arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۴۹۹۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۱ - ۲۱ آذر ۱۴۰۲

دو پایگاه نظامی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در عراق و سوریه بار دیگر هدف حمله قرار گرفتند

یک مقام نظامی ایالات متحده گفت که دو پایگاه نظامی نیروهای ائتلاف بین‌المللی علیه گروه خلافت اسلامی در عراق و سوریه روز دوشنبه هدف حملات راکتی و پهپادی قرار گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک مقام نظامی ایالات متحده گفت که دو پایگاه نظامی نیروهای ائتلاف بین‌المللی علیه گروه خلافت اسلامی در عراق و سوریه روز دوشنبه هدف حملات راکتی و پهپادی قرار گرفت.

مسئولیت هر دوی این حملات را گروه «مقاومت اسلامی» در عراق بر عهده گرفته است. «مقاومت اسلامی»، گروهی مسلح و وابسته به ائتلاف حشد الشعبی است، ائتلافی متشکل از شبه‌نظامیان سابق که اکنون در نیروهای مسلح عراق ادغام شده‌اند.

ایالات متحده رهبری ائتلافی بین‌المللی در جنگ علیه جهادگرایان در عراق و سوریه را بر عهده دارد و نیروهای آن طی چند هفته اخیر هدف حملات متعدد قرار گرفته‌اند.

یک مقام نظامی آمریکایی به شرط عدم انتشار نام خود به خبرگزاری فرانسه گفت که روز دوشنبه یک فروند پهپاد به پایگاه هوایی عین الاسد در غرب عراق حمله کرد، اما این حمله تلفات و خساراتی بر جای نگذاشت.

وی افزود که در این روز یک پایگاه نظامی در منطقه الشدادی، واقع در شمال شرقی سوریه، نیز هدف «چندین راکت» قرار گرفت.

واشینگتن می‌گوید که از روز هفدهم اکتبر، ده روز پس از آغاز جنگ غزه، تاکنون دست‌کم ۹۲ مورد حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه رخ داده است.

ساعات بامدادی جمعه، برای اولین بار از زمان آغاز جنگ غزه، چندین راکت به سوی سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد شلیک شد. نیروهای آمریکایی و ائتلاف بین‌المللی در سوریه و عراق طی آن روز دست‌کم پنج بار هدف حمله قرار گرفتند.

گردان‌های حزب‌الله که مورد حمایت ایران هستند روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کردند که این حملات تا زمانی که آخرین سرباز آمریکایی عراق را ترک کند، ادامه خواهند داشت.

تقریبا ۲ هزار و ۵۰۰ سرباز آمریکایی در عراق و ۹۰۰ سرباز در سوریه در راستای تلاش‌های بین‌المللی برای جلوگیری از ظهور مجدد داعش حضور دارند.

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، گردان‌های حزب‌الله و «حرکت النجبا» را متهم کرده است که پشت اکثر حملات به نیروهای ائتلاف هستند.

پنتاگون تاکنون چندین بار مواضع این دو گروه در عراق و سوریه را هدف حمله قرار داده است.

نظرات بینندگان