arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۵۹۴۲۵
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۱ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۲

مقام نظامی یمن: نقاط هدف قرار گرفته توسط آمریکا و انگلیس مواضع مهمی نبود؛ قبلا ده‌ها بار مورد حمله قرار گرفته بود / هیچ سلاح یا تجهیزات یا نیرویی در آنجا نبوده

منبع نظامی یمنی به شبکه المیادین گفت: تمام حملاتی که شب گذشته کشور را هدف قرار دادند علیه مواضعی بوده که ده‌ها بار مورد حمله قرار گرفته بود و مواضع مهمی نبود و هیچ سلاح یا تجهیزات یا نیرویی در آنجا نبوده‌است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: یک مقام نظامی گفت تمام حملاتی که کشور را هدف قرار داد مواضعی بوده که ده‌ها بار قبلا هدف قرار گرفته بود.

این منبع نظامی یمنی به شبکه المیادین گفت: تمام حملاتی که شب گذشته کشور را هدف قرار دادند علیه مواضعی بوده که ده‌ها بار مورد حمله قرار گرفته بود و مواضع مهمی نبود و هیچ سلاح یا تجهیزات یا نیرویی در آنجا نبوده‌است.

این منبع نظامی یمنی افزود:‌ تصاویر ماهواره‌ای آمریکایی و هواپیماهای جاسوسی دشمن در رصد اماکن شلیک موشک‌های ضد کشتی شکست خوردند.

این اظهارات مقام یمنی در واکنش به بیانیه مشترکی از سوی ایالات متحده، بریتانیا، بحرین و سایر کشورها است که ضمن برعهده گرفتن حملات به ۳ استان یمن ادعا کردند به طور خاص یک «محل ذخیره سازی زیرزمینی» و مواضع مرتبط با قابلیت‌های موشکی و نظارت هوایی ارتش یمن را هدف قرار دادند.

در بیانیه مشترک آنها ادعا شده‌است: «امروز، نظامیان آمریکا و بریتانیا با دستور دولت‌های خود و با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا و هلند، یک دور حملات دیگر متناسب و ضروری را علیه ۸ هدف مرتبط با حوثی‌ها (انصارالله) در یمن انجام دادند.»

در واکنش به این حملات مقامات یمنی تاکید کردند هدف آمریکایی-انگلیسی از تجاوز، که توقف عملیات دریایی یمن است، «به دست نخواهد آمد».

رهبران یمن گفتند آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها باید «بفهمند ما در زمان واکنش قرار داریم و مردم ما تسلیم شدن نمی‌شناسند».

محمد علی الحوثی، عضو ارشد شورای عالی سیاسی انصارالله یمن به شبکه المسیره گفت: تجاوزات آمریکا و انگلیس تلاش جدیدی برای بازداشتن یمن از یاری به غزه و توقف عملیات دریایی است که محقق نشده‌است.

نظرات بینندگان