arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۴۴۴۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۶ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۱

کشف جدید: زبان هندی و اروپایی ریشه در زبان ترکی دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک تیم بین المللی از زبان شناسان و زیست شناسان اعلام کرده اند که زبان هند و اروپایی دارای ریشه در ترکیه دارد.

به گزارش انتخاب ؛ در حال حاضر بیش از 2.5 میلیارد نفر در جهان به این زبان سخن می گویند.

نتایج تحقیقات این گروه در مجله « Science» و «New York Times» منتشر شده است.


نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱۰
غیر قابل انتشار: ۸
زبان شناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
43
43
عزیز کشف شون این بوده که در بعضی کوهستان های آناتولی یکسری روستا پیدا کردن که به زبان ترکی صحبت نمی کردن و زبانشون کاملا متفاوت بوده بعد از بررسی دقیق فهمیدن که این زبان به احتمال زیاد جد زبان های هندو اروپایی از جمله فارسی است نه اینکه این زبان ها ریشه در ترکی دارد تا پیش از این گمان می شد منشا این زبان اطراف دریاچه آرال بوده که حالا این فرضیه رد شده در ضمن ترکیه تا 700 سال پیش یونانی نشین بود نه ترک نشین لطفا تیتر را اصلاح کنید این ها ریشه در ترکیه دارد نه زبان ترکی!!!
آریا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
38
40
وجداناً خجالت نمی کشید با این خبرتون؟ به عنوان یک زبان شناس وظیفه خودم می دونم که پاسخ این خبر سخیف شما رو بدم. اولاً ما هیچ زبانی به اسم زبان هندی و اروپایی نداریم. شاید منظور شما گروه زبانهای هند و اروپایی باشه که زبانهای ایرانی مثل فارسی و کردی و ارمنی یکی از خانواده های اونه. دوماً ممکنه ریشه این زبان در ترکیه امروزی (آناتولی) باشه ولی این به معنای ریشه اون در زبان ترکی نیست (زبان ترکی بعدها و با مهاجرت ترکها از آسیای میانه به آناتولی و ایران وارد شد). قبل از پخش خبر و ارائه اطلاعات نادرست درباره خبر و اعتبار منبع آن تحقیق کنید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
28
38
این مقاله به حدود 9000 سال پیش اشار ه دار د در ان زمان که هنوز مهاحرت اقوام ترک زبان از اسیای مرکزی شر وع نشده بود و اصولا ترکیه ای وجود نداشت.در مورد ریشه زبانهای هند واروپایی قبل از مقاله فوق هم تئوری های مختلفی از جمل تئوری فوق وجود داشته است.
نظرات بینندگان