arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۳۹۲۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۵ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۱

زیباترین پل های دنیا/ تصاویر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشرق: بر اساس نظر سنجی های متفاوت تعدادی از پل های سراسر دنیا به عنوان زیباترین پل های دنیا انتخاب شده اند. این پل ها از میان پل های باستانی و همچنین مدرن برگزیده شده اند.

*"Pont du Gard"

این پل بر روی رودخانه گارد در جنوب فرانسه ساخته شده است و به عنوان یکی از نشانه های مهندسی در زمان رومی ها شناخته می شود. این پل با اینکه گذرگاه عبور داشت اما در اصل برای رد کردن آب از روی رودخانه و رساندن آن به یک روستای قدیمی در آن زمان ساخته شده بود. ارتفاع این پل در حدود 17 متر است و برخی از سنگ های استفاده شده در آن تا 6 تن وزن دارند.



*"پل آهنی"

پل اهنی نام پلی در منطقه شورپ شیر در انگلستان است و شاید در نگاه اول چیز جالبی برای انتخاب شدن به عنوان زیباترین پل دنیا نداشته باشد اما ویژگی های بسیار منحصر به فردی را در دل خودش نگه داشته است. این پل اولین گذرگاهی است که تماما از آهن ساخته شده است. حالت کمانی این پل به گونه ای طراحی شده است که همراه با انعکاس آن در آب یک دایره دقیق را درست می کنند.



*" Ponte Vecchio"

این پل بر روی رودخانه آرنو در فلورانس ایتالیا بنا شده است و سازه ای فراتر از یک پل است. این پل بیشتر به خیابان شباهت دارد و بر روی آن حتی می توان مغازه های متفاوت را نیز پیدا کرد. این پل به عنوان یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی شهر فلورانس شناخته می شود. این پل در سال 1345 میلادی ساخته شد و جایگزین پلی شد که سال های قبلش بر اثر سیل از بین رفته بود. این پل در طول جنگ جهانی دوم نیز یکی از هدف های اصلی برای بمباران بود اما هیچ گاه نابود نشد.



*"Golden Gate"

این پل به عنوان نماد شهر سانفرانسیسکو شناخته می شود و این شهر را به مارین متصل می کند. در سال 1916 ایده ساخت این پل به میان آمد و در ابتدا هزینه ساخت این پل نزدیک به 100 میلیون دلار تخمین زده شده بود. طراحی به نام جوزف استراس مامور شد تا این پل را بنا کند اما چون به ساخت پل های نه چندان زیبا مشهور بود کمتر کسی با این تصمیم موافق بود. در نهایت او توانست همه را شگفت زده کند و بعد از 22 سال آن را به پایان رساند. این پروژه اولین جایی بود که در آن از کلاه ایمنی و همچنین تورهای نجات استفاده می شد. در حین ساخت این پل 19 نفر به کمک این تورها شانس زندگی مجدد پیدا کردند.



*"پل خواجو"

همانطور که گفتیم در میان پل هاس زیبای دنیا حتما باید نامی از ایران وجود داشته باشد. در این لیست پل خواجو نماینده زیباترین پل ایران است. این پل که به دستور شاه عباس دوم ساخته شده است نزدیک به 130 متر درازا دارد و 12 متر نیز پهنای آن است. نام دیگر این پل را پل رکن الدین می دانند. این پل از 24 دهانه تشکیل شده است و در قدیم از آن به عنوان سد نیز استفاده می شده است. از این پل در اشعار بسیاری نیز سخن امده است. تاریخ شناسان دوره صفوی عقیده دارند که شاه عباس این پل را برای متصل کردن دو محله خواجو و تخت فولاد بنا کرده است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
0
13
کاشکی عکس جدیدتر از پل خواجو می گذاشتید . الان دیگه این انعکاس نور در پل خواجو دیده نمیشه.
ایرانی55
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
3
9
آخریه فتوشاپه!
نظرات بینندگان