arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۵۱۴۸
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۲ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۱

مرسي جوگير شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مرسي در سفر به ايران و حضور در اجلاس اظهاراتي داشت كه اين اظهارات با سياست‌هاي جمهوري اسلامي ايران در خصوص سوريه متفاوت است. در اين خصوص واكنش‌هاي زيادي هم وجود داشت اما به نظر مي‌رسد اظهارات مرسي در اين اجلاس به علت جوزدگي باشد. به عبارت ديگر مرسي در سخنراني خود در اجلاس جوگير شد و در مورد سوريه اين اظهارات عجيب و غريب را داشت. به هر حال موضع جمهوري اسلامي ايران مشخص است.

ايران از سوريه حمايت مي‌كند چرا كه مردم سوريه بشار اسد را دوست دارند و خواهان ادامه دولت او هستند اما به مرور زمان ديدگاه‌ها تغيير مي‌كند. فعلا مردم سوريه خواستار و دوستدار بشار هستند. اينكه در آينده چه اتفاقي خواهد افتاد، بستگي به موضع بشار اسد دارد. اگر ايشان بخواهد در همان موضع مردمي خود بماند، مردم همانند سابق مريد او هستند. اگر تغيير موضع داشته باشد، مردم عقب‌نشيني مي‌كنند اما با وضعيت موجود مردم بشار اسد را دوست دارند.

خوشبختانه ما در اجلاس عوايد خوبي داشتيم. غرب مي‌خواست مواضع خود را تحميل كند اما از آنجايي كه كشورهاي جنايتكار كه با ما كينه قبلي داشتند، با تطميع و تهديد و انواع و اقسام روش‌ها سعي خود را كردند تا سران ديگر كشورها به ايران نيايند ولي اين نقشه، نقش برآب شد.

‌ عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس/ صفر نعيمي
نظرات بینندگان