arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۵۹۷۲۵
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۴ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۲

انواع روش‌های کاشت مو در ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با توجه به اینکه قیمت کاشت مو ارتباط مستقیمی با روشی که سرویس‌دهنده برای کاشت انتخاب می‌کند دارد لازم است پیش ‌از اقدام برای استفاده از این متد زیبایی، با انواع تکنیک‌‌های موجود و مزایای هرکدام آشنا شوید تا در نهایت بهترین تصمیم‌گیری را داشته باشید.

روش‌های کاشت مو در ایران بسیار زیاد هستند و همه آن‌ها نیز معمولا طرفداران خاص خود را دارند. در ادامه این مقاله به بررسی رایج‌ترین تکنیک‌هایی که امروز توسط سرویس‌دهنده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌پردازیم. برای آشنایی با این روش‌ها تا انتهای متن با ما همراه باشید.

انواع روش‌های کاشت مو در ایران

کاشت مو به روش میکروگرافت

قیمت کاشت مو در روش میکروگرافت به‌ دلیل استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و دقت زیادی که نیاز دارد معمولا نسبت به بسیاری از روش‌های موجود بیشتر است؛ اما این موضوع را از یاد نبرید که در زمینه کاشت، کیفیت و تراکم نهایی بیش‌از توجه‌ به قیمت اهمیت دارد.

روش میکروگرافت از تکنیک‌های به‌روز و جدیدی است که در آن سرویس‌دهنده با استفاده از دستگاه‌های مخصوص الکترونیکی به‌ نام میکرموتور فرایند برداشت گرافت‌ها را انجام می‌دهد. در واقع این فرآیند با کمک دستگاه به‌صورت خودکار و با ظرافت بسیار زیادی انجام می‌شود.

با استفاده از این دستگاه می‌توان در کوتاه‌ترین زمان گرافت‌های بیشتری را از پشت گوش یا پشت سر استخراج کرد. همچنین به‌دلیل عدم تداخل دست در فرآیند برداشت و ازطرف‌دیگر ترمیم فولیکول‌های آسیب‌دیده پیش‌از پیوند، در نهایت نتیجه بسیار مطلوبی از این تکنیک مشاهده می‌شود.

دررابطه‌با این روش باید گفت گرافت‌های استخراج‌شده در تکنیک میکروگرافت برای اینکه پس‌از رویش مقاومت و ضخامت بیشتری داشته باشند در سلول‌های بنیادی قرار داده می‌شوند. انجام این فرآیند و دقت بسیار زیادی که سرویس‌دهنده در مرحله پیوند باید داشته باشد، باعث افزایش قیمت کاشت مو در این روش شده است.

هزینه روش های مختلف کاشت مو در ایران توسط سرویس‌دهنده‌های متفاوت نرخ یکسانی ندارد. ازاین‌رو باید پیش‌از هرگونه اقدام به بررسی هزینه در این مراکز بپردازید. برای این منظور نیز می‌توانید به سامانه دکترتو کلینیک مراجعه کنید.

کاشت مو به روش MICRO FIT

اگر با تکنیک پرطرفدار fit آشنا هستید باید بگوییم که MICRO FIT نسخه به‌روزتر آن محسوب می‌شود. در این روش بسیاری از نقص‌های متد مادر را برطرف‌ کرده‌اند و به همین دلیل این تکنیک توانست محبوبیت زیادی به ‌دست بیاورد.

قیمت کاشت مو به روش Fit معمولا هزینه مناسبی داشت و نتیجه‌ای که حاصل می‌شد نیز کاملا مطلوب بود. اما افرادی که می‌خواهند ازطریق روش MICRO FIT طاسی بخش‌هایی از سر خود را برطرف کنند باید هزینه بیشتری بپردازند.

این تکنیک نیز بسیار کم‌تهاجمی است و به همین دلیل افراد زیادی آن را در گروه روش‌های غیرجراحی دسته‌بندی می‌کنند. در روشMICRO FIT باید واحدهای فولیکولی از بخش‌های حاوی مو برداشته و در قسمت‌های دارای ریزش نصب شوند.

زمانی که سرویس‌دهنده بخواهد با کمک این روش فرآیند کاشت یا استخراج را انجام دهد باید سوراخ‌های بسیار کوچک در حد ۶/۰ تا ۹/۰ میلی‌متر روی پوست سر ایجاد کند. خون‌ریزی و بروز عوارض با استفاده از این متد به‌ندرت اتفاق می‌افتد و ازاین‌رو به یکی از محبوب‌ترین روش‌های کاشت مو تبدیل شده است.

در خصوص تفاوت‌های روش FIT با این تکنیک باید گفت در متد FIT احتمال اینکه گرافت‌ها با کیفیت پایین‌تری استخراج شوند وجود دارد. همچنین به ‌دلیل افزایش زمان استخراج ممکن است برخی فولیکول‌ها آسیب ببینند. ضمن اینکه برداشت کامل گرافت‌ها معمولا به بیش ‌از یک جلسه زمان نیاز دارد. درحالی‌که روشMICRO FIT از این عیب‌ها برخوردار نیست.

کاشت مو به روش ترکیبی و سوپرترکیبی

اگر موهای شما ریزش زیادی دارند و این موضوع باعث طاسی قسمت زیادی از سر شده باید به فکر استفاده از چند روش ترکیبی برای کاشت باشید. البته سرویس‌دهنده پس‌از بررسی‌ دقیق وضعیت موها و میزان طاسی تعداد روش‌های مورد نیاز را مشخص می‌کند.

قیمت کاشت مو اگر از روش‌های ترکیبی استفاده شود معمولا بیشتر از زمانی است که مراجعه‌کننده تنها با استفاده از یک تکنیک و در یک جلسه درمان می‌شود. پس بهتر است قبل‌از رسیدن به این مرحله از طاسی، برای درمان آن اقدام کنید.

در روش ترکیبی ابتدا سرویس‌دهنده از طریق متد FUT کاشت گرافت‌ها را انجام می‌دهد، اما این روش به‌تنهایی تراکم لازم را به‌جود نمی‌آورد. پس باید با استفاده از تکنیک FIT تراکم مو را نیز بهبود بخشید.

روش سوپرترکیبی نیز شامل افزودن تکنیک BHT به این ۲ متد است که با استفاده از آن حتی می‌توان از موی بدن نیز کمک گرفت تا بیشترین میزان تراکم در ناحیه دارای طاسی ایجاد شود.

استفاده از روش سوپرترکیبی برای افراد سال‌خورده، دارای مشکلات تنفسی یا دارای اضافه‌وزن راه‌کار مناسبی نیست. پس علاوه ‌بر توجه به قیمت کاشت مو در این روش باید شرایط و وضعیت جسمی خود را نیز در نظر داشته باشید.

برای اطلاع از هزینه انواع خدمات زیبایی در سال 1402 مانند روش‌های کاشت مو می‌توانید به سامانه دکترتو کلینیک مراجعه کنید. در این سامانه امکان بررسی قیمت ارائه‌شده توسط سرویس‌دهنده‌های مختلف وجود دارد.

کاشت مو به روش DHI

روش DHI دیگر متدی است که برای کاشت مو مورد استفاده قرار می‌گیرد و بسیاری از افراد آن را با نام روش کاشت مستقیم نیز می‌شناسند. دلیل این موضوع مراحل و نحوه پیوند فولیکول‌ها است.

در این روش زمانی که سرویس‌دهنده فولیکول‌ها را از پشت سر یا گوش استخراج می‌کند هم‌زمان نیز سوراخ مورد نیاز را در بخش جلویی به‌ وجود می‌آورد تا فولیکول‌ها در آن قرار گیرند.

کاشت مو به روش DHIبرای افرادی مناسب است که دارای ریزش مو با الگوی مردانه هستند. البته درصورتی‌که بانک موی این افراد برای تامین موهای جلوی کافی نباشد معمولا از این روش استفاده نمی‌شود.

قیمت کاشت مو به روش DHIنسبت به روش‌های مشابه مانند FUE بیشتر است. البته در این روش از ابزار دقیق‌تری نیز استفاده می‌شود پس نتیجه نهایی مطلو‌ب‌تر خواهد بود. برای بررسی قیمت این متد و سایر تکنیک‌های کاشت مو می‌توانید به سامانه دکترتو کلینیک مراجعه کنید.

جمع‌بندی

قیمت کاشت مو علاوه‌ بر اینکه به میزان طاسی و تعداد فولیکول‌های مورد استفاده برای کاشت بستگی دارد به متدی که برای انجام این فرایند انتخاب می‌شود و همچنین میزان مهارت سرویس‌دهنده نیز وابسته است.

به همین دلیل باید با رایج‌ترین روش‌هایی که برای کاشت مورد استفاده قرار می‌گیرد آشنا شوید. این تکنیک‌ها عبارت‌اند از روش میکروگرافت‌، MICRO FIT، DHI، ترکیبی و سوپرترکیبی. برای بررسی قیمت هرکدام از این متدها توسط سرویس‌دهنده‌های مختلف نیز می‌توانید به دکترتو کلینیک مراجعه کنید.

نظرات بینندگان