arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۳۵۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۱ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۱
چه کسی از تحریم ایران سود می برد؟

افزایش چشمگیر صادرات آمریکا به ایران به‌رغم وجود تحریم‌ها ! / کاهش 32 درصدی صادرات اروپا

افزایش اخیر صادرات آمریکایی‌ها به ایران در حالی است که دولت این کشور علاوه بر تحریم‌های سازمان ملل تحریم‌های یک‌جانبه‌ای را بر جمهوری اسلامی تحمیل کرده است که به‌ویژه در ماه‌های اخیر اثرات منفی بسیاری بر تجارت میان ایران و اروپا داشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در حالی که بر اثر تحریم ها، صادرات اتحادیه اروپا به ایران در پنج ماه نخست سال جاری میلادی با ۳۲ درصد کاهش به ۲.۷۹ میلیارد یورو رسیده است، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال از «افزایش صادرات آمریکا به ایران به‌رغم وجود تحریم‌های گسترده»، خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب» ؛ در این گزارش، رقم افزایش صادرات آمریکا در شش ماه نخست سال جاری ۷۰ درصد عنوان شده است.

وال استریت ژورنال در گزارش خود از نوشیدنی کوکاکولا و همین طور محصولات «ارال‌بی» برای بهداشت دهان و دندان به عنوان نمونه‌هایی از کالاهای آمریکایی یاد کرده که به‌رغم تحریم‌ها هنوز در ایران فروش دارند. 

به گزارش این روزنامه، میزان صادرات کمپانی‌های آمریکایی به ایران که تماما نیز «قانونی» محسوب می‌شود در شش ماه نخست سال جاری میلادی با ۷۰ درصد افزایش به نزدیک ۱۶۰ میلیون دلار رسیده است.

یک کارشناس امور مربوط به تحریم‌ها علت رشد فروش کالاهای آمریکایی به ایران را «صدور یک جواز کلی برای اقلام خوراکی غیرتحریمی» در ماه اکتبر سال گذشته عنوان کرده است.

این در حالی است که به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال،
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بهزاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
0
31
آخه 160 میلیون دلار تو اقتصاد چند صد بیلیون دلاری آمریکا اصلا رقمی حساب میشه که میگی کی نفعشو میبره؟
قنبرى از اهواز
|
CHINA
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
15
14
آمريكا فقط كالاى بنجل وغيرضرورى به ايران صادرميكند آنهم بخاطرضربه زدن به توان داخلى مان
نظرات بینندگان