arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۴۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۰ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۱

نمونه‌برداری از جسد عرفات با موافقت همسرش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

باشگاه خبرنگاران نوشت :

مرکز فیزیک رادیو اکتیو و پزشکی دانشگاه لوزان سوئیس اعلام کرد قصد دارد آزمایشها را بر روی جسد یاسر عرفات رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطینی آغاز کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ؛ این مرکز اوایل اوت نامه ای از تشکیلات خودگردان فلسطینی دریافت کرد که در آن انجام این آزمایشات و کسب موافقت همسر این رهبر فلسطینی خواسته شده است.

مارک بونان وکیل سهی عرفات در ژنو پنجشنبه از طریق رادیو و تلویزیون سوئیس اعلام کرد :« همسر رهبر فقید فلسطین این تحقیقات را خواستار شده است. ما به رام الله خواهیم رفت و باید بتوانیم ماه آینده به آنجا وارد شویم.»

دارسی کریستین سخنگوی رسمی این مرکز سوئیسی گفت :« این مرکز درحال حاضر منتظر دریافت پاسخ کتبی و رسمی وکیل همسر عرفات است و کارشناسان این مرکز برای رفتن به کرانه باختری رود اردن آمادگی دارند.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو ،خودگردان فلسطینی در خصوص اطلاع از وضع قبر عرفات گفتگو کنیم و آمار مشخصی از تجهیزات فنی و علمی موجود در آنجا به دست آوریم.»

وی افزود :« اگر قرار باشد آزمایشات انجام شود در مرحله دوم این ماموریت باید از جسد عرفات نمونه برداری کنیم تا وجود احتمالی ماده بسیار سمی پلوتونیوم را بررسی کنیم.»

کریستین افزود :« زمان بسیار کمی داریم و می توانیم بگوییم فقط چند هفته فرصت داریم زیرا امکان پیدا کردن آثار پلوتونیوم هر یکصد و سی و هشت روز پنجاه درصد کاهش می یابد.»

عرفات یازدهم نوامبر دو هزار و چهار در بیمارستانی نظامی نزدیک پاریس درگذشت. سی و یک ژوئیه سهی عرفات در فرانسه علیه عوامل ناشناس در ترور همسرش شکایت کرده بود.
نظرات بینندگان