arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۰۱۵
تعداد نظرات: ۹۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۱ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۱

خاطرات یک مرد از ازدواج موقت موفقش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هفت صبح نوشت: این همه سال نشستیم و منتظر شدیم. منتظر شدیم تا ببینیم پایان تمام فیلم‌ها و سریال‌های مردان دو زنه و زن‌های صیغه‌ای به کجا ختم می‌شود. تازگی‌ها هم درگیرش بودیم؛ در سریال خداحافظ بچه. درگیر «خسرو»یی که با وجود داشتن زن تحصیلکرده و امروزی ‌مثل «شهناز»، «نازنین» را صیغه می‌کند. این بار هم برای آرزوهای کوچک «زن صیغه‌ای» سریال دلمان سوخت و برای«زن دائم» سرافسوس تکان دادیم.

درست مثل آن سال‌ها که برای مظلومیت هدیه تهرانی در فیلم شوکران که زن صیغه‌ای فریبرز عرب‌نیا بود، آه کشیدیم. یا همان قدر که از رضا کیانیان فیلم همیشه پای یک زن درمیان است، بدمان می‌آمد. خواهی نخواهی در گیرش هستیم. همه‌مان. چه آنهایی که می‌خواهند از دست روابط نامشروع خلاص شوند و چه آنهایی که روابط مشروع‌شان دیگر لذت بخش نیست. چه مردمی‌که اعتقادات مذهبی محکمی دارند و چه آن‌هایی که اینگونه نیستند.

از یک طرف بخش بزرگی از هرم جامعه ‌ایرانی را جوانان تشکیل داده‌اند و به خاطر شرایط سخت ازدواج، «ازدواج موقت» درحال تبدیل شدن به ضرورت‌هاست و از طرف دیگر بعد از سال‌ها همچنان عرف جامعه‌ ایرانی چشم دیدن «زنان صیغه‌ای» را ندارد. ماجرا 10 سال بعد از انقلاب شروع شد.

ماجرای صیغه، دوستداران و دشمنانش. پشتیبانان ازدواج موقت، مواضع مشخصی داشتند و دشمنانش هم همینطور. این پرونده همیشه در کش و قوس‌های فراوان اسیر بوده است وطی دو سال گذشته مجلس دوباره موضوع را مطرح کرده است. مثل همیشه؛ عده‌ای سفت و سخت ایستادند و از فواید ازدواج موقت سخنرانی‌های پر‌ تاب و عتاب به راه انداختند و عده‌ای دیگر در صف مخالف، صیغه را با مذموم‌ترین واژگان تاریخ یکی کردند اما بازهم خبری نشد.

این همه قیل و قال و باز هم کسی قاطعانه نگفته است: ازدواج موقت؛ مفید است یا نه مصاحبه‌ای که پیش رو دارید، به نقل از زنان‌پرس ، تجربه‌های مردی است که به قول خودش «نگاه‌های سنگین جامعه را نادیده گرفته» و بارها تجربه ازدواج موقت داشته است. ما تنها نقل کننده‌ این تجربه‌ها هستیم؛ قضاوت به عهده خود شما.

این مصاحبه با مردی30 ساله است که اکنون متأهل است؛ کسی که دغدغه‌هایی درباره ازدواج موقت دارد. او درباره نحوه آشنایی‌اش با ازدواج موقت توضیحاتی می‌دهد: در حقیقت برای حل مشکل خانمی ‌وارد ماجرا شدم و بعد از اینکه مشکل او را حل کردم، یک رابطه عاطفی شکل گرفت و از آنجا که از طرف اوهم احساس خلأ عاطفی از قبل وجود داشت و از طرف دیگر هردو در خانواده مذهبی بزرگ شده بودیم، از راه حل شرعی استفاده کردیم.

وقتی تن به ازدواج موقت می‌دادید، نگران نگاه دیگران نبودید؟

اینقدر به نگاه دیگران اهمیت دادیم که خیلی از مستحبات و بعضا واجبات رو کنار گذاشته‌ایم. کافی است دودوتا چهارتا کنیم ببینیم که نتیجه توجه به نگاه و حرف مردم برای ما سودمند هست یا نگاه و توجه خدا؟

فکر می‌کنید تجربه صیغه، راضی‌کننده ا‌ست؟ یعنی کسانی که به سمتش می‌روند راضی هستند و ناراحتی‌هایی برایشان ایجاد نمی‌شود؟

برای من راضی‌کننده بود. به ‌این خاطر که مورد خوبی را پیدا کردم. شخصی که قصدش آزار و اذیت و صدمه زدن به من نبود، در حقیقت وجود ما برای همدیگر همچون مکملی بود در برهه‌ای از زندگی. در مورد این مسئله مطالعه لازم را انجام داده بودیم و من به عنوان یک مرد متأهل تمام تلاشم را کردم که همسرم احساس کمبودی در آن زمانی که من متعه دارم نکند.

متعه را به کسی پیشنهاد می‌کنید؟

برای این جواب فقط به‌این سفارش امام صادق علیه‌السلام اکتفا می‌کنم: «متعه حلال نیست مگر بر کسی که شناخت دقیق نسبت به آن دارد و حرام است بر کسی که جاهل به [احکام و شرایط] آن است.» و یا این در کلام دیگری از محمد بن عیص آمده که از امام صادق (ع) سوال کردم از متعه، امام (ع) فرمود: «نعم اذا کانت عارفة، قلنا: فان لم تکن عارفة. قال فاعرض علیها….» که در این روایت امام (ع) اهمیت دانش زن را نسبت به‌این موضوع تبیین می‌فرماید و توجه به ‌این مسئله که اگر زن آگاهانه ‌این امر را پذیرفت، او دیگر نسبت به‌این امر و عواقب آن مغبون به شمار نمی‌آید.

نگاه خانواده‌تان به‌این ماجرا چطور بود؟ نگران نبودید که اگر متوجه شوند برای‌تان دردسر درست شود؟

نگاه عمده افراد به‌این مسئله متاسفانه منفی ا‌ست. به نظر من هم به خاطر کم‌کاری جامعه مذهبی نسبت به تبلیغ این مسئله است. البته نمی‌شود گله‌مند بود. شما می‌بینید بعضا یک طلبه حوزه علمیه با این امر کاملا مخالفت می‌کند و سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیونی عواقب این کار را همچون گناهی کبیره به تصویر می‌کشند. خب عواقب تبلیغ بد هم کاملا مشخص است و چطور با این دید منفی من نمی‌توانستم نگران این مسئله نباشم. تنها کاری که کردم این بود که دقت نظر به خرج دادم و سعی کردم که همسرم متوجه نشود.

مهریه‌ را چه چیزی در نظر گرفتید؟

مهریه‌ها به خاطر اینکه متعه هدف مادی به دنبالش نبود معمولا هدایایی همچون کتاب، سی دی و یا ختم قرآن و هدیه ثواب آن به حضرت صاحب‌الامر(عج) بوده که همه پرداخت شده و یا بخشیده شده.

احساس‌تان نسبت به کسی که روزی همسرتان بوده؟ بعد از جدا شدن حس وابستگی به آن شخص نداشتید؟

قطعا احساس خوبیست. کسی که یک مدت محدود برای شما یک دوست، همزبان، همدل و یار خوبی بوده قطعا برای نبودنش دلتنگی خواهید کرد و وابستگی هم بوده اما همینطور هم که قبلا اشاره کردم کاری کردیم که رضای خدا در آن بوده و این مشکلات را هم خود خدا برایمان حل کرد.

در زمان عقد موقت از نظر وظایف همسری سعی‌تان این بود که کامل رفتار کنید؟ یا چون عقدتان موقت بود برای‌تان اهمیت نداشت؟

راستش نگاه من به عقد موقت مثل عقد دائم هست. برای همین سعی خودم را کردم که او از نظر مالی و معنوی احساس کمبودی نکند.

نگران نبودید که در این مدت صاحب فرزند شوید و برای‌تان مشکلاتی به وجود بیاید؟

دسته دیگری از روایات است که توجه مردان را در نهی از اولاد به سبب «متعه» بیان می‌نماید. مثلاً امام صادق(ع) روایتی را از پدر گرامی‌اش و سپس از رسول خدا (ص) بیان می‌نماید که پیامبر(ص) فرمود: «ان‌الله اخذ میثاق علی سایر المومنین ان لاتعلق منه فرج من متعه» خداوند متعال پیمان گرفت بر سایر اهل ایمان که هرگز رحم زنی از او به جهت متعه تعلقی پیدا نکند و بارور نگردد و در ادامه آن می‌فرماید: «این امتحان سختی است که به سبب آن ایمان مومن از کفرش در تعلق رحم و باروری همسر متعه‌ای پدیدار می‌گردد. سپس امام(ع) فرمود: «و قال رسول‌الله (ص) ولد المتعه حرام» که ‌این حرمت همان شدت در کراهت و منع از این نوع باروری است. چون شریعت توجه تامی ‌به حفظ حیثیت زن و مرد مسلمان دارد، لذا امیرالمؤمنین می‌فرماید: «اتقوا مواضع التهمة» از جمله مواضع تهمت موضع متعه است که در روایات بدان اشاره شده است و این مواضع تهمت رو می‌شود با راهکارهای جلوگیری انجامش داد.

بعضی افراد در مخالفت با متعه نظرشان این است که برخلاف حقوق زنان است و فقط در آن لذت جنسی مرد در نظر گرفته شده. نظرتان در این باره چیست؟

این مسئله را اگر از خانم‌های صاحب تجربه بپرسید قطعا جوابی خلاف آن دریافت خواهید داشت. یعنی شما باور می‌کنید که از بین تمام کسانی که متعه می‌کنند فقط مردها لذت می‌برند؟ پس زن برای چه هدفی متعه می‌کند؟ اگر بگویند که خب از سر نیاز مالی من نمی‌توانم باور کنم.

به نظرتان متعه باعث فروپاشی خانواده‌ها نمی‌شود؟ با توجه به‌اینکه اغلب مردان متاهل برای متعه اقدام می‌کنند؟

متعه برای متأهل شرعا مشکلی ندارد و اگر درست انجام شود حتی باعث ثبات بیشتر خانواده نیز می‌شود. به‌این خاطر که متعه خلأهایی را از مرد پر می‌کند که متاسفانه زن‌های امروزی خیلی مایل و جاهد به پر کردن آن خلأها نیستند و به نظرم حتی توانایی این مسئله را ندارند. آن هم به خاطر عدم آموزش مناسب و عدم اختصاص وقت به‌این مسائل است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹۹
در انتظار بررسی: ۵۱
غیر قابل انتشار: ۹
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
311
669
اگر همسر این آقا احساس خلا کنند و نیاز داشته باشند کسی دیگری که جاهد و مایل به پر کردن آن است آن را پر کند مشکلی نیست؟ گویا خیلی روشنفکر هستند و فکر کنم قبول کنند.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
میشه دوستانی که جبهه گیری کردند در مقابل این مصاحبه لطفا به این سوالا پاسخ بدهند:
1.هیچ فکر کردین که طلاق هم روشیست که خانمها هم میتونن برای جدایی از کسی که پاسخگوی نیازهاشون نیست داشته باشند؟
2-با دنیایی که به سمت ظاهرسازی زیبایی جنسی بااراده یا بی اراده میره چه نسخه ای رو براش تجویز کردین؟
3- با این شرایط ازدواج و فضای فکری اغتشاشی وفشن شو های خیابونی که حاکم تو ایرانه ، شما جواب هزاران زنای و تجاوزی که در جامعه انجام میشه بخصوص شهر های بزرگ و مطمینا تاثیرگداری مستقیم در بنیاد خانواده ها رو خواهد داشت رو میدید؟
lمسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
یک کلاه شرعی درست کردین و با اون آبروی دین و دیانت رو از بین بردین...
زن یا مردی که هر بار با یک نفر همبستر میشود آیا بوی از انسانیت برده؟
چرا با این مزخرفات دین رو بد جلوه میدین؟!!!
خدا جواب یاوه گویان و بدعت گذاران در دین را خواهد داد!!!
ناشناس
| Canada |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
اصلا تو می فهمی ازدواج موقت یعنی چی؟این ازدواج توسط مرد و خانومای مطلقه انجام میشه کوچولو نه با زنی که خودش شوهر داره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
112
242
واقعا که...!
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
70
302
بهتره با خانم هم مصاحبه بشه و نظر اون و شرایط حال حاضر اون هم معلوم شده اینکه یک طرف رابطه راضی و خوشحال باشه هرگز به معنی خوب و ایده آل بودن موضوع نیست
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
128
406
واقعا خجالت بکشیدکانون خانواده مسخره عده ای مرد هوس باز نیست اگر با همسرتان مشکلی دارید با صحبت ومشاوره حل کنید اگر نشد طلاق خیانت به همسر را شرعی و مجاز نکنید
kamran
|
Switzerland
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
283
145
من با بیشتر حرفهای مطرح شده موافقم فقط به تغییر مرتب طرف ازدواج موقت موافق نیستم.چون حس خوبی به آدم نمیده اگه یکی باشه که خلا های موجود در زندگی اول رو پر کنه بنظرم خیلی هم کار خوبیه..و خیلی از خانواده ها رو از فروپاشی نجات میده.یادمون نره که قوانینی در اسلام هست که ما هنوز نمیتونیم حکمتشون رو درک کنیم ولی خداوند علام الغیوب است و میدونه چیزی رو که ما نمیدونیم . پس به قانون خدا با دید ناقص خودمون نگاه نکنیم.
mary
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
85
180
نفرمودند وقتی آقایان وظایفشون در مورد همسرشون درست انجام نمیدهند(یا آموزش ندیده اند!!!!) چه راهکاری هست که کانون خانواده حفظ بشه.اصل زندگی صداقت و شجاعته.متعه برای شرایط خاص مثلا سرپرستی در صورت نبود تعداد کافی مرد صالح شاید منطقی باشه ولی رفتار شما از هر نوع کوتاهی همسرتون برای خانواده بدتر است.در این مصاحبه چیزی جز هوس بازی نیست.ازدواج موقت برای کسی است که شرایط ازدواج دایم ندارد والسلام.خیانت کارترین مسلمانها کسی است که بخشی از اسلام و حدیث را که میپسندد به کار میبرد و تبلیغ میکند و بخشی که او را به سختی می اندازد یا برای او تعهدی دارد و یا شجاعت می خواهد را نادیده میگیرد.شوهری که به جای شجاعت در حل مشکل با همسرش به روش مشاوره یا طلاق با پنهان کاری با خانواده برخورد میکنه شایسته کمترین احترام در مورد مسایل خانوادگی نیست چه برسه به درس اخلاق و زندگی دادن!!!این مصاحبه صرفا تبلیغ هوس بازی است.
اسلام به ذات خود ندارد عیبی / هر عیب که هست از مسلمانی ماست
ناشناس
|
-
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
80
124
متاسفانه رسانه های امروز به جای آموزش تعهد به زن ومرد انواع تبلیغاتو برای خیانت و در نتیجه اون از هم پاشیده شدن خانواده می کنن شما به جای اینکه نگران زنان بیوه باشین بهتره یک کاری نکنین یک عده زن دیگه به این جمعیت اضافه بشه
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
184
250
من با ازدواج موقت مخالفم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
42
124
به نظرم ازدواج موقت برای متاهل ها باید بسیار محدود بشه و این ازواج به مجردها اختصاص داده شده اما در عمل در جامعه اکثرا صیغه توسط متاهل های صورت می گیره. باید دید هدف از ازواج مواقت چیست؟ پیدا کردن راه حلی برای مجردهای که امکان ازواج ندارند و دوری آنها از گناه و فساد یا پاسخ دادن به شهوات متاهل ها؟
پاسخ ها
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۴
چه متأهل چه مجرد حرامه
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
12
11
گیج شدم
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
0
6
به شمازنها باشه ميگين مرد بره زنا بکنه ولي متعه که حلاله نه خودتونو تو خيابون بزک ميکنيد شلوار انگ مسپوشيد يعني پيام جنسي ميدين نمي دونم خودتون حواستون هست چي کار مي کننين
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۱
1
1
اسم دینی روی شهوتتون میگزارین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
1
1
به نظر من خداوند متعال آفریننده همه موجودات، بر ویژگیهای مخلوقاتش آگاه مطلق است. لذا می داند که بندگانش چه نیازها و چه محدودیتهایی دارد از اینرو مرد را آزاد در انتخاب بیش از یک همسر گذاشته و زن را محدود به داشتن یک همسر کرده ما اگر مسلمانیم و قدرت خدای متعال را فرای قدرت همه می دانیم باید به احکام او نیز تمکین نماییم.
ناشناس
|
-
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
1
4
این داستان فقط هوسباز ی محض است چنانچه ایشان همسر صیغه ای خودرو مکملشان میدونن بهتره همسر رسمی خودشون رو طلاق بدن وبا مکملشون رندگی کنن.این فقط به خیانته
مونث
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
0
2
اگرمردی که همه جوره خانواده اش را در رفاه قرار میده وهمسرش اونو درک نکنه به نظر من هیچ اشکالی نداره که ازدواج موقت با کسی که فقط نیاز به محبت همسر داره و کسی که حمایتش کنه داشته باشه وقتی اون مرد به آرامش برسه بهتر میتونه به مسائل زندگی برسه وبه غیر مردهای که هوس بازن مردهایی هستند با داشتن خانواده ولی تنها هستن با اینکه خیلی بااخلاقن نیاز به محبت دارن ولی محبت نبیبینند و ناچارند به این روش زندگی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
1
3
کمبودهایی دارم که موجب نارضایتی ام از همسرم می شود. فرهنگ ما اینطوری نیست که افراد معمولاً چندین ازدواج را با شکلهای مختلف تجربه کنند تا به ازدواج احتمالاً دائم برسند تجربشو نداشتم. راضی نیستم. به طلاق هم نمیتوانم فکر کنم چون همسرم را دوست دارم و نمی خواهم آسیب ببیند. چرا بعضیها فقط تک بعدی نگاه می کنند به ازدواج موقت که عملاً در جامعه ما محدود و دور از دسترس است اعتقاد دارم چون می تواند کمکم کند به اخلاق وفادار بمانم. از محدودیتهای خود ساخته باید روز بروز دور شویم...
یک زن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۹
2
4
به نظر من اگه کسی تواناییشو داشته باشه که همه جوره هر دو رو راضی نگه داره چرا که نه با حرفای این اقا موافقم که خیلی موقع ها باعث تداوم زندگی اول هم میشه در صورتی که زن اول ندونه
آنجلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
4
6
من خانمم اگه ازدواج کردم وشوهرم خواست صیغه کنه مانعش نمیشم چون سنت خداوپیغمبر
میترا
|
France
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۵
2
6
تا اونجا که من میدونم و مردای جامعه مون رو میشناسم ، مردی که زن داره و میخواد زنهای دیگری رو صیغه کنه اولا که همش از روی هوس بازیه ثانیا با این کارشون مرتکب گناه کبیره میشن چرا که به وفور دیدم که وقتی مردی زنی رو صیغه می کنه ، همسر دائمش هم سراغ مردهای دیگه میره ، الان هم که این قضیه تو جامعه مون زیاد شده همش هم تقصیر آقایونه که هوسرانی هاشون رو بانام صیغه توجیه می کنند.
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۶
0
3
همیشه باید دید خدا چه می فرماید بنابراین حلال خدا همیشه حلال وحرام خدا همیشه حرام است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۹
0
4
اتفاقا خیلی هم خوبه، من که همسرم خونه بند نیست و همش خونه باباشه چیکار کنم؟یک ماه قبل زایمانش رفت اونجا یک ماه بعد زایمان اومده، به نظرتون باید چیکار کنم؟ باید طلاقش بدم؟ بهشم که میگم ناراحت میشه میگه تو دوست نداری من با خانوادم صمیمی باشم. کدوم مرد متاهلی 2 ماه صبر میکنه؟ خوبه زنا زیاد بشه؟ خوبه طرف توی مغازش، توی اداره، ویلا و ... یواشکی کار حروم انجام بده بعدم به کسی نگه، آب و از آب تکون نمیخوره.حالا بگید دید من هوس بازیه، خب بله مرد این مدلی آفریده شده، به آفرینش خدا که نمیتونید ایراد بگیرید
علی گل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
1
5
برای دوری از زنا متعه بسیار کارامد است
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
1
0
با صيغه موافق هستم به دليل اينكه زنها ي امروزي نمي توانند مردان را سيراب محبت كنند
فقط پول بدي بهشون وبس
اگر اگر همسر هم احساس خلا کنند و نیاز داشته باشند کسی دیگری که جاهد و مایل به پر کردن آن است آن را پر کند مشکلی نیست طلاق بگيرد وبرود تا سيراب شود نه مرتكب گناه شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
0
2
خواندن صيغه ازدواج موقت براي اونهائي كه دوست دختر يا پسر دارند به نظر من الزاميه بقيه موارد نياز به ورود كارشناسها به اين مقوله داره البته اگه از خواب بيدار شن و لاك پشتي عمل نكنند كه ديره خيلي دير و مهم به اندازه خلق شدن يه دنيا يا نابوديش
بهاره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
3
2
خاک بر سر مصاحبه کننده و مصاحبه شونده.خخخخخخخخخخخ
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
3
1
چ بیخوووووووووووووووود ، ازدواج موقت خوب نیسسسسسسس چ مجرد و چ متاهل .
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
0
0
8سال بدبختی تمام شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
0
1
باسمه تعالی
تاریخ : 29/7/91
با اهداء سلام
از کلیه کسانی که به فکر اسلام هستند خواهشمندم ، جلوی بعضی از کارهایی که به نام اسلام انجام می شود را بگیرند . اخیرا مشکل حادی برای اینجانب بوجود آمده که لزوم رسیدگی به آن بنده را بر آن داشت که این نامه را با قلبی اندوهگین بنگارم . اینجانب مجرد هستم و از طریق یکی از اقوام با خانم مطلقه ای به مدت سه سال ازدواج موقت نمودم ، بنا بر توافق ما صرفا هزینه های اجاره و مخارج منزل بر عهده بنده بود ، هفت ماه از ارتباط ما نگذشته بود که ایشان به بهانه های واهی از من جدا شد ، البته لازم به ذکر است علاقه شدید بنده به ایشان و حتی درخواست ازدواج دائم در ایشان اثر نکرد ، متوجه شدم باید مسئله مهمی در جریان باشد که باعث شده کانون گرم زندگیم که در حال شکل گیری بود به راحتی از هم بپاشد . بعد از تحقیقات فراوان متوجه شدم همسر من با یکی از مراکز ازدواج موقت در مشهد ارتباط پیدا کرده که زنان را به صیغه مردان ثروتمند در می آورد ، تا از این طریق کسب درآمد نمایند . این مرکز بصورت خیریه فعالیت می کند و زنان بیوه یا مطلقه را با مبلغ بین هفتصد هزار تومان تا نهصد هزار تومان به صیغه مردانی در می آورد که اکثرا متاهل بوده و ثروتمند می باشند . بسیاری از این افراد زنانی می باشند که توانایی کار دارند اما با صیغه شدن هر شش ماه یا یکسال با افراد مختلف دچار نوعی ولنگاری و دریوزگی شده و صرفا به امرار معاش از طریق همخوابگی با افراد مختلف فکر می کنند . بسیاری از این افراد بعلت مبلغ قابل توجه حتی از ازدواج دائم خود داری می کنند . شکی نیست در این میان کسانی هستند که حتی با کار کردن نیز هزینه زندگیشان تامین نمی شود ، که باید از طریق موسسات خیریه به آنها کمک کرد نه با اجاره داده به افراد متمولی که هیچ دردی ندارند ، با وجود چنین سیستمی من به وضوح می بینم افراد مذهبی که قبلا ازداواج موقت را مستحب می شمردند ، اکنون آنرا فحشای اسلامی نام نهاده اند . آیا به نظر شما حتی زن دائم فردی با درآمد متوسط یا پایین بداند در صورت طلاق گرفتن می تواند ماهیانه مبلغ قابل توجهی کسب درآمد کند ، آیا به راحتی با سختیهای زندگی کنار می آید ؟ آیا زنان بیوه یا مطلقه با وجود چنین وضعیتی حاضرند به کار مشغول شوند و از طریق پرورش استعدادها و مهارتها و تلاش تامین معاش نمایند ؟ آیا راهکار اسلام برای برطرف کردن نیاز مالی یک زن این است که باید دائم با این و آن همخواب شود ؟ آیا اگر خدای ناکرده دختر شما یا خواهر شما باشد ، راضی هستید که از این طریق امرار معاش کند ؟ پیغمبر عظیم شان اسلام می فرمایند نفرین خدا بر زواقین اصحاب می گویند زواقین چه کسانی هستند؟ می فرمایند کسانی که با این او آن همبستر می شوند
یکی از ابعاد مهم انسان بعد جنسی است که حکومت اسلامی باید راهکارها و برنامه ریزیهای صحیحی برای ارضای این نیاز سرکش و اساسی داشته باشد در غیر اینصورت بسیاری از ساختارهای اجتماع دچار از هم پاشیدگی خواهد شد . خواهشمند است این موضوع را کوچک نشمارید چرا که در حال حاضر آسیبهای شدید بر روی خانواده ها بجا می گذارد . امیدوارم با برنامه ریزی صحیح و ارائه قوانین مدون برای اینگونه مراکز جلوی سوء استفاده و پایین آمدن شان اسلام را بگیرید .
راهکارها
1- کمک از طریق موسسات خیریه به زنان نیازمند و بدون سرپرست
2- در اولویت قراردادن افراد مجرد جهت متعه و کمک مالی شوهر به زن به اندازه وسع مالی
3- ایجاد بستری مناسب جهت ازدواج دائم زنان بیوه و یا مطلقه و در پیش گرفتن راهکارها و مشاوره های لازم در جهت دائم نمودن ازدواجهای موقت

با توجه به افزایش فوق العاده طلاق توجه جدی به زنان مطلقه و انجام برنامه ریزیهای لازم برای این قشر گسترده جامعه می تواند نقش زیادی در پیشگیری از فساد و فحشا ایفا نماید .


با تشکر و سپاس فراوان
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
2
1
سلام علیکم
من با ازدواج موقت مخالفم به دلیل اینکه نه ریشه ی قرآنی دارد و نه ریشه ی صحیح از احادیث، خداوند ج فرموده ""َلْيسْتَعْفِفِ الَّذِينَ لَا يجِدُونَ نِكَاحًا حَتَّى يغْنِيهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ"" نور 33
و کساني که امکاني براي ازدواج نمي‌يابند، بايد پاکدامني پيشه کنند تا خداوند از فضل خود آنان را بي‌نياز گرداند!
و همچنین علامه مجلسی به سندش از زراره نقل می کند

31 - الحسين بن سعيد أو النوادر : محمد بن أبي عصير ، عن ابن أذينة ، عن زرارة قال : جاء عبد الله بن عمير إلى أبي جعفر عليه السلام فقال : ما تقول في متعة النساء ؟ فقال : أحلها الله في كتابه وعلى لسان نبيه فهي حلال إلى يوم القيامة ، فقال : يا أبا جعفر مثلك يقول هذا وقد حرمها أمير المؤمنين عمر ؟ فقال : وإن كان فعل ، فقال : إني أعيذك أن تحل شيئا قد حرمه عمر فقال : وأنت على قول صاحبك وأنا على قول رسول الله صلى الله عليه وآله فهلم فألاعنك أن القول ما قال رسول الله صلى الله عليه وآله وأن الباطل ما قال صاحبك ، قال : فأقبل عليه عبد الله بن عمير فقال : يسرك أن نساءك وبناتك وأخواتك وبنات عمك يفعلن ؟ فأعرض عنه أبو جعفر عليه السلام وعن مقالته حين ذكر نساءه وبنات عمه
بحار الأنوار - العلامة المجلسي - ج 100 - ص 317 - 318 باب احکام متعه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
0
1
به نظرم ازدواج موقت برای متاهل ها زیاد جالب نیست. خانم ها هم یکم باید توجهشون رو به نیازای همسر بیشتر کنن تا دنبال کردن این کار کنار گذاشته بشه. واما مجردا: دخترا سعی کنن دنبال این کار نرن و حتی بهش فکر هم نکن چون کمتر پسری پیدا میشه با دختر صیغه شده حاضر به ازدواج بشه . پسرا هم تا جای ممکن سعی کنن دنبال این کار نرن مگر اینکه بدونن به گناه میفتن و... که میتونن با زن های مطعلقه یا حالا هرکسی که خودشون بیشتر صلاح میدونن ازدواج موقت کنن. یا علی
شیدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
0
2
واسه من ی مقدار گیج کننده ست...
یعنی چه افراد متاهل و چه مجرد هر وقت ک دوست دارن ازدواج موقت انجام بدن،اونم هر چند بار و با آدمای مختلف...بعدشم بعد از اینکه مدتشون سر اومد هر کی بره سی خودش...
یعنی اصلا موردی نداره دیگه؟؟؟
بعدش در آینده ک بخوان ازدواج دائم داشته باشن اگه به همسرشون این قضیه رو بگن یعنی همسرشون واسون عادیه یا اینکه ممکنه منصرف بشن از ازدواج با اون فرد مورد نظرشون....
اگه اینجوریه هر کسی دوس داره میتونه 100بار ازدواج کنه دیگه،چه دائم چه موقت!!! آره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
0
3
هچ زن موافق انجام متعه همسرش نیست
بهزاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۱
1
3
من با ازدواج موقت موافقم .
حاجی لک لک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
0
0
خوشم نیومد---مطالبتون کامل نی
مجتبى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
1
1
سلا م
به نظر من کافىه باخودت روراست باشى اگه با صداقت باشى کار درستىه چه محرد چه متاهل ..خواهشابا حکم خدا جدال نکنىد
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۵
1
1
حیف که ما خانموا حجب وحیا داریم و نمیتونیم بعضی از مشکلاتمون را رک بیان کنیم ولی اگه یه سرپرست واسه یه زن بیوه ای مه دنیا روسرش خراب شده پیدا بشه وحد اقل چند مدت اورا از اون حال خراب در بیاره چقد پاداش نزد خدا داره
خانم ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
1
1
ازدواج موقت کار کثیفیه -کسی که اعتقادات قوی داشته باشه خدا هم بهش کمک میکنه تا احساساتش رو برا همسرش ابراز کنه و برا بقیه کنترل کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
1
2
مخالفم شديد دز جنس زن صيغه توهين به يک زن است،
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
0
3
با سلام بنده يک حقوقدان خانم هستم با توجه به اينکه شرع وقانون مامتعه را جايز ونوعی رابطه شرعی قابل قبول ميداند وليکن برای خانمهای که از احساسات خاص برخوردارند اکيدا ازدواج موقت را که. بصورت پنهانی محقق ميشود توصيه نمی نمايم.
چریکه هورا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
1
0
من با ازدواج موقت موافقم
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
1
0
به نظر من ازدواج موقت برای دفع شهوات جوان و نوجوان های لازم است.
ازدواج موقت وقتی که ازدواج دایم کردید ممکن استوهمسرتان را ناراحت کند و فکر کند که نمیتواند نیاز های شوهرش را برآورده سازد هر چند از لحاظ شرعی اشکال ندارد
گاهی مرد مجبور است به مثلا ماموریت های طولانی برود . در چنین شرایطی مرد باید ازدواج موقت کند( مثلا)
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
2
0
ازدواج موقت برای دفع شهوت و جلوگیری از انحراف جوانان و نوجوانان بسیار بسیار لازم است.
و این مسءله واقعا جای تاسف دارد که بیش تر مردم صیغه را اشتباه می پندارند واین مسله برایشان قابل درک نیست که شهوت یک غریزه است که باید ارضا شود و نمیتوان سرکوبش کرد.
از امیرالمومنین ع (هیچ دارویی چون صیغه شهوت را درمان نمیکند)
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
1
0
برای این جامعه متاسفم
فانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
2
3
من هیچ مشکلی ندارم که همسرم اگه در از رابطه اش با من راضی نیست ازدواج موقت کنه یا حتی دائم فقط اینکه اگه اون راضی نیست پس حتما من هم راضی نیستم اونوقت برای اینکه طلاقی صورت نگیره من هم میتونم این حق را داشته باشم................... خیلی زننده به نظر میاد نه؟پس چطور به خودت حق میدی چیزی را که برا خانمت زننده بدونی برا خودت روا واسمش را بذاری کار خدایی فقط صرفا چون مردی.
یک خانم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۹
1
2
اگر ازدواج موقت برای تداوم خانواده مفید هست پس چرا آن را از همسرتان مخفی نگه داشتید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۶
2
0
مصاحبه صد در صد خیالیست...............
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
0
1
جامعه شیعه بایداین حکم الهی روبرایسالم موندن جامعه بپذیره
سامان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
0
1
ازدواج موقت فقط برا مجردها خوبه نه متاهلا چون باعث سردی زندگی میشه
مجردها دست به کار بشن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
2
0
برای جلوگیری ازفساد خوب است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۹
2
3
مردايي كه همسر دارن اگه دوست دارن همسرشونم بره با كس ديگه مشكلي نيست
پاشازاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
0
2
سلام لطفا این مطلب رو در سایتتون انعکاس بدید
به عنوان یه زن متأهل که همیشه مخالف ازدواج موقت بودم، هیچ توجیهی درباره این نامه نداشتم؛ کاملا استواره و واقعا به این نتیجه رسیدم که باید ازدواج موقت علنی بشه

لینک مطلب
http://ajul.blogfa.com/post/102

با تشکر
مریم پاشازاده
pashazadeh58m@chmail.ir
کامران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
1
1
من موافقم .برای جلوگیری ازگناه ایده جالبی است."
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
1
1
ازدواج موقت خوبه و مرد میتونه خلآهایی که زندگی داره و برطرف نمیشن رو برطرف کنه و از طلاق و آینده نافرجام فرزندانش که بچه طلاق محسوب میشن جلوگیری کنه و شاید این مورد اگه با ی آدم خوب انجام بشه تو زندگی اول باعث تداوم و آرامش بشه و 100درصد از رابطه نامشروع و گناه بهتره.
amir
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
2
3
چرا همه به صیغه به چشم بد نگاه می کنند ؟ من خودم متآهل هستم و همسرم نمیتونه نیازهای عاطفی من رو برطرف کنه . چندین با باهم مشاوره رفتیم ولی نشده و تا سرحد طلاق هم رفتیم . ولی نمیخام از همسرم جدابشم و بچه م آینده بدی داشته باشه و نمیخام گناه کنم. اگه ی خانم خوب و عفیفه برام پیدابشه چه ایرادی داره؟ هم نیازعاطفیم برطرف میشه و هم زندگیم از هم نمیپاشه . نیت من از متعه تا 80درصد برطرف شدن نیاز های عاطفیه و 20درصدجنسیه . این مطالب واقعیه ...
علی علاقبند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
0
0
لطفا ارسال فرمایید
علی از ساری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
4
1
ازدواج موقت صد در صد حرام است و مرتکبین آن دچار گناه کبیره شده اند
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
0
0
اگر زن اعتقاد واقعی به شرایط اسلامی صیغه داشته باشد .این امر برای جامعه می تواند مفید باشد.
نسیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
2
1
به نظرمن ازدواج موقت همون گناه شرعیه که عده ای برای فرارازعذاب وجدان حلالش کردند
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۹
2
1
من مخالفم اصلا کاردرستی نیست فقط دایم اون هم بامرد مجرد
ساناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۲
1
1
نکته قابل توجه اینه که فقط آقایان موافق ازدواج موقت هستند! ! !
دلیلش هم کاملا مشخصه چون مردها فقط برای ارضای میل جنسی دنبال این کار می روند.
ی جوان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
1
2
با ازدواج موقت موافقم
ًفاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
0
2
زن اول هم يعني خر حمال ديگه اقا عشق و كيفشو بكنه و خانم بدبخت عقده اي ناراحت عصبي سر به ديوار بكوبه شرع رو هم علم كنين بيشتر از اين به دين ضربه نزنين شرايط ازدواج موقت به اين راحتي نيست كه زن اول رو له كني كاش زنش هم حرفشو ميگفت
یه زن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
0
1
به نظر من صیغه خوبه ان هم فقط برای مجردها یی که سن ازدواجشان دیر شده -مطلقه ها وبیوه هاولی در کل برای مردان خیلی خوبه ولی برای زنان بعد از اتمام محرمیت بسیار اسیب زننده است خانوم ها بسیار محتاط باشند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
1
1
متعه از دستورات خداوند است برای رفع نیاز های جنسی کسانی که امید به ازدواج دایم ندارند و برای جلوگیری از فحشا ومسایل دیگری که در فهم ما نمی گنجد.حکمت واقعی آن دا ففط خدا و رسولش میداند.س: به نظر شما ارتباط جنسی از راه حلالش خوبه یا حرام!!!!!!
رامین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
0
1
بهتره با مشکلات با عقده و شعار برخورد نکنیم.واقعیت اینه که ازدواج موقت بسیاری از مشکلات روحی و جسمی مجردها و متاهل ها رو حل میکنه و به کاهش جرم و فساد کمک میکنه.
طلاق یا مشاوره خوبه ولی همیشه کارامد نیست.
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
0
7
موافقم چون زنان ما فکر ميكنن.مرد يعني نون بيار خونه كه هيچ حقى بعد ازدواج دايم نداره ومحكوم به ادامه زندگيه زيرا چماق مهريه بالاي سرشه . واز طرفي به زنان ما ياد ندادن كه زندگى مشترک چه معنايي داره وخاسته هاي دو طرف چيه زنان ما تفكرشون از ازدواج .لباس عروس.خونه نو .لباس نو.ماشين نو. وازاد شدن از دست خانواده است. من ۴۴ سالمه و كلاً مرد ي با خلق وخويي گرم هستم اما ۱۵ ساله که با زنى که مٽل ى قالب يخه زنگى ميكنم.احساست من درونم دفن شده وتبديل شدم به موجودي كه وظيفش فقط تامين زندگيشه .حالا شما بگين ايا اينگونه زندگي معنيش همون مرگ تدريجى نيست .ايا من با توجه به سنم چقدر فرصت عشق و رابطه جنسى دوستانه رو که هميشه ارزوش رو داشتم رو خواهم داشت.......
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۸
1
2
واقعأ متاسفم، چه وقیحانه و زشت این مسائل رو بیان میکنن و دم از ایمان میزنن و هر جایی کم بیارن حدیث امام و ائمه رو بزنن
شما خیانت کردید
حسین
|
China
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
0
0
دوستان موافق آیا برای ناموس خودتون هم موافق هستید یا فقط برای ناموس دیگران موافقید یادتان باشد که حضرت علی می فرماید آنچه را برای خود نمی پسندید برای دیگران هم نپسندید
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
0
2
اگه همسر مردی که میره ازدواج موقت میکنه متوجه خیانت شوهرش بشه و طلاق بگیره یا به خاطر انتقام به انحراف کشیده بشه اونوقت میشه بگید که این کانون خانواده رو به هم زده زن یا مرد ؟خوب مطمئن باشید که همسر دایم طلاق میگیره وبه همین جامعه صیغه شونده میپیونده
lسعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۳
1
1
فقط بگم خیلی آدم کثیف و هوس بازیه!
مهلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
0
2
تا جند وقت پیش منهم نظر مثبتی به این مساله نداشتم اما 3 هفته پیش چون طرف مقابلم شرایط ازدواج دایم را ندارد متقاعد شدم و عقد موقت کردیم و در این مدت اندک شرایط روحی خوبی پیدا کرده ام ، در کشور ما در حال حاضر شرایط ازدواج برای جوانان بسیار کم است اما با رعایت شرایط غقد موقت البته با کسی که با او آشنایی دارد مناسب است.
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
0
3
شرم اوره
همه نوع آزادی واسه مردان گذاشتن اون وقت میخوان زن جماعت پاک باشه به عشقش
چطور انتظار دارید که زن با داشتن چندین فررند بره و طلاق بگیره
اگه ازدواج موقت روی کار نمیومد اقایون هر ساعت با زن جدیدی نبودن
یلدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
0
1
در روایت امده است وقتی اقا ظهور کنند دینی جدید با خود دارد که همان اسلام ناب محمدی است که به مرور زمان مانند دیگر ادیان تحریف شده
من اصلا به این قانون متهه اگر تمام مراجع قبول کنند اعتقاد ندارم مگر در مواردی خاص زیرا کانون گرم خانواده را از هم میپاشد و جولانگاهی برای مردان هوس باز میشود وخیلی از مردهای سالم را نیز به تباهی کشانده وسرنجامی جز ناکامی و افسردگی خانواده در پی ندارد من خود قربانی دو همسری پدرم هستم و بعد از سالیان خود و دیگر اعضای خانواده رنج میبریم کجای این اسلام واقعی است تعهد وصداقت پایه یک زندگی مشترک است و صیغه با ان مغایرت دارد
اگر این گونه باشد که مردان برای رفع خلا های خود صیغه کنند پس زنان ماهم که بسیاری از انها دچار این خلا هستند و به خاطر متانت و دیانت دم نمی زنند چه کنند واین دور از عدل اللهی استدست بردارید از ابن دروغهای بزرگ صیغه برای مرد متاهل همان زنای قانونی است وشما قانونی کردی و ایمان دارم که شرعی نیست ای مردان هوس باز و سود جویان خجالت بکشید وشرمتان باد که ابروی اسلام ناب محمدی رامیبرید
یلدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
0
2
خیلی جالبه بعضی از این اقایون واجباتو مستحبات دیگه رو فراموش کردن چسبیدن به امر لذت بخش صیغه برید انفاق در راه خدا کنید صیغه انفاق در راه خودتون و شهواتتون است اصلا منظورم مجردها نیست منظورم به هوس باز های متاهله که من جای از اعمه خواندم لعنت بر مدانی که زن دارند وصیغه میکنند
از خدا بترسید زمانی هم در ایین مسیحیت برده داری حلال و قانونی شد در حالی که خیلی کار کریح وناپسندی بود
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
1
1
دوستان توجه داشته باشید
حکم خدا به واسطه این که آیا ما دوست داریم یا نداریم عوض شدنی نیست
در ضمن حکم خداست همان گونه که خدا یکیست پدران شما هم باید یکی باشد
و خدا در سوره نساء اجازه اختیار کردن چند همسر را داده است
و این که عده ای مخالف یا موافقند مهم نیست زیرا همان خدایی که اجازه می دهد زن دوم یا سوم اختیار کنید وضایفی را به عهده مردان می گذارد که هر کسی قادر نیست آن را به جا بیاورد
صیغه موقت هم یک ازدواج است منتها مدت مشخصی دارد و تابع همان قانون و شرع اسلام است
مخالفت با آن مخالفت با حکم خدا و کفر است
زنان چون آگاهی کاملی از روحیات و خواسته های مردان ندارند مخالف ازدواج موقتند ولی اگر درک کنند که ازدواج موقت بنیان خانواده را محکمتر نیز خواهد کرد هرگز مخالفت نمی کنند ازدواج موقت خلاءهای ناشی از زن دائم را پر می کند و این امر باعث می شود زن دائم در امنیت به وجود آمده از ازدواج موقت به زندگی خود برای همیشه بدون این که روزی زندگیش به طلاق منجر شود ادامه دهد
لیلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
1
3
شما ها که اینقدر به لذت مرد اهمیت میدید و صیغه مرد متاهل حلاله خب به فکر زنای بوبختم باشید برعکسشم حلال کنید ....
شوهر عوضی من ۷ ماه پیش یه زنی که از خودشم بزرگتره رو واسه عشق و حالش صیغه کرده و من نمیتونم این خیانتشو بپذیرم و دارم جدا میشم .
الان یکی به من بگه ثواب صیغه اش زیاد بوده یا اینکه یه زندگی داره از هم میپاشه و یه بچه اواره میشه ؟؟؟؟؟
اونایی که فقط به فکر ثوابشن جواب بدن
انصاف چی میگه
وجدان چی میگه
اخلاق چی میگه
.......
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
1
1
خاک به سرتون.واقعا اسم خودتونو مرد میذارین فقط از اسلام وحدیث صیغه رو خوب یاد گرفتین واجرا میکنید کاش از حضرت علی وفاداری به فاطمه رو یاد میگرفتین...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
0
4
منم همسر موقت یه اقایی شدم که یک سالی بود از خانمش جدا شده بود.توی دوتا شهر متفاوت زندگی میکردیم و فقط ماهیانه دوسه روز پیش همدیگه بودیم.تقریبا یک سالی هم بود من همسرم رو به خاطر تصادف ازدست داده بودم و بودن درکنار این مرد واقعا باعث ارامش من میشد
نفس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
2
2
من کاملا مخالفم
اگه خدا به مرد نیاز جنسی داده زن هم انسانه چرامرد وقتی کمبود داره تو مسافرت یا ماموریت میتونه این کار و بکنه ولی زن نه زن مگه انسان نیست
اگه زنی همچین کاری بکنه محکومه به اعدام
خیانت تو فرهنگ ایرانی نیست اینم کار این عربها ست که اومده تو فرهنگ ما
الی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
3
1
لعنت خدا بر شما !!!که هوس بازی، عیاشی و خیانت را زیبا و پسندیده جلوه می دهید تا خواسته های نفسانی و لذت جنسی خود را ارضا کنید
کانون خانواده ها را سست و متلاشی میکنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
2
5
ازدواج موقت براي مردان متاهل بسيار خوبه هم از لحاظ روحي و رواني و هم از لحاظ جنسي و باعث استحكام زندگي داعمي كه داره بشه حالا كساني كه مخالف هستن و بيشترشونم خانم تشريف دارن بدونن كه خاصيت زن و مرد هم از جهت جنسي و رواني با هم متفاوته و ثانيا شما ها كه ديگه بيشتر از اعمه نميفهميد كه نظر ميديد ثالثا زنها فقط و فقط از جنبه حسادت نظر منفي ميدن ولي زن صيغه اي مرد رو آروم ميكنه و سر به راه و دلگرم شدن به زندگي
نازیلا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۶
3
1
حالم بهم خورد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
2
2
واقعا برایتان متأسفم.خجالت بکشید
اگه زن دائمتون احساس خلا کند شمادرقیامت باید پاسخگو باشید.خداوند جایز دانسته ولی درشرایطی شمامردا سوء استفاده میکنید
اگر واقعا مردها باهمسرشان مشکل دارن طلاق هم راهیست.
اگه به ازدواج موقت راضی هستید چرا اصلا زن گرفتید .میرفتید ازدواج موقت میکردید.زنتونو فقط برای کلفتی میخواید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
0
4
متاسفم براتون كه از اسلام سو استفاده ميكنيد همسر من هم همين كارو كرد الان من فقط بخاطر دختر دوسالم باهاش موندم وقتي يادم مياد چقدر اون زماني كه زن صيغه اي داشته به من كم محلي ميكرده اتبش ميگيرم چطور ميتونيد انقدر هواهاي نفسانيتون رو به انسانيت بفروشيد فكر زن پاك و بچه هاي بيگناهتون هم باشيد وقتي فقط بفكر اميال خودتونيد،قيامتي هم هست براي دلاي شكسته زنهايي كه شوهران بيوفايي چون شما دارن
سادات
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۵
1
3
این آقا نفرمودند که همسراول ایشان از رابطه با او راضی هست و کمبودی ندارد .هوس باز هوس باز است لطفا زیر پرچم دین مخفی نشوید.شما که برای کمک رفتید آقای مومن چه طور رفتار کردید که علاقمند شدید .....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
0
0
تشکر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹
13
10
ازدواج موقت کثیف ترین نوع رابطه است.بی حرمتی به زنان متاهل
بی خود این کثافتکاریها را رواج ندین.با روح و روان خانم متاهل و فرزندان بازی و تحقیر کننده است.
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
11
9
مردان می تونن چهار همسر داشته باشن دیگه شما خدا نیستید
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۱
1
1
پس اگر همسر خودت زن صیغه‌ای گرفت موردی نداره ؟شاید تجربه اش کنی ولی تماما بازی با روح وروان زنان متاهل می‌باشد وارامش زندگی گرفته میشود به نظرم گناهی بزرگ است وانشاالله تمام مردانی که زن صیغه میکنند خداوند بدجور به زمین بزنشون وناکام بشن
ستاره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
3
1
ازدواج موقت برای مرد متاهل که شرایط زندگیش اوکیه و یا حتی اوکی نیست اما متاهل هست یه نوع هرزه بازیه. چراکه این موضوع برمیگرده به تنوع طلبی و جنون جنسی. کسایی که مقداری حتی کم مطالعه داشته باشن میفهمن که خیانت نوعی بیماری روانی در حیطه ی وسواسه. که از نظر من صد در صد قابل کنترله. اگه مردی زنش راضی نگهش داشته که صیغه کردن دیگری مشخصه از روی تنوع طلبیه اگر هم راضی نیست میتونه طلاقش بده یا حتی مطلعش کنه که باهات حالم خوب نیست یا هزار راه دیگه که میشه انجام داد اما خیانت نکرد. اگر عدم رضایت مرد کافیه زن هم خیلی وقت ها راضی نیست چرا که خصوصا در کشور ما به نیاز جنسی زن در رابطه اهمیت داده نمیشه. پس زن هم یا خیانت کنه یا طلاق بگیره.. حالا زن فقط طلاق بگیره؟؟؟ اما مرد که راضی نبود طلاق نده. بره خیانت کنه؟!!!! این اگه کثافت کاری نیست پس چیه؟؟؟ البته یه موضوعی هم هست. یادم نیست این سخن از کی بود اما حرف قشنگی بود میگفت تا وقتی ما زن ها نتونیم یادبگیریم که نباید بهم خیانت نکنیم نمیتونیم مانع مردها بشیم. چون ما که هم جنسیم و همو درک میکنیم با زندگی هم دیگه اینکارو میکنیم وای به حال مرد ها که از درک خیلی از احساسات ماها عاجزن!!!
اسماعیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
1
0
شاید تنها اشکال ازدواج موقت فروپاشی خانوتده مرد متاهل در صورت فهمیدن خانواده و وابستگی ان خانم باشه
بهار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
1
1
وای بیچاره زنش جا زنت بودم دماری از روزگارت درمیوردم تمام موهای سرت سفیدبشن
ندا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
1
3
باسلام میخواهم بدلیل کمبود شدید مرد بایک استاد دانشگاه که پیشنهادازدواج موقت داده ازدواج کنم ایشان ازپژوهشهای من بهره برده میگوید همسرم به مسایل زندگی پایبند نیست اگربزعم عده ای انتخاب من گناه است چرا کسانیکه ازدواج دایم دارند مثلا زنان برای دیگرمردان آرایش میکنند ازدواج دایم مشکلات زیادی دارد
نادیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
0
3
بنظرم ازدواج این آقا صحیح است چون ماخانمها به محض ازدواج متاسفانه بامعضلی بنام تاهل آقایان روبرو میشویم چون به منزله پایان امیدبه زندگی ماست درواقع یک ازدواج موقت منطقی تودهنی محکمی است خدمت کسانیکه مراازارتیاط درست وعلمی بامردان متاهل محروم میسازند باتشکر
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۹
4
2
ازدواج موقت و صیغه کلاه شرعیه
نظرات بینندگان