arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۴۱۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۰ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۱

آغاز توليد نفت از دو ميدان مشترك تا دو ماه آينده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزير نفت از آغاز توليد نفت در دو ميدان نفتي مشترك تا دو ماه آينده خبر داد. رستم قاسمي در ديدار رييس‌جمهوري و اعضاي هيات دولت با رهبر معظم انقلاب اسلامي كه به مناسبت هفته دولت برگزار شد، افزود: با برنامه ريزی انجام شده در حال حاضر بجز دو ميدان، در همه ميادين مشترك نفت و گاز فعاليم كه در دو ماه آينده در اين دو ميدان نيز توليد آغاز می شود و در مجموع يك ميليون بشكه نفت از اين ميادين استحصال خواهد شد.

به گزارش انتخاب به نقل از ايسنا، رستم قاسمي در ديدار رييس‌جمهوري و اعضاي هيات دولت با رهبر معظم انقلاب اسلامي كه به مناسبت هفته دولت برگزار شد، افزود: با برنامه ريزی انجام شده در حال حاضر بجز دو ميدان، در همه ميادين مشترك نفت و گاز فعاليم كه در دو ماه آينده در اين دو ميدان نيز توليد آغاز می شود و در مجموع يك ميليون بشكه نفت از اين ميادين استحصال خواهد شد.

قاسمی درباره ميدان پارس جنوبی نيز گفت: 56 ميليارد دلار كار در جريان در اين منطقه داريم كه با به ثمر رسيدن اين سرمايه گذاری، در 3 سال آينده ميزان توليد ميعانات گازی به 1.2 ميليون بشكه و توليد گاز به 1.2 ميليارد متر مكعب خواهد رسيد.

وزير نفت گفت: در دولت‌های نهم و دهم در مجموع 140 ميليارد دلار سرمايه گذاری در بخش نفت، گاز و پتروشيمی داشته‌ايم كه 5 برابر دولتهای قبلی است.

قاسمی با اشاره به تلاش دشمن برای تحريم نفتی افزود: به ياری خداوند و همت متخصصان داخلی، نهضت ساخت تجهيزات در داخل كشور را آغاز كرده ايم كه با برنامه ريزی انجام شده،‌ اميدواريم در آينده‌ای نه چندان دور، به صادر كننده اينگونه تجهيزات نيز تبديل شويم.

وزير نفت همچنين، از بهره مندی 15 هزار روستا از گاز در دولتهای نهم و دهم خبر داد و گفت: توليد فراورده‌های نفتی به 262 ميليون ليتر رسيده است.

قاسمی اين نكته را مورد اشاره قرار داد كه براساس اجرای طرح هدفمندی، مصرف بنزين از 67 ميليون ليتر در سال 84 به 59 ميليون ليتر كاهش يافته است، در حاليكه اگر طرح هدفمندی اجرا نمی شد ميزان مصرف بنزين در سال جاری به 130 ميليون ليتر می رسيد.

وی همچنين صرفه‌جويی بوجود آمده از اين طريق را 30 ميليارد دلار اعلام كرد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
متولد ماه مهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
0
3
کاش میفرمودند که قطر که 15 سال جلوتر از ما، برداشت از این میادین رو شروع کرده، چقدر از سهم مارو خورده و ما فقط نگاه کردیم!!
یه سئوال دیگه هم تو ذهنم بود: اعلام کردند که برداشت نفت درحالی به نتیجه رسیده که قطری‌ها تا الان این کارو نکرده بودند! یعنی کشوری که اینقدر فرصت‌طلب و به فکر منافع خودش هست، برداشت نفت رو تو تمام این سالها، بررسی نکرده که اگه توجیه اقتصادی داشت، روی اونهم سرمایه‌گذاری بکنه؟
اونهم درحالی که به گفته خودشون شیب مخازن به سمت اونهاست و اونها به مراتب برای برداشت هزینه کمتری رو متحمل میشوند!
نظرات بینندگان