arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۴۸۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۲ - ۱۵ آذر ۱۴۰۲

یمن: کشتی‌های اسرائیل را همچنان هدف می‌گیریم/تحرکات آمریکا مانع ما نمی‌شود

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در سخنانی بار دیگر آمریکا و رژیم صهیونیستی را تهدید و تاکید کرد که ارتش کشورش به هدف قرار دادن کشتی‌های رژیم صهیونیستی و کسانی که از آنها محافظت می‌کنند، ادامه خواهد داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: علی القحوم، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در پیامی در ایکس (توییتر سابق) نوشت: موضع یمن به عنوان یک کشور و ایستادگی آن در کنار فلسطین در گفتار و عمل از طریق عملیات‌های بزرگی که در دریای سرخ و تنگه باب المندب انجام می‌دهد، منجر به ادامه توطئه‌ها علیه یمن و منطقه شده است و سر و صدای آمریکا و اسرائیل نیز روز به روز بیشتر می‌شود.

بر اساس گزارش شبکه المیادین، القحوم همچنین از افزایش حضور نیروهای آمریکایی و غربی در دریای سرخ و تنگه باب المندب در سواحل یمن به بهانه «حفاظت از ناوگان دریایی بین‌المللی» خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه این اقدامات آمریکا و غرب تلاش‌های بیهوده برای جلوگیری از هدف قرار دادن کشتی‌های رژیم صهیونیستی است، خاطرنشان کرد: یمن به عنوان یک کشور به هدف قرار دادن کشتی‌های اسرائیلی ادامه می‌دهد و کسانی که از آنها محافظت می‌کنند نیز باید این ضربات را دریافت کنند.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله همچنین گفت: تجاوزات به یمن و محاصره کشورمان توسط آمریکا و همچنین حضور نظامی در باب المندب و سواحل یمن بحث امروز نیست و تجاوزات آنها به یمن ۹ سال است که ادامه دارد.

القحوم افزود: این آمریکاست که با گسیل نیروها و کشتی‌های جنگی خود به سواحل یمن مانع از روند صلح می‌شود. حضور این نیروها غیر موجه بوده و تهدیدی برای منطقه و امنیت بین‌المللی و منطقه‌ای است.

وی همچنین تاکید کرد: مسئله فلسطین و قدس، قطب نمای اول و محوری و یک مسئله اسلامی - عربی است و ما صرف‌نظر از تحرکات خصمانه آمریکا و غرب علیه یمن، منطقه و فلسطین، آن را رها نمی‌کنیم.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن پیشتر تاکید کرده بود: تا پایان تجاوز به نوار غزه و جنایت علیه برادران فلسطینی، به عملیات نظامی علیه دشمن ادامه می‌دهیم.

نظرات بینندگان