arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۳۸۹۵۵
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۲ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۲

کلاهبرداری ۲۰ میلیارد ریالی با ارسال پیامک

رئیس پلیس فتا فراجا از کشف پرونده کلاهبرداری ۲۰ میلیارد ریالی با ارسال پیامک «نیاز فوری مالی و درخواست وجه به مخاطبان کاربران» خبر داد و گفت: تا کنون ۳۰۰ فقره پرونده در این خصوص مورد شناسایی قرار گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ایرنا :رئیس پلیس فتا فراجا از کشف پرونده کلاهبرداری ۲۰ میلیارد ریالی با ارسال پیامک «نیاز فوری مالی و درخواست وجه به مخاطبان کاربران» خبر داد و گفت: تا کنون ۳۰۰ فقره پرونده در این خصوص مورد شناسایی قرار گرفته است.
 
سردار وحید مجید اظهارداشت: با وصول پرونده های متعددی به یکی از واحدهای پلیس فتا کشور با موضوع کلاهبرداری در قالب هک حساب کاربری شبکه اجتماعی شهروندان و درخواست وجه از مخاطبان آنها، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
 
این مقام ارشد سایبری افزود: متهمان پرونده با دسترسی غیرمجاز به حساب های کاربری شهروندان، اقدام به ارسال پیامی مبنی بر "نیاز فوری مالی و درخواست وجه" به مخاطبان کاربر با عنوان و هویت وی کرده و با توجه به دریافت پیام از شناسه کاربری قربانی (که عموماً از بستگان و آشنایان وی می باشند) و اعتماد ایجاد شده، دریافت کنندگان پیام اقدام به واریز وجه به حساب های بانکی معرفی شده از سوی مجرمان می کردند.
 
سردار مجید ادامه داد: با بررسی های تخصصی و اقدامات فنی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا در نهایت متهمان اصلی پرونده در استان های مرکزی و شرقی کشور مورد شناسایی قرار گرفتند و پس از اخذ مجوزهای قضائی دستگیر و در تحقیقات صورت گرفته به کلاهبرداری با شیوه ذکر شده اعتراف کردند.
 
وی افزود: در بررسی های صورت گرفته تاکنون تعداد ۳۰۰ فقره پرونده مرتبط با متهمان با ارزش ریالی بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال شناسایی شده است.
 
رئیس پلیس فتا فراجا بیان داشت: برابر اقدامات فنی و تخصصی صورت گرفته از سوی واحدهای پلیس فتا استان ها، از ابتدای سال جاری تعداد ۱۱۲ فقره پرونده مهمه و کثیرالشاکی در زمینه کلاهبرداری رایانه ای شناسایی که در این رابطه ۲۰۴ نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده اند.
 
این مقام مسئول گفت: شهروندان توجه داشته باشند چنانچه در شبکه های اجتماعی و یا بستر پیامک، پیامی از دوستان و آشنایان مبنی بر درخواست وجه دریافت کردند حتماً قبل از انتقال وجه هماهنگی تلفنی با مالک خط، صفحه یا حساب کاربری انجام دهند و پس از اطمینان از صحت درخواست نسبت به واریز وجه اقدام کنند.
 
وی به عموم مردم هشدار داد: هرگونه تماس تلفنی یا ارتباط از طریق پیام رسان های مجازی و درخواست اطلاعات شخصی از جمله کدهای پیامک شده به تلفن همراه به منظور فعال سازی حساب های کاربری و کلاهبرداری با هویت کاربر می باشد لذا هرگز به این قبیل پیام ها و تماس ها توجه نکنند و کدهای دریافتی را در اختیار هیچ کس قرار ندهند.
نظرات بینندگان