arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۴۳۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۳ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۱

با یک تماس تلفنی؛ خبری که معاون بانک مرکزی سانسور کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون نظارت بانک مرکزی درحالی که خودرا برای اعلام خبری درباره یکی از موسسات مالی واعتباری اماده کرده بود , با یک تماس تلفنی از بیان این خبر طفره رفت و انرا به زمان دیگری موکول کرد.

به گزارش قدس به نقل از یک منبع مطلع ابراهیم درویشی امروز در نشست خبری خود باخبرنگاران قصد داشت درباره یک موسسه مالی و اعتباری  مسایلی را بیان کند که گویا تماسی تلفنی با وی برقرار شده و وی را از بیان این مسایل برحذر میدارند .

دراین بین درویشی مورد پرسش خبرنگاران واقع میشود اما از دادن خبر امتناع میکند و وعده میدهد که این خبر را بزودی اعلام خواهد کرد.

گفته میشود این تماس از سوی دادستان مشهد صورت گرفته است.

شنیده های خبرنگار ما حاکی است که یک موسسه مالی و اعتباری که از سوی این معاونت مورد مواخذه قرار گرفته , مساله را مشکل شخصی درویشی با موسسه اش اعلام میکند و اینگونه شایع میکند که چون موسسه با استخدام شوهر خواهر درویشی در یک پست مدیریتی مخالفت کرده , معاونت نظارت بانک مرکزی علیه انها اقدام به پرونده سازی کرده است .

بنا بر این شنیده ها , درویشی حتی اسناد مربوط به تخلفات این موسسه مالی و اعتباری را هم همراه داشته تا به  خبرنگاران ارایه کند , اما این اتفاق نمیافتد.

درعین حال درویشی امروز گفت: حداکثر تا 3 ماه آینده تکلیف 10 مؤسسه مالی و اعتباری که مجوز خود را از بانک مرکزی دریافت نکرده اند، مشخص خواهد شد.

 وی افزود: تعاونی اعتبار آزاد یعنی بانک و این مسأله از نظر بانک مرکزی محل اشکال جدی است، بنابراین بانک مرکزی در مرحله اول، 30 مجوز اینگونه تعاونی ها که روی کاغذ خرید و فروش می شد را باطل کرد و 85 مورد نیز در قالب 14 مؤسسه مالی و اعتباری ادغام شد و هم اکنون تعداد 10 مؤسسه مالی و اعتباری برای صدور مجوز مراحل پولشویی و صدور مجوز را طی می کنند.

 

نظرات بینندگان