arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۳۹۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۰ - ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
جبلی، رئیس صدا و سیما:

عمدتاً مجری‌ها بودند که ارتباط خود با صداوسیما را قطع کردند/ چهره‌های هنری که مواضع خود را اصلاح کردند، می‌توانند برگردند

پیمان جبلی درباره انتشار خبر‌هایی مبنی بر حضور برخی چهره‌ها در رسانه ملی بیان کرد: پیش‌تر، درباره اصول کلی همکاری و تعامل با چهره‌ها گفته‌ام، اضافه می‌کنم در بسیاری از موارد رسانه ملی به قطع ارتباط با برخی مجریان و افراد متهم شد که مصداق بی‌تقوایی است. در اکثر قریب به اتفاق، این مجریان بودند که تمایلی به ادامه همکاری نداشتند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایبنا: رئیس سازمان صدا و سیما گفت: درحال آسیب‌شناسی وضعیت انتشارات هستیم که چرا در چند سال اخیر این اتفاقات افتاده است. در حال بررسی مشکلات مالی، مشکلات سیاست‌‌گذاری و نیروی انسانی هستیم.

پیمان جبلی با تأیید آثار منفی تغییرات پی‌در‌پی مدیریتی در انتشارات سروش طی چند سال اخیر درباره بهبود وضعیت این زیر‌مجموعه سازمان صدا و سیما بیان کرد: انتشارات سروش با سابقه درخشان در حوزه نشر و رسانه، بسیار باید محل توجه باشد. درحال آسیب‌شناسی وضعیت انتشارات هستیم که چرا در چند سال اخیر این اتفاقات افتاده است. در حال بررسی مشکلات مالی، مشکلات سیاست‌‌گذاری و نیروی انسانی هستیم؛ سعی می‌کنیم انتشارات سروش از ثبات مدیریت درخور‌توجهی برخوردار باشد تا به دوره اوج گذشته برگردد و نماد قدرت در جامعه نشر برخوردار شود.

وی همچنین درباره انتشار خبر‌هایی مبنی بر حضور برخی چهره‌ها در رسانه ملی بیان کرد: پیش‌تر، درباره اصول کلی همکاری و تعامل با چهره‌ها گفته‌ام، اضافه می‌کنم در بسیاری از موارد رسانه ملی به قطع ارتباط با برخی مجریان و افراد متهم شد که مصداق بی‌تقوایی است. در اکثر قریب به اتفاق، این مجریان بودند که تمایلی به ادامه همکاری نداشتند.
 
رئیس رسانه ملی ادامه داد: اتهام به صدا و سیما درباره اینکه یکی‌یکی ارتباط خود را با افراد قطع می‌کند، غلط است. خود چهره‌ها و مجریان محترم می‌دانند که پیش از اتفاقات دردناک پاییز سال 1401، خودشان اعلام کردند، هرچه داشتیم در فصل‌های برنامه ارائه کردیم و حرف جدیدی برای گفتن نداریم؛ اصرار بر این بود فصل جدید تهیه شود اما تهیه‌کننده محترم گفت «هرچی داشتم عرضه کردم و به ‌اصطلاح افتادم به از جیب خوردن و چیزی برای ارائه ندارم» حداقل برای دو تهیه‌‌کننده سرشناس این رویکرد وجود داشت که شاید از شنیدن نام یکی از آن‌ها تعجب کنید.  
 
جبلی افزود: در باقی موارد براساس سیاست کلی رسانه ملی وظیفه داریم، برخوردمان با عوامل، افراد و چهره‌های هنری که هنجار‌شکنی کردند، جامعه را تحریک کردند و در اتفاقات تلخ شریک شدند، به نسبت چهره‌هایی که همراهی نکردند یا همراهی مؤثری نداشتند و موضع خود را اصلاح کردند، متفاوت باشد؛ بنابراین امکان بازگشت برخی از برنامه‌ها با این رویکرد وجود دارد.

نظرات بینندگان