arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۳۷۶۱
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۰ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۱

روز قدس در خارج از کشور چه عالمی دارد!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از خوانندگان «انتخاب» از یکی از کشورهای خارجی آورده است:

امسال بهر تقدیر روز قدس را در یکی از کشورهای افریقایی بودم. طبیعتا بدنبال نحوه برگزاری مراسم که حتی الامکان در این سنت حسنه حضرت امام، اگر چه بقدر ذره ای بی مقدار، شرکت داشته باشم. پس از جستجوهای فراوان از طریق دوستی ایرانی و متعهد بالاخره فهمیدیم که با کمک مشترک رایزنی فرهنگی و سفارت جمهوری اسلامی بر اساس دستورالعمل صادره از مرکز برگزار میشود. ما هم خوشحال و بدنبال برگزاری آن رفتیم که شرکت کنیم.

ابتدا گفتند که نمیتوانند تظاهرات برپا کنند، زیرا بهرحال این کشور با رژیم اشغالگر قدس رابطه رسمی دارد و انتظار از یک سفارت و دیپلمات هایش نیست که بر علیه سفارت دیگر و یا رژیمی دیگر در تظاهراتی شرکت نماید، حرفی منطقی بود. اگرچه ظاهرا در این کشور افریقایی تعداد مسلمانان کمتر از مسیحیان نمی باشد. بهرحال ما تابع بودیم و گفتیم که لابد سخنرانی های روشنگرانه ای برگزار میشود.

سرانجام به میهمانی بنام سمینار در هتل "هیلتون" این شهر صرف افطار دعوت شدیم. فکر کردیم که حداقل با حمایت سفارت و بخصوص رایزنی فرهنگی چهره های سیاسی و فرهنگی درست و حسابی شرکت میکنند، اما متاسفانه نه تنها یک وزیر (که وزرای مسلمان زیادی وجود دارند) شرکت نکرده بود، بلکه حتی یک سفیر کشور مسلمان هم شرکت نکرد و از چهره های معروف فرهنگی هم خبری نبود. جالب بود که حتی خود سفیر فلسطین هم حضور نداشت. البته ملت مستضعف ساکن شاخ افریقا در این کشور و برخی شیعیان پاکستانی شرکت کردند و افطاری خوبی هم تناول کردند و تشکر هم کردند، که خدا قبول کند.

از سمینار بگویم که منحصر شد به سخنرانی نفر دوم سفارت فلسطین که از آنچه خبری نبود روح روز قدس بود.

با خودم فکر کردم که واقعا ما کجائیم و حضرت امام کجا! روز قدس برای روشنگری جنایات صهیونیسم گذاشته شد و حالا سفارت خانه های ما باید که هزار هزار دلار هزینه به هتلهای زنجیره ای هیلتون بدهند، افطار بدهند، تریبون را هم بدست نماینده محمود عباس بدهند و در آخر هم گزارشی آنچنانی برای تهران لابد میفرستند که در روز قدس چه ها که نکردیم.
فاین تذهبون؟
نظرات بینندگان