arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۳۶۰۶
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۱ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۱

نشست در ریاست‌جمهوری برای تنظیم ‌بازار تخم‌مرغ

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرعامل اتحادیه تولید‌کنندگان مرغ تخم‌گذار گفت: در جلسه‌ ریاست جمهوری برای تثبیت قیمت تخم مرغ، خرید، ذخیره‌سازی و اجرای طرح ناجی تصمیم گیری شد.

هدایت اصغری با اعلام این خبر اظهار داشت:‌ در حال حاضر تولیدکنندگان تخم‌مرغ را کیلویی، 1000 تا  1200 تومان زیر قیمت تمام شده عرضه می‌کنند.

مدیرعامل اتحادیه تولید‌کنندگان مرغ تخم‌گذار گفت: در حال حاضر تولیدکننده، گله‌های مرغ در حال تولید را حذف می‌کند که علامت خوبی نیست و ادامه این وضع موجب کاهش تولید و افزایش قیمت می‌شود.

اصغری خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از این وضعیت در جلسه‌ای که در ریاست جمهوری برگزار شد، برای تثبیت و متعادل کردن قیمت تخم‌مرغ در بازار تصمیم گیری شد، تا مازاد تخم‌مرغ خریداری و برای تنظیم بازار در ماه‌های پرمصرف وارد بازار شود.

مدیرعامل اتحادیه تولید‌کنندگان مرغ تخم‌گذار (میهن) در پاسخ به اینکه آیا زمان محدود نگهداری تخم‌مرغ نمی‌تواند مشکل ساز باشد، گفت:‌ انبارداری به صورت چرخشی با تسهیلاتی که به مرغ‌داران داده می‌شود، اجرا می‌شود، ضمن اینکه در انبارهای مجهز تا سه ماه نیز امکان نگهداری تخم‌مرغ وجود دارد.

*طرح ناجی مرغداران

وی همچنین از اجرای طرح ناجی خبر داد و گفت:‌ با اجرای این طرح تمام نیازهای مرغ‌داران توسط خودشان ساماندهی می‌شود، قیمت کف و سقف تعیین شده و در طول سال تولید و قیمت پایدار خواهد بود.

اصغری گفت: ‌این طرح با محوریت تولید پایدار، اصلاح زیرساخت‌ها و صادرات انجام می‌گیرد.

مدیرعامل اتحادیه تولید‌کنندگان مرغ تخم‌گذار (میهن) اظهار داشت: به دنبال جلسه نهاد ریاست جمهوری، جلساتی با مدیرکل طیور و مرکز پشتیبانی امور دام برای عملی ساختن این تصمیم‌ها انجام شده و به زودی این دو طرح در کشور اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه تولید‌کنندگان مرغ تخم‌گذار افزود: در حال حاضر تولید تخم‌مرغ در کشور به حد کافی است و ماهانه 10 تا 20 هزار تن مازاد تخم‌مرغ تولید می‌شود.

وی افزود: نیاز ماهانه کشور 60 هزار تن است، در حالی که 75 تا 80 هزار تن تولید می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس
نظرات بینندگان