arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۴۱۹۴
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۱ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۱

پیام صالحی تسلیم نخست وزیر قطر شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سفیر کشورمان در دوحه با خالد بن محمد العطیه وزیر مشاور در امور خارجه دیدار و گفتگو کرد و در این دیدار پیام کتبی صالحی وزیر امور خارجه خطاب به شیخ حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی نخست وزیر و وزیر خارجه قطر تسلیم شد.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، عبدالله سهرابی سفیر کشورمان در این دیدار ضمن اشاره به تحولات اخیر و موج بیداریهای اسلامی در کشورهای عربی و اسلامی و بحرانهای اقتصادی در کشورهای اروپای و غرب و بویژه آمریکا به اهمیت برگزاری شانزدهمین اجلاس بین المللی کنفرانس سران کشورهای غیرمتعهد در تهران اشاره کرد که فرصت استثنائی جهت مشورت کشورهای عضو و با حضور ناظران بین المللی و دبیرکل سازمان ملل متحد و تصمیم گیریهای استراتژیک جهت آینده این سازمان فراهم خواهد شد و جمهوری اسلامی ایران با آمادگی کامل مهیای برگزاری این اجلاس است.

وی ضمن اشاره به سه کمیته مهم سیاسی اقتصادی و فرهنگ و فلسطین که به صورت کارشناسی در دستور کار است به موضوع فلسطین و ضرورت پرداختن به ابعاد مختلف جنایات رژیم صهیونیستی و گسترش شهرک سازی و عدم اعتناء به مصوبات سازمان ملل توضیح داد که توطئه پیچیده دشمنان مقاومت در کشور سوریه با ایستادگی مردم و حامیان مقاومت و رویارویی با مخالفان آرامش و صلح و امنیت در منطقه خنثی شده و در حال پایان است.

العطیه در غیاب نخست وزیر خارجه قطر پیام کتبی دعوت وزیر خارجه کشورمان جهت شرکت در اجلاس وزرای خارجه غیرمتعهد را دریافت کرد و ضمن تشکر از دریافت این دعوت اعلام کرد که تیم کارشناسی سیاسی تحت مسئولیت معاون وزیر خارجه از ابتدای اجلاس حضور پیدا کرده و اینجانب هم در اجلاس وزراء شرکت خواهم داشت و شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر دولت قطر در رأس یک هیئت بلندپایه سیاسی در این اجلاس مهم شرکت خواهد کرد .
 
وی ضمن با اهمیت دانستن جایگاه این سازمان و حضور فعال در این نشست به روابط صمیمی و دیرینه دو کشور ایران و قطر اشاره کرده و اظهار داشت که روابط ما با کشور بزرگ جمهوری اسلامی ایران با پتانسیل های فراوانی که در همسایگی و در منطقه حساس خاورمیانه و خلیج فارس قرار دارد همواره مورد تأکید همه مقامات بویژه امیر دولت قطر است و از دیرباز این روابط حفظ شده و تحت هر شرایطی به هیچ کشوری اجازه نخواهیم داد تا روابط صمیمی و تاریخی دو کشور را تحت تأثیر سوء قرار دهد.

وی ضمن اشاره به تحولات پیش آمده در کشورهای عربی و اسلامی به موضوع حقوق ملتها اشاره و اظهار امیدواری کرد که دستاوردهای نشست غیرمتعهدها در کاهش این مشکلات تأثیر ایجابی داشته باشد.

وی در پایان بر ضرورت تداوم مشورتها با مقامات جمهوری اسلامی ایران در حل و فصل مشکلات موجود در منطقه و موضوع فلسطین و حمایت از مقاومت و سوریه تأکید کرد.

سفیر کشورمان هم در پایان بر نقش کلیدی جمهوری اسلامی ایران در مسائل خاورمیانه و منطقه ای بر همکاری همه کشورها بویژه کشورهای منطقه بر کاهش آلام مردم سوریه و بحرین و یمن و عراق و بقیه کشورها تأکید کرد.
نظرات بینندگان