arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۴۴۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۵ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۱

علی‌آبادی: نميخواهيم زيربار"تعليق" برويم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کمیته ملی المپیک گفت: با توجه به نامه رسمی IOCصلاح نبود در انتخابات فدراسیون قایقرانی و دوچرخه‌سواری شرکت کنیم.

محمد علی‌آبادی رئیس کمیته ملی المپیک امروز در نشست خبری گفت: از رسانه‌ها تشکر می‌کنم که نقش خود را در المپیک به خوبی اجرا کردند و مردم را در جریان اخبار لحظه به لحظه این مسابقات قرار دادند. ورزش امروز دیگر یک بعدی نیست و جایگاه خاص و ویژه در دل همه پیدا کرده است. امروز ورزش به یک صنعت نزدیک شده، صنعتی که در اشتغال کشورها، سلامت مردم و گردش مالی نقش دارد.ورزش در سبد خانوار مردم جای گرفته و آنها بخشی از درآمد خود را برای این امر اختصاص می‌دهند.

وی ادامه داد: اگر نگاهی به هفت سال گذشته داشته باشیم می‌بینیم که در آسیا در جایگاه دهم و در المپیک بین 30 تا 40 کشور بودیم. زیرساخت‌ها برای هر نفر سرانه 4دهم مربع بود. منابع مالی برای ورزش و زیرساخت‌ها 1دهم وضع کنونی بود و آنچه به فدراسیون‌ها پرداخت می‌شد، یک ششم حالا بود. بانوان نیز حضور جدی و ورزشگاه اختصاصی نداشتند.

علی آبادی تصریح کرد: بعد از ریاستم در سازمان تربیت بدنی این سؤال را مطرح کردیم که به کجا می‌خواهیم برسیم، هفت سال پیش جایگاه چهارم را در آسیا نشانه گرفتیم اما بسیاری از افراد در مقابل این مسأله موضع گرفتند.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به گسترش ورزش بانوان تصریح کرد: نیازهایمان در جلسه کارشناسی مطرح شد. ما باید به یک متر مربع زیربنا می‌رسیدیم، ورزش بانوان باید به شدت گسترش می‌یافت و منابع مالی نیز توسعه پیدا می‌کرد. یک انقلاب را در ساخت‌وسازهای کشور ایجاد کردیم به طوری که 3هزار پروژه ما زمانی که در سازمان بودم تمام شد. در بخش عمرانی اعتبارات را به بیش از 10-12برابر رساندیم که در فدراسیون‌ها 6برابر شد. اولین قدم در بازی‌های آسیایی قطر بود که از جایگاه دهم آسیا به ششمی رسیدیم. با همکاری وزارت ورزش یک موفقیت چشمگیر در آسیا به دست آمد اما باید بین سه تیم برتر قرار بگیریم.

*ایجادکمیته‌های پر مدال رسیدن به مدال گوانجو

علی‌آبادی با بیان اینکه کمیته‌های پر مدال را ایجاد کرده‌ایم گفت: فدراسیون‌های دومیدانی، قایقرانی، شنا،‌ تیراندازی و بوکس در یک کمیته ویژه تحت حمایت قرار گرفتند. مدال‌آوری در این رشته‌ها باعث شد تا به جایگاه چهارم برسیم. در همان زمان ابلاغ شد 30درصد اعتبارات ورزشی باید به بانوان اختصاص پیدا کند، با این برنامه‌ریزی 14مدال در گوانگجو کسب کردیم که باید در بازی‌های آسیایی آینده برای رسیدن به جایگاه سوم و دوم به سی مدال افزایش پیدا کند.

علی‌آبادی با بیان اینکه برآورد ما در لندن 5مدال طلا بود عنوان کرد: هیچ‌وقت این موضوع را مطرح نکردیم چرا که احتمال دادیم به دست نیاید و مردم سرخورده شوند.

5مدال در کشتی فرنگی و آزاد، وزنه‌برداری و تکواندو پیش‌بینی کردیم البته برای حدادی نیز شانس مدال را در نظر گرفتیم. با وجود شایستگی‌هایی که کشتی آزاد داشت نتوانست به سهم خودش برسد اما آنچه باعث خوشحالی مردم شد یک نتیجه بهتر بود که نگهداری آن از به دست آوردنش سخت‌تر است.

*نشانه‌گیری جایگاه سومی بازی‌های این‌چه‌اون

رئیس کمیته ملی المپیک افزود: برنامه‌ها برای بازی‌های این‌چه‌اون آغاز شده و جایگاه سومی را نشانه‌گرفته‌ایم. بر اساس مطالعاتی که داشتیم برای کسب مقام چهارمی 20تا24مدال طلا لازم است. بنابراین اگر کشوری 25مدال بگیرد ما جایگاه چهارمی را از دست می‌دهیم، باید با کسب 30مدال جایگاه چهارمی را حفظ کنیم و بعد به سمت مقام سومی حرکت کنیم. از شش ماه پیش برنامه‌ریزی ما آغاز شده و با فدراسیون‌ها به توافق رسیده‌ایم، پس از مسابقات پارالمپیک تعهد فدراسیون‌ها را برای مدال قطعی خواهیم کرد.

وی همچنین به چالش‌های پیش رو برای کمیته ملی المپیک اشاره کرد و گفت:‌سه ماه آینده انتخابات کمیته ملی المپیک را داریم اما IOC اعلام کرده نباید انتخاباتی برگزار کنیم. به دنبال حل مشکل هستیم تا برای انتخابات به چالش نخوریم.

علی‌آبادی ادامه داد: موضوع دیگر انتخابات ریاست‌جمهوری که 8-9ماه آینده برگزار می‌شود و احتمالاً تغییراتی در وزارت ورزش به دنبال خواهد داشت، اگر یک سال آینده خوب مدیریت نشود آسیب جدی به ورزش وارد خواهد شد، امیدوارم همه با سعه صدر حرکت کنند تا روند رو به بالای ورزش آسیب نبیند.

وی در پاسخ به این سؤال که نامه‌های اخیر IOC این موضوع را مطرح کرده که نباید انتخابات فدراسیون‌ها برگزار شود اما چنین اتفاقی رخ داد و  ناظران کمیته در انتخابات حضور نداشتند، اظهار داشت: ما عضو یک مجمع جهانی هم هستیم، یک بحث داخلی داریم و یک بحث خارجی، من به دوستان گفتم اگر فدراسیون‌ها شش ماه دیگر با سرپرست اداره شوند چه اتفاقی می‌افتد؟ پس انتخابات را برگزار نکنیم تا سوءتفاهم‌ها حل شود، اما وزارت ورزش توجهی نکرد. امیدوارم مشکلی ایجاد نشود، چون رسماً به ما نامه نوشته بودند، صلاح نبود در انتخابات شرکت کنیم.

*وزیر در ترافیک ماند به جلسه نرسید

رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به سؤال فارس، مبنی بر اینکه رشته‌هایی که فدراسیون‌هایش با تغییر مواجه بودند نمی‌توانند در مسابقات جهانی شرکت کنند گفت: به محض رسیدن به لندن با نمایندگان IOC و OCAجلسه برگزار کردیم. این جلسه دو ساعت طول کشید اما عباسی گفت که در ترافیک ماند و در جلسه حضور پیدا نکرد. بحثی که وجود داشت این بود که آنها از ما می‌خواستند دستگاه ورزش در جابه‌جایی فدراسیون‌ها دخالت نکند اما نتوانستیم چنین قولی بدهیم بنابراین باید اساسنامه‌ها را اصلاح کنیم که امیدواریم وزارت ورزش هم این همکاری را داشته باشد.

علی‌آبادی در پاسخ به این سوال که شنیده می‌شود در خصوص اصلاح اساسنامه‌ها کمیته ملی المپیک خود را کنار کشیده است گفت: ما نمی‌توانیم دعوا راه بیاندازیم، یک طرفمان جامعه ورزش است و طرف دیگرمان وزارت. باید با منطق و آرامش پیش برویم. مسئولان جهانی مدعی بودند که ما کم‌کاری کرده‌ایم اما من گفتم این ایران از IOC است که اگر فدراسیونی اساسنامه‌اش مشکل دارد باید اشکالات را بگویند.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا ورزش ایران تعلیق هست یا نه و اگر باشد آیا فوتبال را در بر می‌گیرد اظهار داشت: زیر بار تعلیق نمی‌رویم. نباید تعلیقی مطرح شود، از طریق مذاکره با وزارت ورزش این مسئله را حل خواهیم کرد. وزیر باید بپذیرد که نباید در انتخابات دخالت داشته باشد، تعلیق فوتبال را در بر نمی‌گیرد مگر اینکه بی‌توجهی زیاد شود و IOC به این مسأله حساس شود، چنین تهدیدی در انگلیس مطرح بود که غیرمستقیم به ما گفتند زیر پرچم کمیته بین‌المللی المپیک باشید.

*فدراسیون‌ها زیر نظر کمیته ملی المپیک هستند

وی افزود: بر اساس تشکیلات جهانی و قانون داخلی فدراسیون‌ها زیر نظر کمیته ملی المپیک هستند. کار مشخص است و هرکس وظیفه‌ مشخصی بر عهده دارد. وزارت هیچ وظیفه‌ای در خصوص تشکیلات فدراسیون‌ها ندارد اما این از اقتدارش بوده که به این سمت رفته‌ است. اگر می‌خواهیم چارچوب را رعایت کنیم فدراسیون‌ها قطعاً زیر نظر کمیته ملی المپیک هستند.

علی آبادی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه چرا مسئولان در رشته‌های غیر مدال‌آور حضور نداشتند عنوان کرد: فواصل قایقرانی و تیراندازی با دهکده زیاد بود. از طرفی باید در جلسات شرکت می‌کردیم و در حاشیه مسابقات دیداری با رؤسای فدراسیون‌های جهانی و ژاک‌روگ برگزار می‌کردیم.

علی‌آبادی در مورد حضورش در رژه کاروان ایران گفت: بین 118 کشور قرعه‌کشی کردند که رئیس کمیته ملی المپیک در مراسم رژه حضور داشته باشد که ما هم یکی از آنها بودیم.

وی درباره اینکه آیا هدایای قهرمانان کافی بود و چه برنامه‌ای برای چهار سال آینده دارند گفت: باید پیشنهادات را بنویسیم، امضاء کنیم و به رئیس جمهور بدهیم، این رقم‌ها در دنیا متفاوت است ما به عنوان مجریان ورزش می‌خواهیم بهترین پاداش به قهرمانان داده شود و شخصاً خوشحال می‌شوم پاداش المپیکی‌ها بیشتر شود.

علی‌آبادی در مورد شایعه درگیری وی با خادم در لندن گفت: گفتم یک نقره و دو برنز برای کشتی آزاد بد نیست و اگر یزدانی طلا می‌آورد نتیجه عالی بود اما خادم گفت اگر او هم طلا می‌گرفت بد بود. هیچ مشکلی بین من و خادم نبود.

وی در خصوص حضور حدادی و اینکه آیا وی تأمین مالی شده بود گفت: در مدال حدادی خودم را سهیم می‌دانم، دوندگی زیادی کردم و ماساژور و پزشک برایش گرفتیم، اگر حدادی به مدال نقره رسید برایش طلا شده است.

علی‌آبادی همچنین درباره اینکه چه تلاشی انجام شد تا ساعی بتواند در انتخابات IOCرأی بیاورد عنوان کرد: برای ساعی هرکاری می‌توانستیم انجام دادیم، در IOC ورزشکاران رأی می‌دهند بنابراین کمیته نقشی ندارد با چند فدراسیون صحبت کردیم تا به او رأی دهند اما متاسفانه رای نیاورد.

منبع: خبرگزاری فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United States
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
0
1
اقای علی ابادی شما که اکثر پستها و سمتها و حتی وزیری را تجربه کرده بود این انتخابات را هم شرکت میکردی بد نبود تجربه جدیدی بود بابا ایولا دارد شماها دیگر از کجا امده اید که با یک مدرک ساختمانی تمامآ" دور میزنید خوب البته مشکل تنها شما نیست
نظرات بینندگان