arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۰۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۲

صبحانه خبری، ۱۰ بهمن ۱۴۰۲؛ از تکذیب حمله اسرائیل به مرکز مستشاری ایران در سوریه تا ردصلاحیت همه کاندیدا‌های خبرگان در زنجان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

تکذیب حمله اسرائیل به مرکز مستشاری ایران در سوریه
سفیر ایران در سوریه نوشت که هیچ مرکز مستشاری ایران، هدف قرار نگرفته، هیچ فرد ایرانی هم شهید نشده است.  پیشتر خبرگزاری اصولگرای تسنیم از حمله اسرائیل به یک مرکز مستشاری ایران در منطقه سیده زینب در ریف دمشق خبر داده و نوشته بود گزارش ها از شهادت و زخمی شدن برخی افراد حکایت دارند. این خبرگزاری نوشته بود: «اخبار اولیه همچنین مدعی شهادت ۲ غیرنظامی و تخریب اموال برخی از شهروندان سوری و کشته شدن تعدادی از چارپایان در حمله هوایی عصر امروز ارتش رژیم صهیونیستی به حومه دمشق است.» دیروز رسانه های عربی گزارش دادند که اسرائیل با سه موشک منطقه‌ای را در مجاورت سیده زینب دمشق هدف قرار داده است. 

ردصلاحیت همه کاندیدا‌های خبرگان در زنجان
ولی اله رحیمی دبیر ستاد انتخابات استان زنجان در خصوص آخرین وضعیت تایید صلاحیت داوطلبان استان برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری، گفت: ۱۰ نفر در این خصوص ثبت نام کرده بودند که تاکنون، مورد تایید شده‌ای اعلام نشده است.

تنش‌های خلیج فارس و دریای سرخ هزینه تردد کشتی‌های ایرانی را دو برابر افزایش داده
رئیس اتاق بازرگانی ارومیه گفت: در مرز سرو - اسندره کامیون‌ها تا ۱۴ روز برای عبور از مرز و ورود به ترکیه معطل می‌شدند که با رایزنی‌های استاندار ایرانی با والی ترک این معطلی به شش روز کاهش یافت، با این حال به نظر ما این توقف و معطلی نباید بیش از دو روز طول بکشد. کریمی درباره آنچه سبب توقف طولانی‌مدت کامیون‌ها در مرز‌های ایران با ترکیه شده توضیح داد: تنش‌هایی که در خلیج فارس و دریای سرخ اتفاق افتاده سبب شده هزینه تردد کشتی‌های کل ناوگان دریایی دنیا از جمله کشتی‌های ایرانی از این مسیر دو برابر افزایش یابد. 

دوره استاد-شاگردی به جای نظام ترمی و نیم سالی در دانشگاه هنر‌های ایرانی اسلامی
اسماعیلیوزیر ارشاد درباره دانشگاه هنر‌های ایرانی اسلامی استاد محمود فرشچیان گفت: تصمیم بر این شد به جای نظام ترمی و نیم سالی موجود، دوره استاد_ شاگردی شروع شود که این موضوع در دفترچه انتخاب رشته هم قرار گرفته است.

سخنگوی وزارت خارجه هشدار چین به ایران را تکذیب کرد
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوالی در مورد اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه اخیراً چین در ارتباط با  تحولات اخیر در دریای سرخ به ایران هشدار داده است و  آیا این خبر تایید می‌شود؟ گفت: من به همکاران رسانه‌ای توصیه می‌کنم که در مباحثی از این دست به منابع رسمی و معتبر مراجعه کنند. ناصر کنعانی ادامه داد: چنین چیزی مطرح نیست و نمی‌دانم این خبر از کجا منشاء گرفته است. 

هواشناسی: پنجشنبه و جمعه در تمام ۳۱ استان کشور برف و باران می‌بارد
امیر سرکرده کارشناس هواشناسی گفت: برای روزهای پنجشنبه و جمعه برای تمام ۳۱ استان کشور بارش برف و باران خواهیم داشت. 

وزارت خارجه: گروه‌های مقاومت از ایران دستور نمی‌گیرند
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: گروه‌های مقاومت منطقه در تصمیمات و اقدامات خود از ایران دستور نمی‌گیرند و ایران در تصمیمات آنها برای نحوه‌ی حمایت از ملت فلسطین و یا دفاع از خود و مردم کشورشان در برابر هر گونه تجاوز و اشغالگری دخالتی ندارد. 

قالیباف: هر کس با صندوق انتخابات قهر کند آب به آسیاب دشمن می‌ریزد
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به در پیش بودن انتخابات گفت: به نظر من هرکسی به هر بهانه‌ای بخواهد بهانه‌گیری کند، تسویه حساب کند، هر حرفی بخواهد بزند و با صندوق انتخابات قهر کند، خواسته و ناخواسته آب به آسیاب دشمن می‌ریزد. 

نمایندگی ایران در سازمان ملل: ایران هیچ ارتباطی با حملات علیه نیرو‌های آمریکایی در اردن ندارد
نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در پی حمله پهپادی به نیروهای آمریکایی در شمال شرقی اردن نزدیک مرز سوریه و کشته شدن سه نظامی آمریکایی و مجروح شدن ۳۴ نفر دیگر اعلام کرد: ایران هیچ ارتباطی با این حملات ندارد. 

قوه قضاییه: حکم اعدام ۴ عضو تیم تروریستی موساد در ایران اجرا شد
قوه قضاییه اعلام کرد: حکم اعدام ۴ عضو تیم عملیاتی سازمان جاسوسی اسرائیل که سال گذشته و در جریان اجرای عملیات بمب‌گذاری در اصفهان دستگیر شدند، اجرا شد. 

پیشرفت در مذاکرات پاریس برای «آتش‌بس در غزه و آزادی گروگان‌ها»
براساس گزارش‌ها مذاکرات آخر هفته در پاریس برای «آتش‌بس در غزه و آزادی گروگان‌ها» «سازنده» بوده و انتظار می‌رود مذاکرات برای رسیدن به آتش‌بس در غزه و آزادی گروگان‌هایی که هنوز در دست حماس هستند، در این هفته نیز ادامه یابد. اسرائیل گفته است که هنوز مسائل قابل توجهی برای حل و فصل باقی مانده است.

واردات چمدانی دارو برای جانبازان
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره واردات دارو برای جانبازان گفت: متاسفانه رأساً مجوز واردات دارو نداریم، یعنی باید مسئولین مربوطه‌اش تمهید کنند این دارو‌ها در بازار باشد، البته به صورت چمدانی بعضاً وارد می‌کنیم که این درست نیست، یعنی روش صحیحی نیست. 

نشست محرمانه مقامات امنیتی ۴ کشور عربی در ریاض درباره تحولات غزه
مقامات ارشد امنیتی عربستان سعودی، اردن، مصر و تشکیلات خودگردان فلسطین ۱۰ روز پیش به طور مخفیانه در ریاض ملاقات کردند تا برنامه‌های پس از جنگ غزه را هماهنگ کنند و درباره راه‌های مشارکت تشکیلات خودگردان فلسطین برای حکومت در آنجا گفتگو کنند. 

شورای رقابت: شهر لوازم خانگی و سرای ایرانی موجب اخلال در رقابت شده‌اند
شورای رقابت در نامه‌ای به اتحادیه لوازم خانگی ضمن اشاره به فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای سرای ایرانی و شهر لوازم خانگی که موجب اخلال در رقابت شده‌اند، اعلام کرد: این موضوع در قالب سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی با حضور نماینده اتحادیه بررسی شود. 

توافق ایران و پاکستان برای ایجاد یک مکانیسم مشورتی در سطح وزرای خارجه
وزیر خارجه پاکستان در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه ایران گفت: ما توافق کردیم که یک مکانیسم مشورتی سطح عالی در سطح وزرای خارجه دو کشور ایجاد کنیم، این مکانیسم سطح عالی با هدف نظارت بر همکاری‌های مشترک دو کشور تشکیل خواهد شد. 

ترمز ناگهانی سرویس مدرسه در امیدیه ۱۲ دانش آموز و یک معلم را مصدوم کرد
سخنگوی اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از مصدوم شدن ۱۳ نفر در پی ترمز ناگهانی اتوبوس سرویس یک دبیرستان دخترانه در امیدیه خبر داد. او افزود: در پی این حادثه ۱۳ نفر از جمله یک دبیر خانم ۴۴ ساله و ۱۲ دانش‌آموز دختر ۱۶ ساله مصدوم شدند که توسط تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان‌های امام رضا (ع) و نفت امیدیه انتقال یافتند.

 

نظرات بینندگان