arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۳۸۱۸۶
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۴ - ۲۶ مرداد ۱۴۰۲

آمریکا مذاکرات بین مسکو با کی‌یف را با هدف فرسایش روسیه متوقف کرد

یک روزنامه آمریکایی نوشت که آمریکا با هدف فرسایش روسیه مذاکرات بین مسکو و کی‌یف را متوقف کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: روزنامه امریکن کانسروتیو نوشت که ایالات متحده بارها مانع از مذاکرات صلح بین کی‌یف و مسکو شده است تا روسیه را دچار فرسایش کند.

این روزنامه نوشت: «سه بار در هفته‌های اول جنگ مذاکراتی انجام شد که واقعا می‌توانست صلح را به همراه داشته باشد. هر دو طرف امتیازهای بزرگی دادند از جمله اینکه اوکراین متعهد شد به ناتو نپیوندد، اما هر بار ایالات متحده این تلاش‌ها را از اساس خنثی کرد». 

در این گزارش آمده است: «درست روز بعد از آغاز عملیات ویژه روسیه، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین برای صحبت درباره وضعیت بی‌طرف و عدم عضویت در ناتو اعلام آمادگی کرد اما واشنگتن گفت که این دیپلماسی نیست و این مذاکرات شکست خورد». 

به نوشته این روزنامه، زلنسکی نیز از ناتو ناامید شده و از سران این ائتلاف پرسیده بود که آیا از ما حمایت می‌کنید؟ آنها گفتند که از اوکراین حمایت می‌کنند اما با عضویت ان در ناتو موافق نیستند حتی برای عضویت در آینده نیز ترسیده بودند و پاسخ منفی دادند. 

امریکن کانسرتیو افزود: «دومین تلاش پس از پیشنهاد نفتالی بنت، نخست‌وزیر وقت رژیم صهیوینستی برای عدم عضویت اوکراین در ناتو در قبال تشکیل ارتشی بر اساس مدل اسرائیل بود که به گفته بنت صلح در آستانه تحقق بود اما آمریکا کارشنکی کرد و تصمیم به ادامه ضربه به ولادیمیر پوتین گرفت». 

طبق این گزارش، فرصت دیگری برای صلح اوکراین و روسیه در ترکیه وجود داشت که مذاکرات دو طرف به دلیل عدم رضایت آمریکا از سازش و حل صلح‌آمیز جنگ به نتیجه نرسید.

برچسب ها: اوکراین
نظرات بینندگان