arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۵۱۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۱

از تلفن همراه به عنوان رايانه استفاده نكنيد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس پليس فتاي استان خراسان شمالي از شهروندان خواست اطلاعات و تصاوير شخصي و خانوادگي خود را بر روي گوشي‌هاي همراه قرار ندهند و از تلفن همراه به عنوان رايانه استفاده نكنند.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني پليس، سرهنگ «يلي» رييس پليس فتاي استان خراسان شمالي در گفت‌وگو با خبرنگار ما در تشريح اين خبر با اشاره به استفاده گروه‌هاي سني مختلف از تلفن همراه و قرار گرفتن اين وسيله ارتباطي در بين كودكان و نوجوانان، اظهار داشت: اين وسيله، رايانه همراه شخصي محسوب نمي‌شود.

وي از هموطنان خواست تا از قرار دادن اطلاعات حياتي و ضروري خود و همچنين تصاوير شخصي و خانوادگي خود بر روي گوشي‌ها خودداري كنند.

سرهنگ يلي خاطرنشان كرد: بيشتر شكايات و پرونده‌هاي مردمي درباره افشاي عكس‌هاي خانوادگي و همچنين اطلاعات بانكي اشخاص است كه به دليل عدم آگاهي آنها از طريق بلوتوث و همچنين بازگرداندن اطلاعات كارت‌هاي حافظه، توسط يكسري مراكز تعميرات تلفن همراه و افراد غيرمجاز سبب بروز چنين جرائمي مي‌شود.

اين مقام انتظامي به شهروندان توصيه كرد: از تلفن همراه براي تماس‌هاي ضروري و همچنين ارسال و دريافت يكسري خدمات اپراتورها استفاده و در حد ممكن از قرار دادن رمز حساب‌هاي بانكي يا اطلاعات مهم و باارزش بر روي كارت‌هاي حافظه اين تلفن‌ها خودداري كنند.

رييس پليس فتاي خراسان شمالي در خاتمه اعلام كرد: پليس فتا با كساني كه با به دست آوردن اطلاعات خصوصي اشخاص از طريق هك بلوتوث، برگرداندن اطلاعات پاك شده كارت‌هاي حافظه اقدام به هتك حيثيت و افشاي اطلاعات اشخاص كنند، برخورد قانوني و قاطعي خواهد داشت و اين پليس با تلاش شبانه‌روزي خود مانع از تجاوز چنين اشخاصي به حريم خصوصي هموطنان عزيز مي‌شود.
نظرات بینندگان