arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۴۲۰۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۳ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۱

رييس جمهور :دولت و مردم در غم مردم آذربايجان شرقي شريك هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس جمهور با بيان اين‌كه دولت و همه ملت ايران در غم مردم آذربايجان شرقي شريك هستند و مي‌خواهند در جهت رفع مشكلات مردم زلزله زده ياري رسانند، گفت: اميدوارم زندگي مردم در مناطق زلزله زده هر چه سريعتر آرامش مورد نظر خود را پيدا كند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا ، محمود احمدي نژاد پيش از ظهر امروز (جمعه) در جريان سفر به استان آذربايجان شرقي و در حاشيه بازديد از دو روستاي زلزله زده زغن آباد و زنگ آباد از توابع شهرستان ورزقان كه كانون اصلي زلزله بودند در گفت‌وگو با خبرنگاران با بيان اين‌كه خدا را شاكرم كه توفيق حضور در مناطق زلزه زده آذربايجان شرقي را عنايت نمود و توانستم از نزديك با مردم اين روستاها ديدار كنم ،‌گفت : ان شاءالله روند خدمت رساني به مردم اين مناطق سرعت بيشتري خواهد يافت و اگر نواقصي هم وجود دارد با كمك مردم و همياري همه دستگاه ها برطرف شود .

رييس جمهور با اشاره به اين‌كه زلزله آذربايجان شرقي در منطقه وسيعي شكل گرفته و در حقيقت به واسطه اين زلزله همه ضوابط اجتماعي و زندگي مردم بر هم خورده است، ‌گفت: زلزله حادثه اي است كه با پيشامد آن همه ناراحت و غصه دار مي شوند اما امروز همه ملت بسيج شده اند تا با كمك خود هر چه زودتر آن ميزان از آثاري را كه قابل رفع است برطرف كنند.

احمدي نژاد با بيان اين‌كه در اثر اين زلزله جمع كثيري از هموطنان ما از دنيا رفتند كه جاي آنها ديگر پر نخواهد شد، تصريح كرد: ‌اميدوارم خداي متعال ، رحمت و بركات خود را بر بازماندگان نازل كرده و به شيوه ديگري اين خسارت ها جبران شود.

رييس جمهور با بيان اين‌كه همه خواهان كمك رساني و تلاش هستند تا شرايط را به وضعيت مناسب برسانند، خاطر نشان كرد: از مهمترين كارها در مناطق زلزله زده، بازسازي منازل مسكوني است؛ زيرا همانگونه كه مقام معظم رهبري اشاره داشتند سرما در اين مناطق زودرس است و بايد هر چه سريعتر كار احداث منازل و كمك رساني به مردم سريعتر انجام شود.

وي افزود: البته به طور موقت چادرها احداث شده اما بايد اين چادرها نيز به وسايل گرمايي و ايمن سازي در برابر بارش هاي فصل سرما مجهز شوند .

احمدي نژاد با تاكيد بر اين‌كه ‌همه بايد بسيج شويم تا خانه هاي مردم به سرعت در اين مناطق ساخته شود ، اظهار داشت: كارهايي شروع شده و امروز نيز در جلسه اي كه با مسئولان داريم چند تصميم كلان و اساسي در راستاي سرعت دادن به روند كارها در مناطق زلزله زده خواهيم داشت تا قبل از رسيدن سرما و آسيب رساندن به مردم بتوانيم خانه ها را آماده و براي دام و احشام مردم نيز فكر مناسبي داشته باشيم.

رييس جمهور در ادامه با اشاره به اين‌كه مردم مناطق زلزله زده به لحاظ ايماني، فرهنگي و توانايي هاي فردي و اجتماعي بسيار قوي هستند و مي دانند چگونه با طبيعت اين مناطق زندگي كرده و از همين مناطق روزي خود را به دست بياورند، گفت: دولت ،‌ مردم و اهالي مناطق زلزله زده بايد دست به دست هم داده و كمك كنيم تا اين منطقه را بهتر از قبل بسازيم .

احمدي نژاد با بيان اينكه خانه هاي روستاهاي زلزله زده به گونه اي بود كه اگر زلزله هم نمي آمد بايد بازسازي مي شد، خاطر نشان كرد: امروز طرح مقاوم سازي مسكن در سراسر كشور در حال اجراست و هر نقطه اي از كشور كه تاكنون مقام سازي شده اگر در آن مناطق زلزله اي رخ داده از لحاظ زندگي انساني تقريبا با مشكلي مواجه نبوديم .

رييس جمهور اظهار اميدواري كرد : مناطق زلزله زده به گونه اي ساخته شود كه به شهرها و روستاهاي الگو و نمونه تبديل شده و وضعيت مردم به شرايط عادي برگردد.

رييس جمهور همچنين خاطر نشان كرد: با برنامه ريزي و هماهنگي هايي كه با مسئولان آواربرداري در مناطق زلزله زده به عمل آمده مقرر شده عمليات آواربرداري با نظارت مردم به گونه اي انجام شود كه حداكثر وسايل و اموال مردم مورد استفاده قرار گيرد.

احمدي نژاد همچنين بر لزوم رفع مشكلات بهداشتي و آبرساني به مناطق زلزله زده نيز تاكيد كرد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
متولد ماه مهر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
0
9
البته به طور موقت چادرها احداث شده اما بايد اين چادرها نيز به وسايل گرمايي و ايمن سازي در برابر بارش هاي فصل سرما مجهز شوند!

خب! اینهم تکلیف زمستان امسال این عزیزان تو سرمای 30درجه زیر صفر: چادر ضدآب (!!) با بخاری نفتی (!!). برای نفت بردن و آوردن هم یه فکری خودشون میکنن!
ایشاا... تا زمستان بعد...!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
0
9
چه دیر
نظرات بینندگان