arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۵۷۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۰ - ۲۴ دی ۱۴۰۲

تارا دوباره میلیاردی شد

قیمت تارا اتوماتیک تیپ V۴ که گران‌ترین سواری داخلی در بازار آزاد است، به مرز یک میلیارد تومان رسیده است. تارا اتوماتیک تیپ V۴ اوایل دی‌ماه در بازار آزاد خودرو حداکثر ۹۱۵ میلیون معامله می‌شد و حالا ظرف سه هفته شاهد رشد تقریبا ۱۰۰ میلیونی قیمت سدان اتوماتیک جدید ایران‌خودرو هستیم. تارا اتوماتیک تیپ V۲ که اردیبهشت امسال و قبل از عرضه تارا V۴ چنین ارقامی را به‌چشم دیده بود، الان در بازار آزاد خودرو ۸۳۰ میلیون قیمت دارد و مثل تارا دنده‌ای از ابتدای دی‌ماه حول‌وحوش ۵۰ میلیون گران شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرارو: قیمت تارا اتوماتیک تیپ V۴ در بازار آزاد خودرو با رشد تقریبا ۱۰۰ میلیونی در هفته‌های اخیر به یک میلیارد تومان رسید
 
قیمت تارا اتوماتیک تیپ V۴ که گران‌ترین سواری داخلی در بازار آزاد است، به مرز یک میلیارد تومان رسیده است. تارا اتوماتیک تیپ V۴ اوایل دی‌ماه در بازار آزاد خودرو حداکثر ۹۱۵ میلیون معامله می‌شد و حالا ظرف سه هفته شاهد رشد تقریبا ۱۰۰ میلیونی قیمت سدان اتوماتیک جدید ایران‌خودرو هستیم. تارا اتوماتیک تیپ V۲ که اردیبهشت امسال و قبل از عرضه تارا V۴ چنین ارقامی را به‌چشم دیده بود، الان در بازار آزاد خودرو ۸۳۰ میلیون قیمت دارد و مثل تارا دنده‌ای از ابتدای دی‌ماه حول‌وحوش ۵۰ میلیون گران شده است.
 
تارا اتوماتیک تیپ V۴؛ یک میلیارد
 
قیمت تارا اتوماتیک تیپ V۴ در بازار آزاد از ابتدای دی‌ماه دقیقا ۸۵ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. فروشنده‌های تارا اتوماتیک در بازار آزاد الان به‌طور متوسط رقمی نزدیک یک میلیارد تومان برای سدان اتوماتیک جدید ایران‌خودرو طلب می‌کنند، اما در اولین روز معاملاتی دی‌ماه قیمت تارا اتوماتیک تیپ V۴ نهایتا ۹۱۵ میلیون تومان بود.
 
قیمت تارا اتوماتیک درحالی در سه هفته اخیر حدود پنج درصد افزایش پیدا کرده که اولین نسخه‌های تارا اتوماتیک تیپ V۴ در بازار آزاد اوایل آبان امسال با قیمتی نزدیک ۸۶۰ میلیون وارد بازار شدند و خود ایران‌خودرو بابت فروش تارا اتوماتیک تیپ V۴ حدود ۶۸۱ میلیون دریافت می‌کند.
 
تارا V۴ که به تارا اتوماتیک آپشنال هم شناخته می‌شود، دومین عضو این خانواده در باشگاه مدل‌های میلیاردی است. بعد از اردیبهشت امسال که تارا اتومات تیپ V۲ در این محدوده قیمت معامله شد، حالا تارا اتوماتیک تیپ V۴ به‌عنوان گرانقیمت‌ترین سواری داخلی معادل یک میلیارد ارزش دارد.
 
تارا اتوماتیک V۲؛ ۸۳۰ میلیون
 
قیمت تارا اتوماتیک تیپ V۲ در بازار آزاد به ۸۳۰ میلیون تومان رسیده است. رقمی که رشد ۵۵ میلیونی قیمت تارا اتوماتیک تیپ V۲ را درمقایسه با ابتدای دی‌ماه امسال نشان می‌دهد.
 
قیمت تارا اتوماتیک تیپ V۲ در بازار آزاد اولین روز دی‌ماه امسال به‌شکل میانگین ۷۷۵ میلیون تومان اعلام می‌شد و حالا در عرض تقریبا سه هفته شاهد رشد هفت درصدی قیمت تارا اتوماتیک تیپ V۲ هستیم.
 
تارا اتوماتیک تیپ V۴ با این اوصاف نسبت به تارا اتوماتیک تیپ V۴ در بازار آزاد نزدیک ۱۷۰ میلیون ارزان‌تر است و طبق فهرست محصولات ایران‌خودرو در کارخانه معادل ۴۹۰ میلیون و ۵۸۵ هزار تومان به‌فروش می‌رسد.
 
تارا اتوماتیک تیپ V۲ درحالی الان ۸۳۰ میلیون خریدوفروش می‌شود که نیمه اردیبهشت امسال و همزمان با وقایع خاص آن روز‌های بازار ارز، معادل یک میلیارد خریدوفروش می‌شد. قیمت تارا اتوماتیک تیپ V۲ از آن موقع به بعد و همزمان با روندی که در بازار آزاد خودرو شکل گرفت، در آبان امسال تا مرز ۷۵۰ میلیون پایین آمد. اما دوباره با صعودی شدن قیمت‌ها در بازار خودرو، تارا اتوماتیک تیپ V۲ در مسیر گرانی حرکت می‌کند.
 
تارا اتوماتیک تیپ V۲ از حیث فنی تفاوتی با تارا V۴ ندارد و مثل نسل جدید خودش به پیشرانه ۱.۶ لیتر TU۵ پلاس مجهز شده است. با این حال درمقایسه با تارا V۴ بدون آپشن‌هایی مثل سیستم تماس اضطراری، چراغ آفتابگیر راننده، چراغ داشبورد، چراغ خوش‌آمدگویی، آنتن کوسه‌ای، آینه عقب فتوکرومیک، گرمکن صندلی‌های جلو، چراغ‌های عقب، کنسول سرنشینان جلو و کلید‌های بالابر فروخته می‌شود.
 
تارا دنده‌ای V۱؛ ۷۳۰ میلیون تومان
 
تارا دنده‌ای که با اسم تارا تیپ V۱ شهرت پیدا کرده، ارزان‌ترین عضو این خانواده نسبتا پرجمعیت است. قیمت تارا دنده‌ای در بازار آزاد خودرو درحال حاضر ۷۳۰ میلیون تومان است و همین محصول آخرین بار توسط نمایندگی‌های ایران‌خودرو با قیمت ۳۹۴ میلیون و ۴۹۴ هزار تومان تحویل خریدار شده است.
 
تارا دنده‌ای با این حال از روند افزایش قیمت در هفته‌های اخیر بی‌نصیب نمانده و وقتی به اولین روز معاملاتی دی‌ماه برمی‌گردیم، متوجه رشد ۵۵ میلیونی قیمت تارا دنده‌ای می‌شویم.
 
تارا دنده‌ای سه هفته قبل به‌طور متوسط ۶۷۵ میلیون فروخته می‌شد و حالا خرید تارا دنده‌ای درقیاس با آن روز هشت درصد بیشتر تمام می‌شود.
 
تارا دنده‌ای همانطور که از اسمش پیداست، برخلاف تارا V۲ و V۴ با گیربکس پنج دنده دستی دارد، اما دربخش فنی از همان موتور ۱.۶ لیتر TU۵ بهره می‌برد و علاوه بر اینکه درحد نیم ثانیه شتاب بیشتری دارد، به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود نیم لیتر بنزین کمتر مصرف می‌کند.
 
قیمت انواع تارا در بازار و کارخانه
تارا دوباره میلیاردی شد
نظرات بینندگان