arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۴۰۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۶ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۱

نگرانی کره‌جنوبی از حضور "کیم" در تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مقامات کره جنوبی به شدت به دنبال این موضوع هستند که آیا «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی برای حضور در اجلاس سران عدم تعهد در تهران شرکت می‌کند یا نه؟

خبرگزاری رسمی کره جنوبی در عرض یک ساعت، 4 خبر مختلف در مورد حضور یا عدم حضور رهبر کره شمالی در اجلاس عدم تعهد در تهران روی خروجی خود قرار داد و نشان داد که مقامات کره جنوبی حساسیت ویژه‌ای درباره سفر کیم به تهران دارند و مایلند که این سفر صورت نگیرد.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از دویچ وله نوشت: کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در نشست سران عدم تعهد که روزهای 26 تا 31 اوت در تهران برگزار می‌شود حضور خواهد یافت.

بلافاصله بعد از این خبر این خبرگزاری به نقل از مقامات کره جنوبی توضیح داد که سفر هفته آینده کیم جونگ اون به ایران هنوز مورد تایید مقامات کره جنوبی قرار نگرفته است.

یونهاپ در گزارش دیگری به بررسی سفر رهبر کره شمالی به ایران پرداخت و نوشت که برنامه سفر کیم جونگ اون به تهران گمراه کننده به نظر می‌رسد و مقامات سئول هنوز آن را تایید نکردند.

یونهاپ در ادامه اخبار خود در این زمینه، خبری با این تیتر که «ایران عدم حضور رهبر کره شمالی در نشست سران عدم تعهد را تایید کرده است» از قول مقامات کره جنوبی نوشت: خبر مربوط به سفر کیم جونگ اون به تهران ناشی از سوء برداشت خبرنگاران از اظهارات سخنگوی نشست عدم تعهد در تهران بوده و وی امروز حضور رهبر کره شمالی در تهران را تکذیب کرده است.

این درحالیست که علی اکبر صالحی وزیر خارجه ایران امروز از حضور کیم در نشست تهران خبر داد.

با این وجود هنوز هیچ یک از مقامات وزارت خارجه کره شمالی این خبر را تایید یا تکذیب نکرده است و حضور کیم جونگ اون در تهران هنوز در پرده ابهام قرار دارد.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در ماه دسامبر 2011 قدرت را در اختیار گرفت و تا کنون هیچ سفر خارجی نداشته است و در صورت حضور در اجلاس سران عدم تعهد در تهران، اولین حضور خارجی خود را در یک نشست بین المللی تجربه می‌کند.

کره جنوبی، که یکی از متحدین کلیدی آمریکا است، و کره شمالی دشمن یکدیگر محسوب می‌شوند و همه تحرکات یکدیگر را به صورت دقیق بررسی و تحلیل می‌کنند.

منبع: خبرگزاری فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۱
2
5
آخه این عقب افتاده که 12 سال سن داره به چه درد ما میخوره...نون ندارند بخورن..میخواد نون ما رو بده یا ما نونشونو..
نظرات بینندگان