arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۴۰۱۶۶
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۳ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۲

کشف بیش از ۳۲۰۰ قبر در خرابه‌های ۳ هزار ساله در فلات چین

 باستان شناسان می‌گویند که در مجموع ۳۲۲۸ مقبره در خرابه‌هایی با قدمت بیش از ۳ هزار سال در استان چینگ‌های در شمال غربی چین پیدا کرده‌اند. گمان می‌رود این ویرانه‌ها که در نزدیکی شهرستان بالونگ در شهرستان دولان واقع شده‌اند، بخشی از مقبره‌ها و اقامتگاه‌های ترکیبی متعلق به دوره‌ای بین هزار تا ۱۵۰۰ قبل از میلاد باشد. این کاوش مشترک با همکاری آکادمی تحقیقات میراث فرهنگی و باستان شناسی این استان و دانشگاه «نورث وست» در سال ۲۰۲۱ میلادی آغاز شد.  
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 باستان شناسان می‌گویند که در مجموع ۳۲۲۸ مقبره در خرابه‌هایی با قدمت بیش از ۳ هزار سال در استان چینگهای در شمال غربی چین پیدا کرده‌اند.

گمان می‌رود این ویرانه‌ها که در نزدیکی شهرستان بالونگ در شهرستان دولان واقع شده‌اند، بخشی از مقبره‌ها و اقامتگاه‌های ترکیبی متعلق به دوره‌ای بین هزار تا ۱۵۰۰ قبل از میلاد باشد.

این کاوش مشترک با همکاری آکادمی تحقیقات میراث فرهنگی و باستان شناسی این استان و دانشگاه «نورث وست» در سال ۲۰۲۱ میلادی آغاز شد. 

دو وی، رهبر این پروژه حفاری گفت که سه قبرستان به مساحت ۱۲۰ هزار متر مربع کشف شده و تاکنون ۵۲ قبر حفاری شده است. 

به گفته آقای «دو»، ظروف برنزی، یشم، پارچه‌های بافته شده، استخوان‌های انسان و بقایای حیوانات و گیاهان از جمله اقلام کشف شده در این منطقه بوده‌اند.

منبع: یورونیوز

نظرات بینندگان