arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۳۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۱ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۱

آیا ولایتی کاندیدای انتخابات ۹۲ خواهد بود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هفته نامه مثلث در این شماره خود به بررسی حضور و تحرکات انتخاباتی علی اکبر ولایتی برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم پرداخته است.

در این گزارش با تیتر «آغاز رایزنی برای کاندیداتوری آقای دیپلمات»، دوره های مختلف حضور ولایتی در عرصه رقابت انتخاباتی برای بر عهده گرفتن ریاست دولت را مورد بررسی قرار داده و  با طرح این سوال که «حدس و گمان ها درباره کاندیداتوری ولایتی در انتخابات از چه زمانی کلید خورد؟» به تحرکات انتخاباتی وزیر اسبق امورخارجه برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم پرداخته است.

در ادامه اهم مطالب این گزارش را بخوانید؛

-  16 سال پس از حضور ولایتی در دولت بار دیگر نام او بر سر زبان ها افتاده است، ولایتی اما اینبار نیز سکوت را بر اظهارنظر ترجیح داده است؛ او در چند مراسم از اظهارنظر درباره کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم امتناع ورزیده و اعلام کرده «فعلا قصد ندارم درباره انتخابات صحبت کنم و در این خصوص بعدا صحبت می کنم».

-  برخی از ولایتی به عنوان نامزد مورد نظر هاشمی رفسنجانی برای اجرای طرح دولت وحدت ملی نام می برند. با این وجود نمی توان انکار کرد که او یکی از معدود اصولگرایانی است که توانایی ایجاد اجماع میان اصولگرایان را دارد و برخی نیز معتقدند ولایتی می تواند آرای گروه های معتدل اصلاح طلبان را نیز از آن خود کند و آنان را به سمت خود جلب نماید.

-  پاسخ به این سوال که «حدس و گمان ها درباره کاندیداتوری ولایتی در انتخابات از چه زمانی کلید خورد؟» را باید در دیدارهای سیاسی ماه های اخیر ولایتی جست و جو کرد؛ آنجایی که گروه های سیاسی همچون حزب موتلفه و برخی دیگر از اعضای احزاب راست سنتی با او دیدار کرده اند.

هفته نامه مثلث در ادامه به بخش هایی از گزارش «انتخاب» در این مورد اشاره کرده و نوشته است: ولایتی برخی نزدیکان خود را مامور راه‌اندازی و سازماندهی ستادهای انتخاباتی کرده و با راه اندازی سایت شخصی اش، گمانه زنی ها در مورد آغاز فعالیت های انتخاباتی اش تشدید شده است. ولایتی دقیقا همان سایتی را راه اندازی کرده است که در ایام انتخابات 84 فعال کرده بود. آنهدم با شکل و شمایلی که بیشتر انتخاباتی و تبلیغاتی به نظر می رسد و طبعا او نمی تواند راه‌اندازی این سایت را غیر طبیعی و غیرمرتبط با مسائل انتخابات بخواند چرا که فعال سازی این سایت با شمایلی انتخاباتی آن هم در شزایطی که او به جز روزهای انتخابات 84 سایت شخصی نداشته و تازه همان سایت پس از اعلام کناره‌گیری او در همان ایام تعطیل شده می تواند وجهه‌ای رسمی به فعالیت‌های انتخاباتی او بدهد.

نظرات بینندگان