arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۳۶۸۶۸
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۲۱ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۲

پیکر بی‌جان بزرگترین موجود تاریخ در ساحل کنار آدم‌ها/ عکس

پیدا شدن جسد یک وال آبی غول‌پیکر در ساحل شیلی به خوبی ابعاد حیرت‌انگیز بدن بزرگترین جاندار کره زمین را نشان می‌دهد. موجودی که وزنش به ۱۰۰ تن هم می‌رسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برای پی بردن به ابعاد غول‌آسای این موجود هیچ چیزی بهتر از دیدن تصویر آن کنار انسان و مقایسه ابعاد آن‌ها نیست. به تازگی پیکر بی‌جان یک نهنگ آبی در ساحل شیلی پیدا شده است و حضور مردم کنار این جسد فرصت این مقایسه را فراهم کرده است. جسد این نهنگ روز دوشنبه ۱۶ مرداد به ساحل انکاد در جنوب شیلی به ساحل افتاد.

پیکر بی‌جان بزرگترین موجود تاریخ در ساحل کنار آدم‌ها/ عکس

یکی از واقعیت‌هایی که شاید غیر منتظره باشد، این است که نهنگ آبی بزرگترین موجودی است که تاکنون روزی زمین زیسته و بله، این شامل دایناسورها نیز می‌شود (البته اگر کشف جدید دانشمندان درباره نهنگ پرو را نادیده بگیریم). بزرگترین نهنگ آبی که تاکنون ثبت شده حدود ۲۰۰ تن وزن و ۳۳ متر طول داشته است که به اندازه طول سه اتوبوس است.

همانطور که انتظار می‌رود، اندام‌های این حیوان نیز بسیار بزرگ است. به عنوان مثال سرخرگ‌های نهنگ آبی به قدری بزرگ است که یک کودک انسان می‌تواند در آن شنا کند یا قلب نهنگ آبی به اندازه یک خودروی کوچک است، اما نسبت به یک خودرو وزن بسیار کمتری دارد و وزن آن حدود ۱۸۰ کیلوگرم است. زبان آنها به تنهایی می‌تواند به وزن یک فیل باشد.

پیکر بی‌جان بزرگترین موجود تاریخ در ساحل کنار آدم‌ها/ عکس

۵۸۵۸

 

نظرات بینندگان