برند دارند و به دنبال پاسخ آن در سایت‌ها هستند. تنها مرکز رسمی ثبت برند در ایران، سامانه مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک قوه قضاییه ایران است. ثبت برند هیچ ربطی به وزارت صمت و وزارت ارشاد ندارد.

برای ثبت برند، باید به این سامانه مراجعه کرد. اما مثل ثبت شرکت، ورود اطلاعات و بارگذاری اطلاعات و آماده کردن اسناد و مدرک مربوطه، ریزه کاری‌هایی دارد که مشاوران مجرب هلدینگ ملاصدرا با سالها سابقه در ثبت برندهای معروف ایران، آماده ارائه نیازهای اطلاعاتی متقاضیان گرامی هستند. ثبت برند، اقدامی دائمی مثل ثبت شرکت نیست و هر 10 سال یک بار، بایستی نسبت به تمدید گواهی برند ثبت شده، طبق تعرفه های اعلامی قوه قضاییه اقدام کرد.

راهنمای ثبت برند فوری

هزینه ثبت برند چقدر است؟

ثبت برند، هزینه های میلیونی ندارد. با چند میلیون تومان می توان یک برند خوب ثبت کرد و از آن استفاده های مختلفی کرد. تعرفه های دولتی ثبت برند، روند صعودی دارد و اگر امسال نسبت به ثبت برند مورد نظر خود اقدام کنید، در هزینه های سازمان خود صرفه جویی خواهید کرد. برای اطلاع از هزینه نهایی ثبت برند فوری 1402 با مشاوران هلدینگ ثبتی و حقوقی ملاصدرا تماس بگیرید.

هزینه ثبت برند حقیقی و هزینه ثبت برند حقوقی در هر طبقه و حق الثبت و تمدید برند، سال به سال تغییر می‌کند و لذا برای صرفه جویی در هزینه‌ها، بایستی در اسرع وقت اقدام نمود. طبق ماده 31 قانون ثبت علائم تجاری، حق استفاده انحصاری از یک علامت به کسی تعلق دارد که قانونا در تملکش باشد.

چرا ثبت برند را برون سپاری کنیم؟

استفاده از وکلای حرفه ای در ثبت انواع شرکت و برند، اقدامی شایسته برای تسهیل و تسریع امور ثبتی است. شمار قابل توجهی از مشتریان هلدینگ ملاصدرا، پس از عدم موفقیت در ثبت صحیح شرکت و برند و موسسه، به این مجموعه مراجعه میکنند. چرا که مسلط به قوانین و امور ثبتی و حقوقی مربوط به شرکت و برند نیستند.

ثبت شرکت و برند، بار حقوقی دارد و صفر تا صد مراحل آن، بایستی با اشراف اطلاعاتی بر قانون و همه جنبه های با اهمیت قانون تجارت و قانون ثبت برند صورت بگیرد تا در آینده برای موسسان و سهامداران و هیات مدیره، چالش زا نشود. پس برون سپاری خدمات ثبت برند و ثبت شرکت را جدی بگیرید.

مزایای فوق‌العاده ثبت برند در ایران

شما می‌توانید مطابق با قابلیت‌ها و توانمندی‌های مستند و مستدلی که در اختیار دارید، نسبت به ثبت برندهای گوناگون در حوزه‌های مختلف غذایی و شیمیایی و خدماتی اقدام کنید. با مطرح کردن این برندها در سطح جامعه، نسبت به فروش امتیاز برند به متقاضیان حقیقی و حقوقی داخلی یا خارجی اقدام کرده و درآمدزایی کنید.

پس یکی از فواید ثبت برند، خلق ارزش افزوده و درآمدزایی است. یکی از مسیرهای تولید ثروت در قرن بیست و یکم، از طریق ثبت برند و برندینگ خلاقانه و فروش برند بوده که درآمد فوق العاده ای برای فعالان این عرصه به ارمغان می‌اورد.

پس، ثبت برند، نوعی در اختیار گرفتن دارایی ناملموس بوده که امکان خرید و فروش آن وجود دارد. ثبت برند در واقع نوعی سرمایه گذاری بلند مدت است. مثل خرید سهام بنیادی در بازار بورس  که هر میزان صبر شما و انتخاب شما، صحیح و علمی باشد، سودآوری شما در بلند مدت، افزایش خواهد یافت.

برند، نوعی سرمایه بوده و اعتبار آفرین است. وقتی شما به عنوان صاحب فلان برند مطرح در جامعه شناخته می‌شوید، برندینگ شخصی یا پرسونال برند شما نیز معتبر شده و این یعنی اعتبار و شایستگی. در دنیای کسب و کار، اعتبار فلان شرکت یا کارآفرین را از طریق شهرت نشان تجاری آن نزد مشتریان و جامعه مخاطبان می‌سنجند.

هر میزان یک برند، جایگاه بالاتری در جامعه داشته باشد، وفاداری مشتریان به آن بیش‌تر و احتمالا سودآوری بیش‌تری نسبت به رقبا دارد. صاحبان این برندها، در مراکز رسانه‌ای و اعتبار و پولی و مالی و سیاسی نیز جایگاه رفیعی داشته و مورد احترم و توجه هستند.

هر برندی قابل ثبت است؟

خیر. باید به سامانه ثبت برند ایران مراجعه کنید.

چگونه برند خوب انتخاب کنیم؟

انتخاب برند خوب، یک هنر است و نیاز به مهارت و تجربه دارد تا نشان تجاری خوش لحن و خوش آهنگ و خوش  فرم در طراحی ، گزینش شود. مشاوران ملاصدرا، در این زمینه، بهترین و عالی ترین مشاوره ها را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند.

اگر برند قابل ثبت بود، چه مدارکی نیاز است؟

اگر استعلام ثبت برند انجام دادید و کارشناسان هلدینگ ملاصدرا به شما گفتند که برند قابل ثبت بود، حتما به مدارک زیر دقت کنید. شما بایستی مجوز لازم برای ثبت برند را داشته باشید. اگر مجوز لازم را در صنف مورد نظر ندارید، کارشناسان هلدینگ ملاصدرا، بستر لازم برای کسب هر نوع مجوز قانونی را برای شما با بهترین قیمت و کیفیت فراهم می کنند.

منظور از مجوز که در سامانه اعلام شده، یکی از موارد ذیل می باشد :

  • پروانه بهره برداری سازمان صنعت ،معدن و تجارت تهران یا هر استان دیگر
  • پروانه ساخت صادره از سازمان غذا و دارو و یا دانشگاه علوم پزشکی تهران یا ایران
  • قرارداد سفارش کالا (تولید بدون کارخانه)و با استفاده از ظرفیت خالی دیگران و استفاده از مجوزهای آنها
     پروانه کسب از اتحادیه صنفی مربوطه
  • گواهی از اتحادیه مربوطه جهت کالا یا خدمات مورد نظر
  • پروانه از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران یا هر استان دیگر
  • سایر مجوز ها از مراجع ذیربط حسب کالا یا خدمات مورد نظر متقاضی
  • کارت بازرگانی به عنوان مجوز محسوب نمی گردد و صرفا جهت ثبت علامتی با رسم الخط غیرفارسی درخواست شده باشد و یا اینکه درخواست صادرات شده باشد، کاربرد دارد (حداکثر برای تقاضای دو علامت).
  • جواز تاسیس به عنوان مجوز محسوب نمی گردد و صرفا برای درخواست ثبت یک علامت کاربرد دارد . در صورت نیاز به ثبت بیش از یک علامت باید سایر مجوز ها از قبیل پروانه بهره برداری و .... ارائه گردد.

اگر با یک یا چند مورد نقص مدرک روبرو بودید، ملاصدرا آماده ارائه خدمات ویژه به متقاضیان ثبت برند جهت تکمیل مدارک است. لذا نگران نباشید. چه استارتاپ دارید چه محصولی اخیرا تولید کردید.

مخاطب گرامی

 

ثبت برند و انتخاب نام، آسان است. اما چون این فعالیت، بخش از روند برندینگ و مارکتینگ سازمان و بنگاه شما است، باید دقیق و صحیح و حرفه ای انجام شود. بنابراین با یک فرآیند آسان اما ظریف روبرو هستیم که می‌تواند بار حقوقی و مالی برای شما به همراه داشته باشد و بهتر است که توسط کارشناسان خبره ، مراحل مروبطه دنبال گردد.

صفر تا صد مراحل انتخاب نام و طراحی لوگو و ثبت مدارک در سامانه و تکمیل الزامات اعلامی توسط کارشناسان مرکز تا دریافت گواهی ثبت برند، توسط هلدینگ ملاصدرا در اسرع وقت برای متقاضیان گرامی انجام می شود. همین امروز با کارشناسان هلدینگ ملاصدرا برای ثبت برند و ثبت شرکت فوری تماس بگیرید تا در جریان جدید ترین تعرفه ها و مدارک لازم برای ثبت برند و شرکت باشید.

برندینگ ، ثروت آفرین است. با ملاصدرا، در صدر برندینگ اقتصاد ایران قرن بیست و یکم باشید.

نظرات بینندگان