arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۴۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۳ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۱

خبر بروجردی از ایرانیان ربوده شده در سوریه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
22 روز از ربوده شدن 48 زائر ایرانی در دمشق می​گذرد.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرآنلاين، مخالفان دولت سوريه مسئوليت اين آدم ربايي را بر عهده گرفته و تا کنون خبري از وضعيت آنها مخابره نشده است.

خبر به شهادت رساندن سه تن از آنان نيز اگرچه از سوي برخي رسانه​هاي خارجي منتشر شد اما از سوي مقامات ايراني و سوري به تاييد نرسيد.

تا اينکه امروز علاء الدین بروجردی رییس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پس از پایان دیدار با بشار اسد رییس جمهوری سوریه تاكید كرد كه گزارش​های موجود حاكی از سلامتی ایرانیان ربوده شده در سوریه است. به گفته وي اظهارات رییس جمهوری سوریه در ارتباط با تلاش ها برای آزادی ایرانیان ربوده شده در این كشور به خصوص 48 زایر ایرانی امیدوار كننده است.

گزيده سخنان وي را در گفت​وگو با خبرنگاران ايراني در دمشق بخوانيد:

* اسد از زمان ربوده شدن این افراد دستور تشكیل كمیته ای را برای پیگیری موضوع صادر كرد و این كمیته در تلاش گسترده برای آزادی ایرانیان و رسیدن به راه حل در این ارتباط است. اعضای این كمیته به اسد گزارش های مستمری ارائه می كنند.

* از مجاری دیگری نیز موضوع در حال پیگیری است و سفیر ایران در سوریه نیز این موضوع را به صورت جدی دنبال می كند. برخی كشورهای همسایه نیز درگیر این موضوع هستند و می توانند نقش آفرین باشند و در این باره برخی از اتباع آنان در سوریه اسیر هستند و نظر می رسد كه آنان نیز به نوعی به دنبال تعامل در این باره می باشند.

* باید با حوصله موضوع را دنبال كرد چرا كه هنوز برخی از مهندسان و شهروندان ایرانی اسیر هستند و باید به توصیه های امنیتی توجه كرد.

* دمشق شهری فعال و بدون مشكل است . منحنی بحران در سوریه سیر نزولی خود را آغاز كرده است و امیدواریم با توجه به تحركات برون مرزی كه از سوی برخی كشورها در سال های اخیر صورت می گیرد به نقطه پایانی خود هر چه زودتر نزدیك شود.

* اسد در ديدار امروز خاطر نشان كرد كه به ایران اعتماد و اطمینان دارد و از هر تلاش تهران برای حل مشكلات سوریه استقبال می كند و این سرمایه ای ارزشمند برای پیشبرد كار است .

* قرار است اجلاسی به ریاست علی لاریجانی و روسای مجالس مستقل كه معتقد به حل مشكلات سوریه هستند برگزار شود و این تلاش ها یك ضرورت جدی برای حل مشكل است.

بهترین راه حل برای بحران این است كه كشورهای حامی افراد مسلح كه به آنان سلاح و آموزش می دهند و موجب از كشته شدن انسان های بی گناه می شوند، به طور جدی تغییری در مشی خود ایجاد كنند. در صورتی كه این تغییر به صورت جدی صورت گیرد ، اسد نیز آمادگی مذاكره را دارد اما لازمه این امر پایان دادن به حمایت از افراد مسلح است.
نظرات بینندگان