arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۵۷۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۲ - ۲۵ دی ۱۴۰۲
تاریخ گردی با «انتخاب»؛

عکس/ تصویری دیده نشده از نخستین روز افتتاح مجلس اول در سال ۱۳۵۹

با پیروزی انقلاب، روند تشکیل مجلس و انتخابات آن به شکل تکرار نشدنی آغاز شد. تکرار نشدنی از این جهت که تمامی گروه‌های سیاسی و سلایقی که امروز از حضور در سیاست بسیار فاصله دارند، هم در این مجلس حضور داشتند. در پایان سال ۵۸ دو دور از انتخابات مجلس برگزار شد و در خرداد ماه ۱۳۵۹، نخستین جلسه‌ی آن شکل گرفت. هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس مجلس، مهم‌ترین عنصر سیاسی این دوره بود؛ دوره‌ای که در آن مباحث بسیار مهمی از جنس استیضاح رئیس جمهور، مسئله گروگان‌های آمریکایی، تاسیس وزارت اطلاعات و قرارداد الجزایر مورد بررسی قرار گرفت. (در این تصویر که به صورت اختصاصی از سوی آقای محمدجواد مظفر در اختیار «انتخاب» قرار گرفته است؛ آقای مظفر در کنار آیت الله ربانی شیرازی در راهروی مجلس در روز اول افتتاح آن به تاریخ هفتم خرداد ۱۳۵۹ دیده می‌شود.)
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: 

با پیروزی انقلاب، روند تشکیل مجلس و انتخابات آن به شکل تکرار نشدنی آغاز شد. تکرار نشدنی از این جهت که تمامی گروه‌های سیاسی و سلایقی که امروز از حضور در سیاست بسیار فاصله دارند، هم در این مجلس حضور داشتند. در پایان سال ۵۸ دو دور از انتخابات مجلس برگزار شد و در خرداد ماه ۱۳۵۹، نخستین جلسه‌ی آن شکل گرفت. هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس مجلس، مهم‌ترین عنصر سیاسی این دوره بود؛ دوره‌ای که در آن مباحث بسیار مهمی از جنس استیضاح رئیس جمهور، مسئله گروگان‌های آمریکایی، تاسیس وزارت اطلاعات و قرارداد الجزایر مورد بررسی قرار گرفت.

(در این تصویر که به صورت اختصاصی از سوی آقای محمدجواد مظفر در اختیار «انتخاب» قرار گرفته است؛ آقای مظفر در کنار آیت الله ربانی شیرازی در راهروی مجلس در روز اول افتتاح آن به تاریخ هفتم خرداد ۱۳۵۹ دیده می‌شود.)

نظرات بینندگان