arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۳۷۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۴ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۲

پرواز ۲ هزارو ۱۷۱ درصدی سمگا

گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران که با نماد سمگا در بازار سرمایه شناخته می‌شود در ۳ ماه ابتدایی سال گذشته ۲۵.۵ میلیارد تومان درآمد داشت که با رشد ۳۲۷ درصدی درآمد آن در فروردین، اردیبهشت و خرداد امسال به بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان رسیده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران (سمگا) به عنوان اولین هلدینگ تخصصی در زمینه گردشگری در ایران و نیز اولین شرکت بخش خصوصی ایرانی پذیرفته شده در سازمان جهانی گردشگری می‌باشد.

به گزارش نبض بازار، شرکت گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران بازوی اجرایی گروه مالی گردشگری در حوزه گردشگری و هتلداری است.

این مجموعه خدماتی نظیر ساخت و تجهیز و بهره برداری از پروژه‌هایی مانند هتلها، مجتمع‌های خدماتی و رفاهی، مجموعه‌های اقامتی و پذیرایی مجتمع‌های توریستی را ارائه می‌دهد.

شرکت گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران با توجه به موضوع اساسنامه، به عنوان یک هلدینگ سرمایه گذاری در بازار سرمایه نیز فعالیت می‌کند.

رشد ۲ هزارو ۱۷۱ درصدی سود پایه هر سهم سمگا

براساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال سود پایه هر سهم سمگا در بهار ۱۴۰۲ به ۱۵۹ ریال رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۲ هزار و ۱۷۱ درصد افزایش یافته است.

علاوه بر این سود خالص این شرکت به ۱۵۸ میلیارد تومان رسیده است که در این قسمت نیز شاهد رشد ۲ هزار درصدی می‌باشد و سود عملیاتی سمگا با افزایش ۸۸۹ درصدی به میزان ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

جمع درآمدی‌های عملیاتی گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران به ۱۰۹ میلیارد تومان رسید.

گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران که با نماد سمگا در بازار سرمایه شناخته می‌شود در ۳ ماه ابتدایی سال گذشته ۲۵.۵ میلیارد تومان درآمد داشت که با رشد ۳۲۷ درصدی درآمد آن در فروردین، اردیبهشت و خرداد امسال به بیش از ۱۰۹ میلیارد تومان رسیده است.

پرواز ۲ هزارو ۱۷۱ درصدی سمگا

رویکرد‌های راهبردی شرکت  سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران

چشم انداز پیش روی شرکت سمگا برنامه ریزی برای تبدیل این شرکت به نماد توسعه گردشگری و یکی از سه برند برتر گردشگری بخش خصوصی در منطقه در افق ۱۴۰۴ است و برای رسیدن به این هدف کلان، ایجاد زنجیره کامل فعالیت‌های گردشگری شامل ارزیابی اقتصادی و برنامه ریزی، طراحی، ساخت و توسعه، مرمت و احیا، مارکتینگ، برندینگ و جذب گردشگر، مدیریت بهره برداری و فرانچایز هتل‌ها و تاسیسات در قالب شرکت‌های تخصصی در دستور کار جدی این شرکت است. ساختار شرکت به نوعی تعیین شده است که در قالب هسته‌ای کوچک و شبکه‌ای بزرگ اقدام کند. به طوریکه اغلب پروژه‌ها و طرح‌های تعریف شده در این شرکت، از طریق تأسیس شرکت‌های فرعی تخصصی و شرکت‌های انجام پروژه و یا از طریق برونسپاری و انعقاد قرارداد با شرکت‌های متخصص در زمینه‌های کاری مرتبط به انجام می‌رسد.

نظرات بینندگان