arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۳۷۰۸۷
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۰ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۲

عزیزی، نماینده مجلس: همکاری منطقه‌ای با همسایگان به معنای نادیده گرفتن منافع ملی نیست/ امیدواریم پیگیری پول‌های بلوکه شده ایران منتهی به نتایجی شود که دولت وعده داده است

ابراهیم عزیزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: چندین مرتبه مسئله پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی در این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته است و منتظر مسیر دولت هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: چندین مرتبه مسئله پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی در این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته است و منتظر مسیر دولت هستیم.

ابراهیم عزیزی درباره پیگیری موضوع میدان نفتی آرش در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: این مسئله جزء وظایف ذاتی کمیسیون انرژی است و حتما برادران ما در این کمیسیون با حساسیت موضوع را پیگیری خواهند کرد. 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درخصوص این‌که مطرح می‌شود بنای سیاست ما همکاری با همسایگان است و نگرانی از سرنوشت احیای روابط با عربستان با وجود این اختلاف‌ها، بیان کرد: ارتباط با همسایگان به معنای بی‌توجهی به منافع ملی نیست. قطعا باید با تاکید روی تقویت و توسعه ظرفیت‌هایی که منتهی به یک هدف ملی شود، باشد. 

وی تاکید کرد: ما به همسایگان‌مان همیشه توصیه و تاکید کردیم که در جهت منافع منطقه‌ای حرکت کنند. امنیت منطقه‌ای در گرو همکاری منطقه‌ای است اما برداشت اشتباه از این موضوع نداشته باشند که جمهوری اسلامی منافع ملی خودش را نادیده بگیرد.

عزیزی خاطرنشان کرد: مساله میدان نفتی آرش موضوعی است که دولت باید با رویکرد منافع ملی با آن برخورد کند.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی درباره پیگیری کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درخصوص پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی، عنوان کرد: این مساله هم چندین مرتبه مورد بررسی قرار گرفته است. جلساتی هم در گذشته با حضور مسئولان به ویژه وزارت امورخارجه برگزار شده است. 

وی خاطرنشان کرد: مسیری را هم دولت در حال حاضر طی می‌کند و ما منتظر هستیم انشاالله نتایج مطلوبی بگیریم. ما هم امیدواریم منتهی به همان نتایجی شود که دولت وعده داده است، تا دیگر نیازمند دیگر اقدامات ما نباشد.

نظرات بینندگان