arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۰۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۳ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۲

محکومیت مزاحم تلفنی اورژانس ۱۱۵ به کار خدماتی

مزاحم تلفنی اورژانس ۱۱۵ به کار خدماتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد محکوم شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مزاحم تلفنی اورژانس ۱۱۵ مشهد علاوه بر مجازات کیفری، به مدت یک سال به کار خدماتی در مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد محکوم شد. 

علی یزدانی افزود: فرد خاطی که در یک سال گذشته بیش از ۱۰۰ بار با تماس تلفی مزاحم مرکز اورژانس ۱۱۵ مشهد شده بود و روند خدمات‌رسانی به شهروندان را دچار اختلال کرده بود، با پیگیری مدیریت امور حقوقی و مدیریت حراست دانشگاه و ارسال گزارش‌های مستمر از مزاحمان تلفنی بهصورت شکایت به قوه قضائیه، در رای کتبی اعلام شده برای وی، علاوه بر جزای نقدی و حبس تعزیری به یک سال و هر روز ۴ ساعت انجام امور خدماتی در مر کز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه محکوم شد. 

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات مهم در حوزه فوریت‌های پزشکی، موضوع مزاحمت‌های تلفنی و اشغال خطوط اورژانسی است که موجب تاخیر در ماموریت‌های اورژانسی در بیماران بدحال مانند سکته حاد مغزی و قلبی و مصدومان ترافیکی می‌شود گفت: تا کنون سعی شده است تا با آموزش همگانی و رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی‌های عمومی در خصوص پیشگیری از مزاحمت‌های تلفنی اقداماتی موثر انجام شود. 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مطابق بررسی آماری بیش از ۵ درصد تماس‌های تلفنی مزاحمت و بیش از ۴۰ درصد موارد نا مرتبط بوده است. 

علی یزدانی ابراز امیدواری کرد: با فرهنگ‌سازی و آموزش از سطوح ابتدایی به کودکان از طریق والدین و سپس در سطوح مختلف تحصیلی آگاهی جامعه ارتقاء یابد که مسئولیت همه عواقب استفاده نا مناسب از خطوط تلفن همراه و تلفن ثابت با صاحب آن خط است و پیگیری‌های قضایی با هدف برخورد با این هنجارشکنی بزرگ اجتماعی که موجب به خطر افتادن جان هموطنان می‌شود انجام می‌شود.

نظرات بینندگان