تلویزیون تبلیغاتی شهری یا نمایشگرهای شهری به تلویزیونهای غولپیکر LED گفته میشود که با اندازههای مختلف در سطح شهر قابل مشاهده هستند. این نمایشگرها قابلیت کنترل توسط یک سیستم و اپراتور و یا به صورت اتوماتیک را دارا میباشند. این تلویزیونها از کنار هم قرار گرفتن ماژولهایی با ابعاد کوچک ساخته میشوند.
تلویزیون شهری تبلیغاتی قابلیتهای متفاوتی دارند. از جمله این قابلیتها میتوان به روشن ماندن 24 ساعته در 7 روز هفته و در شرایط محیطی سخت، در آب و هوای آفتابی و بارانی، بدون هیچ مشکلی اشاره کرد.
تلویزیونهای تبلیغاتی شهری قابلیت نمایش محتواهای تبلیغاتی، آموزشی، پیام های اخلاقی و… دارا میباشند. که می توانند به صورت خودکار و یا برنامه ریزی شده از قبل این محتواها را نمایش دهند.
در شیوههای تبلیغاتی نوین، استفاده از تلویزیونهای بزرگ میتواند تا حدود زیادی کارگشا باشد. بسیاری از کسب و کارهای امروزی با انتخاب شیوه مدرن و بهروز تبلیغات میتوانند مدیریت بهتری روی هزینههای خود داشته باشند. ابزارهای تبلیغاتی جدید شامل نمایشگرهای شهری، تلویزیون تبلیغاتی مغازه، ویدئو وال و تابلوروان ال ای دی هستند. از مهمترین قابلیت استفاده از تلویزیونهای بزرگ تبلیغاتی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
هر یک از موارد گفته شده به عنوان یکی از قابلیتهای کلیدی تلویزیون تبلیغاتی شهری است که میتواند توسط کسب و کارهای مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.
کیفیت تلویزیونهای شهری تبلیغاتی با توجه به ابعاد و تراکم پیکسلی آن عاملی متغیر میباشد. تلویزیون های تبلیغاتی شهری معمولا از کیفیت HD، FHD، 2k، 4k، 8k و حتی بیشتر پشتیبانی میکنند.
زمانی که بخواهید کسب و کار خود را به شکل گسترده و با مدیریت بهتر هزینهها انجام دهید و بازدهی مناسبی دریافت کنید، استفاده از تلویزیون تبلیغاتی شهری بسیار کاربردی است. تلویزیون شهری تبلیغاتی معمولاً در تقاطعهای پر رفت و آمد نصب میشود که میتواند بازدهی زیادی داشته باشد. تعداد مشاهده تبلیغات در این شیوه بسیار بالاست و میتواند ماندگاری زیادی در ذهن مخاطب داشته باشد.
کسب و کارهای امروزی با استفاده از ترکیب شیوههای بازاریابی میتوانند در معرض دید عموم مردم قرار گیرند. تبلیغات شهری با امکان نمایش چندین تبلیغ متفاوت، میتواند هزینه نهایی را به شدت کاهش دهد. این شیوه بسیار کارآمد بوده و در سالهای اخیر مورد توجه بسیاری از مدیران بازاریابی قرار گرفته است.
قیمت تلویزیونهای تبلیغاتی شهری به چندین عامل بستگی دارد. در ادامه برخی از اصلیترین عواملی که تأثیر مهمی بر قیمت تلویزیون تبلیغاتی شهری دارند، آمده است:
اندازه صفحه نمایش یکی از اصلیترین عوامل قیمتگذاری تلویزیون شهری تبلیغاتی است. تلویزیونهای با صفحه نمایش بزرگتر، معمولاً قیمت بالاتری دارند.
فناوری نمایش استفاده شده در صفحه نمایش تلویزیون نیز بر قیمت آن تأثیر میگذارد. تکنولوژی و میزان محافظت تصویر از شرایط محیطی متفاوت میتواند در تعیید قیمت این محصول تفاوت بسیاری ایجاد کند.
تلویزیونها ممکن است ویژگیهایی مانند فرکانس تازهسازی صفحه، تکنولوژیHDR داشته باشند. این ویژگیها میتوانند بر قیمت تلویزیون تأثیرگذار باشند.
برند نیز میتواند در قیمت تلویزیونهای تبلیغاتی شهری تاثیر داشته باشد. معمولا برندهای معتبر، قیمت بالاتری هم نسبت به برندهای متفرقه دارند. در این زمینه برند Higreen و کنترل سیستمهای معتبر برند Colorlight میتواند تفاوتی چشم گیر در کیفیت نهایی تصویر برای شما به ارمغان آورد.
همانطور که در سایت نوآوران تحقیق یکی از مراجع تلویزیون شهری و خرید وبکم حرفه ای آمده است:
تفاوت اصلی در تراکم پیکسلی کمتر تلویزیون شهری نسبت به ویدئو والهایی که برای محیط های Indoor استفاده میشوند، است. منظور از تراکم پیکسلی کمتر نزدیک بودن پیکسلهای تصویر به هم است، چون هر چه فاصله ناظر از نمایشگر بیشتر باشد امکان دیده شدن جزئیات خیلی ریز و دقیق کمتر میشود به همین دلیل از تراکم پیکسلی کمتر استفاده میکنند و همچنین چون ابعاد تلویزیون شهری باید بزرگتر باشد تراکم پیکسلی کمتر دارای قیمت پایینتری میباشد و مقرون به صرفه هستند.
تلویزیون شهری تبلیغاتی در کجا قرار خواهد گرفت؟
تلویزیون شهری محصولی معمولا در ابعاد بزرگ و فاصله بیش از 8 متر از ناظر میباشد که جهت نمایش محتواهای تبلیغاتی در طول 24 ساعت شبانه روز میباشد .تلویزیونهای شهری باید قابلیت کار در زیر نور مستقیم خورشید و شرایط سخت جوی را دارا باشند .
چه نوع محتوایی در تلویزیون شهری تبلیغاتی نمایش داده خواهد شد؟
محتواهای قابل نمایش در تلویزیون شهری معمولا به نحوی انتخاب میگردد که مناسب ناظرهای غیر ثابت بوده و معمولا سرعت حرکت محتواها کمتر از نمایشگرهای معمولی میباشد تا هم ترافیک بصری کمتری ایجاد کند و هم ناظرهای متحرک زمان کافی برای درک محتوای نمایشی را داشته باشند.
هر چند وقت یکبار محتوا را تغییر خواهید داد؟
تغییر محتوا بسته به میزان اطلاعات نمایش داده شده در هر اسلاید متفاوت میباشد. معمولا تلویزیونهای بزرگ تبلیغاتی مناسب نمایش اطلاعات با جزییات زیاد نمیباشد و اطلاعات کلی با مدت زمان نمایش کوتاه مناسب محتواهای این محصول میباشد.
آیا نرم افزاری برای تعمیر و نگهداری تلویزیون شهری تبلیغاتی مورد نیاز است؟
نرم افزارهای مخصوص تنظیمات اولیه هر برند متفاوت میباشد و مصرف کنندههای نهایی محصول تلویزیون شهری فقط محتوا را بارگزاری کرده و نمایش میدهند.
علاوه بر تلویزیونهای شهری که نیاز به تجهیزات وابسته فراوانی همچون خنک کنندهها و کنترلرهای نسبتا پیچیده دارد از محصولات Outdoor برای تابلوهای تبلیغاتی در ابعاد کوچکتر نیز استفاده میگردد که با توجه به عمر مفید بالا 100000 ساعتی و شدت روشنایی بالا و قابلیت کارکرد در 24 ساعته و 7 روز هفته محصولی ایده آل برای تبلیغات محیطی به حساب میآید.
تلویزیون تبلیغاتی شهری مزایای متعددی نسبت به بیلبودرهای تبلیغاتی دارند. سه مزیت اصلی این محصولات عبارتند از:
بر همین اساس در سایت دیاکو ال ای دی میخوانیم:
راهها و روشهای متعددی برای تبلیغ وجود دارد، به عنوان مثال برخی از افراد تبلیغات خود را به تلویزیون یا شبکههای رادیویی میسپارند، یا برخی دیگر بیلبوردهای عظیم الجثهای را برای این کار سفارش میدهند، حتی پیامک و پخش بروشور نیز از دیگر راههای تبلیغ شناخته میشود.