arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۵۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۱ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۱

مصر همچنان برای ایران "قیافه" می گیرد ؛ جدیدترین تکذیب سخنگوی مرسی در مورد ایران

یاسرعلی، سخنگوی رئیس جمهوری مصر گفت: محمد مرسی، رئیس جمهوری مصر درباره ارتقاء سطح روابط دیپلماتیک میان دو کشور با مقامات جمهوری اسلامی گفت و گو نکرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :



در حالی که برخی مقامات ایران، پی در پی از برقراری روابط نزدیک با مصر خبر می دهند ، اما این کشور همچنان قیافه می گیرد و ادعاهای مشابه را رد می کتد!

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب به نقل از روزنامه الاهرام ؛ یاسر علی، سخنگوی محمد مرسی اعلام کرد: محمد مرسی، رئیس جمهوری مصر به هنگام صحبت با محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی، درباره ارتقاء سطح روابط دیپلماتیک میان دو کشور یا بازگشائی سفارت گفت و گو نکرد.

حسین امیرعبدالهیان، معاون عربی و آفریقائی وزارت امور خارجه، از گفت‌وگوی میان محمد مرسی و محمود احمدی نژاد بر سر "راههای ارتقاء سطح روابط دیپلماتیک میان دو کشور" خبر داده بود.


روابط دیپلماتیک میان ایران و مصر، که تا پیش از سال 1980 در بالاترین سطح قرار داشت، تنها اندکی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در مخالفت با توافق صورت گرفته میان اسرائیل و مصر، از سوی انور سادات، رئیس جمهوری وقت این کشور، قطع شد.

پس از اعلام خبر حضور رئیس جمهوری مصر در شانزدهمین اجلاس غیرمتعهدها در تهران، برخی حضور محمد مرسی در تهران را گامی به جلو برای از سرگیری روابط میان دو کشور عنوان کردند.

به گفته سخنگوی محمد مرسی، رهبران دو کشور پیرامون «گفتگوهای بیشتر به منظور بررسی مسائل مشترک، به ویژه در سطح منطقه» به توافق رسیدند.

نظرات بینندگان