arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۳۸۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۴ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۲

چند راهکار ساده برای سفر ارزان به تهران با فلای تودی

اگر از جمله مسافرانی هستید که زمان زیادی را برای استراحت در هتل صرف نمی‌کنید، بهتر است به رزرو هتل‌های دو یا سه ستاره بپردازید. پیشنهاد ما به این گروه از افراد این است که هتل خود را به‌گونه‌ای انتخاب کنند که بر اساس نقشه مترو تهران، در نزدیکی یکی از ورودی‌های سیستم حمل‌و‌نقل مترو قرار داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چند راهکار ساده برای سفر ارزان به تهران با فلای تودی

شهر تهران از جمله شهرهایی است که همه ما به دلایل مختلفی حداقل یک‌بار به آن سفر کرده‌ایم. این شهر از نظر هزینه در سطح نسبتاً بالایی قرار دارد و بهتر است برای کاهش هزینه‌های خود با راهکارهای مختلف سفر ارزان به تهران آشنا شوید. این راهکارها و ترفندها بسیار متنوع بوده و برای مثال می‌توان به رزرو آنلاین هتل‌های باکیفیت و ارزان از سایت‌ فلای تودی، جابه‌جایی با وسایل حمل‌و‌نقل عمومی و استفاده از نقشه مترو تهران اشاره کرد. نکات سفر ارزان به تهران به موارد بالا محدود نبوده و ترفندهای مختلف دیگری نیز وجود دارد که بسیاری از افراد از آن‌ها غافل هستند. در این مقاله به شرح این نکات خواهیم پرداخت.

کاهش هزینه رزرو هتل

هزینه رزرو هتل بخش بسیار بزرگی از بودجه سفر را به خود اختصاص می‌دهد. انتخاب اتاق مناسب در هتل به پارامترهای بسیار مختلفی بستگی دارد. بهتر است به موارد زیر برای کاهش هزینه رزرو اتاق در اقامتگاه مدنظر خود نظر توجه داشته باشید:

به‌هیچ‌عنوان اتاقی با ظرفیتی کمتر از تعداد مسافران را رزرو نکنید. زیرا در این صورت مجبور خواهید شد که از سرویس خواب اضافه با هزینه سرسام‌آور استفاده کنید. هزینه استفاده از این سرویس بالاتر از هزینه رزرو اتاق با ظرفیت مناسب است.

اگر از جمله مسافرانی هستید که زمان زیادی را برای استراحت در هتل صرف نمی‌کنید، بهتر است به رزرو هتل‌های دو یا سه ستاره بپردازید. پیشنهاد ما به این گروه از افراد این است که هتل خود را به‌گونه‌ای انتخاب کنند که بر اساس نقشه مترو تهران، در نزدیکی یکی از ورودی‌های سیستم حمل‌و‌نقل مترو قرار داشته باشد.

اگر به‌صرف هیچ‌کدام از وعده‌های غذایی در هتل نمی‌پردازید، بهتر است اتاق‌هایی را رزرو کنید امکان سرو غذا را ندارند؛ بنابراین در هنگام رزرو آنلاین توجه داشته باشید که اتاق مدنظر شما فولبرد نباشد. اتاق‌های فولبرد هزینه بسیار بالاتری نسبت به سایر اتاق‌ها دارند.

گاهی اوقات می‌توان با کاهش هزینه‌ بخش‌های دیگر سفر، هتل بسیار باکیفیتی را رزرو کرد. به‌عنوان‌مثال اگر برای سفر کاری به تهران رفته‌اید و قرار نیست به تفریح و گشت‌و‌گذار در شهر بپردازید، می‌توانید هتلی باکیفیت‌تر و مجهزتر رزرو کنید تا از امکانات آن بهره ببرید. به این صورت است که شما با صرفه‌جویی در هزینه‌های دیگر، می‌توانید هتل بهتری رزرو کنید.

از دیگر راه‌حل‌های کاهش هزینه هتل در سفر به تهران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

رزرو هتل دو یا سه ستاره

اگر جزو گروهی از افراد هستید که دوست دارید اقامتگاهتان در مرکز شهر قرار داشته باشد، می‌توانید هتل‌های دو یا سه ستاره را برای اسکان انتخاب کنید. سطح کیفیت خدمات این هتل‌ها متوسط بوده، اما تمامی امکانات لازم و ضروری را در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهند. همواره به‌خاطر داشته باشید هتلی را انتخاب کنید که در نزدیکی ایستگاه مترو باشد؛ می‌توانید فاصله هتل تا اولین ورودی مترو را به کمک نقشه مترو تهران تخمین بزنید.

رزرو هتل‌هایی دورتر از مرکز شهر

اگر قصد اسکان در اقامتگاهی مجهز را دارید، اما نمی‌خواهید هزینه بسیار زیادی بپردازید، می‌توانید هتل‌هایی را رزرو کنید که با مرکز شهر فاصله دارند. هتل‌های ۴ تا ۵ ستاره‌ای که در فاصله بیشتری از مرکز شهر قرار دارند، هزینه کمتری را از مسافران دریافت می‌کنند؛ اما خدمات آن‌ها بسیار کامل است.

صرفه‌جویی در هزینه ایاب‌و‌ذهاب

چند راهکار ساده برای سفر ارزان به تهران با فلای تودی

هزینه حمل‌و‌نقل در شهر تهران نسبت به شهرهای دیگر کمی بالاتر است؛ دلیل این امر نیز به ترافیک خیابان‌ها و سطح بالای هزینه‌های کلی زندگی در این شهر باز می‌گردد. بهترین راه کاهش هزینه ایاب‌و‌ذهاب در شهر تهران، استفاده از وسایل حمل‌و‌نقل عمومی است.

سیستم حمل‌ونقل عمومی این شهر بسیار گسترده بوده و امکان دسترسی به بیشتر اماکن مختلف تهران را فراهم کرده است. اتوبوس‌های BRT از اولین گزینه‌های پیشرو برای جابه‌جایی در پایتخت هستند. این سیستم به‌صورت شبانه‌روزی کار می‌کند و بیش از ۹۰ درصد مساحت شهر را پوشش می‌دهد.

دومین گزینه حمل‌ونقل عمومی در تهران سیستم حمل‌و‌نقل مترو بوده که در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است. تفاوتی نمی‌کند که چقدر در استفاده از این سیستم تجربه داشته و حرفه‌‌ای باشید؛ استفاده از نقشه مترو تهران به شما کمک خواهد کرد که در سریع‌ترین زمان ممکن به مقصد برسید.

زمان رزرو و خرید بلیط سفر

سفر به شهر تهران در فصل‌های بهار و پاییز به اوج خود می‌رسد؛ بنابراین هزینه بلیط‌های هواپیما، اتوبوس و... نیز در این ایام بالا می‌رود. پیشنهاد می‌کنیم که اگر برای تعیین زمان سفر خود محدودیتی ندارید، بهتر است آن را به فصل‌های تابستان یا زمستان موکول کنید. جالب است بدانید که قیمت بلیط هواپیمای ایرلاین‌های مختلف برای پروازهای آخر هفته کمی گران‌تر از سایر پروازها در طول هفته است؛ بنابراین اگر محدودیت زمانی ندارید، بهتر است سفر خود را برای روزهای میانی هفته برنامه‌ریزی کنید.

نوع بلیط هواپیما سفر به تهران

بلیط‌های هواپیمای سفر به تهران در دو نوع چارتری و سیستمی به فروش می‌رسند. اگر در بین مسافران سفر شما کودکان نیز حضور دارند، بهتر است به رزرو بلیط هواپیما از نوع چارتری بپردازید؛ زیرا هزینه این بلیط‌ها برای کودکان کمتر از هزینه بلیط بزرگسالان است. همواره به‌خاطر داشته باشید که به امید خرید بلیط لحظه آخری ارزان از رزرو بلیط‌های سفر سر باز نزنید؛ زیرا بیشتر بلیط‌های لحظه آخری قیمت بالایی دارند؛ همچنین قیمت بلیط‌های چارتری نیز از قانون خاصی پیروی نمی‌کند؛ بنابراین نمی‌توان روی ارزان‌تر شدن قیمت آن‌ها حساب زیادی باز کرد.

خرید بلیط سفر و رزرو هتل در تهران

چند راهکار ساده برای سفر ارزان به تهران با فلای تودی

به‌طورکلی می‌توان راه‌حل‌های کاهش هزینه‌های سفر به تهران را در لیست زیر خلاصه کرد:

اتاق مدنظر در هتل را متناسب با تعداد مسافران رزرو کنید.

اگر زیاد در هتل نمی‌مانید، بهتر است هتل‌های ارزان‌قیمت‌تر را انتخاب کنید.

اگر به دنبال اقامتگاه‌های مقرون‌به‌صرفه در مرکز شهر هستید، هتل‌های سه ستاره بهترین گزینه‌های پیش روی شما هستند.

اگر زیاد از هتل بیرون نمی‌روید، بهتر است به رزرو هتل‌هایی باکیفیت بالا مانند هتل‌های ۴ یا ۵ ستاره در حاشیه شهر بپردازید.

هیچ‌گاه به امید پیداشدن بلیط لحظه آخری ارزان، فرایند رزرو بلیط خود را به تعویق نیندازید.

اگر محدودیت زمانی ندارید، بهتر است به رزرو بلیط پرواز در روزهای میانی هفته بپردازید.

اگر در بین مسافران کودکان نیز حضور دارند، رزرو بلیط چارتری مقرون‌به‌صرفه‌تر به نظر می‌آید.

یکی دیگر از راه‌های سفر ارزان به تهران، رزرو اقامتگاه‌هایی است که هزینه اسکان در آن‌ها شامل تخفیف شده باشد. فلای تودی یکی از بهترین مراجع رزرو اقامتگاه در تهران است. می‌توانید در این سایت تمامی هتل‌های پایتخت را به‌‌صورت هم‌زمان مشاهده و بعد از مقایسه آن‌ها، نسبت به رزرو بهترین هتل اقدام کنید. از تخفیف‌های دوره‌ای فلای تودی در زمینه رزرو هتل‌های شهر تهران غافل نشوید؛ همچنین می‌توانید بلیط هواپیما سفر به پایتخت را نیز از همین سایت تهیه کنید.

 

نظرات بینندگان