arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۱۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۰۸ - ۱۵ بهمن ۱۴۰۲

صبحانه خبری، ۱۵ بهمن ۱۴۰۲؛ از کشته شدن یک نفر در تجمع سرمایه‌گذاران الماس خودرو در تاکستان تا حمایت قالیباف از مصوبه های حجاب و صیانت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

رضاییان: چرا در هر تورنمنتی که می‌آییم، قیمت دلار باید بالا برود؟
رامین رضاییان مدافع راست تیم ملی فوتبال ایران گفت: بنویسند چرا در هر تورنمنتی که می‌آییم دلار آنقدر بالا می‌رود و فشار به مردم می‌آید و مردم دغدغه‌شان زیاد می‌شود و این فشار به فوتبالیست‌ها وارد می‌شود. 

در مورد فیلترینگ تصمیماتی در حال اتخاذ شدن بود که جلوی آن را گرفتند
جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اهمیت استفاده از ظرفیت اندیشکده‌های فرهنگی در حل مسائل روز کشور تاکید کرد و گفت: در مورد فیلترینگ تصمیماتی در حال اتخاذ شدن بود که همین اندیشکده‌ها جلوی برخی از تصمیمات را گرفتند و واقعا اندیشکده‌ها اثربخش و اثرگذار هستند. 

تخفیف یا اشتباه سیستمی ۱۰ هزار میلیارد تومانی در شهرداری؟
سایت یاشار سلطانی نوشت: شهرداری منطقه دو تهران در اقدامی عجیب نسبت به کاهش ۱۰ هزار میلیارد تومانی جریمه قطع درخت توسط شرکت توسعه عمران حکمت ایرانیان در بلوار فرهنگ اقدام کرده؛ تعدیلی که در پی اعتراض مالک یا همان قطع کننده درختان رخ داده و حالا مشخص نیست این تعدیل نرخ جریمه خطای سیستمی بود یا بخشش! 

الجزیره: در مناطق بمباران شده، هیچ پایگاهی متعلق به سپاه وجود ندارد
المیادین در خصوص حملات شب گذشته آمریکا به مناطقی از سوریه و عراق، در واکنش به کشته شدن سه سربازش در پایگاهی در اردن نوشت از قول منابع خود نوشت: اکثر مراکزی که توسط آمریکا هدف قرار گرفت، قبل از تجاوز به طور کامل تخلیه شده بود. در همین راستا، مدیر عملیات ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز اعلام کرد: احتمالا تعدادی از گروه های شبه نظامی در روزهای اخیر تجهیزات و نیروهای خود را جابجا کرده بودند. همچنین الجزیره از قول منابع ایرانی خبر داد که «در مناطقی که در معرض بمباران آمریکا در سوریه قرار گرفته است، هیچ پایگاهی متعلق به سپاه پاسداران یا نیروی قدس وجود ندارد.»

رئیسی: تحریم‌ها را شکست دادیم
رئیس‌جمهور گفت: انجام ١١ پرتاب ماهواره‌ای، هم تحریم‌ها را شکست داد و هم طرح انزوای جمهوری اسلامی را با شکست مواجه کرد. 

یک میلیون و ۶۹۰ هزار تبعه خارجی مجاز در استان تهران
استاندار تهران گفت: تا زمانی که در کشور و استان تهران اتباع حضور دارند خدمت آن‌ها خواهیم بود؛ اما بخشی غیرمجاز‌ها هستند که به محض شناسایی رد مرز می‌شوند و میزان آن‌ها نسبت به اتباع مجاز آنقدری نیست که تاثیرگذار باشند. علیرضا فخاری گفت: اتباع مهمانان موقت ما هستند و در سال‌های گذشته آن‌ها زندگی خوبی در کنار شهروندان ایرانی داشته و دارند. امروز نیز یک میلیون و ۶۹۰ هزار نفر اتباع مجاز در استان تهران ثبت‌نام و شناسایی شده‌اند که در بخش‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی مشغول فعالیت هستند.

آمریکا ۵۰۰ هزار بشکه نفت ایران را ضبط کرد
وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که بیش از ۵۰۰ هزار بشکه نفت ایران را ضبط کرده است. به گفته آسوشیتد پرس, مقامات آمریکایی این اقدامات را که در زمان تشدید تنش‌ها بین آمریکا و ایران انجام می‌شود، به عنوان بخشی از تلاش گسترده‌تر برای مختل کردن کمک‌های مالی به قوای نظامی ایران توصیف کردند. 

کشته شدن یک نفر در تجمع سرمایه‌گذاران الماس خودرو در تاکستان
ذبیح الله باقری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان تاکستان در تشریح حادثه شب گذشته تاکستان اظهار کرد: در پی فراخوان غیرقانونی یکی از صفحات اینستاگرامی، تجمعی در ساعت ۲۱ روز جمعه مورخ ۱۳ بهمن ماه در مقابل درب منزل یکی از عوامل شرکت الماس خودرو شکل گرفت. وی افزود: در دقایق پایانی این تجمع، بر اثر تیراندازی با اسلحه شکاری به سوی جمعیت توسط یکی از منسوبین به شرکت فوق الذکر، متاسفانه تعدادی از حاضرین زخمی و یک نفر نیز جان خود را از دست داد. 

مقاومت عراق: عین الاسد در عراق و دو پایگاه آمریکایی‌ها را در سوریه هدف قرار دادیم
مقاومت اسلامی عراق در بیانیه ای اعلام کرد: با پهپاد و موشک، پایگاه های اشغالگران آمریکایی در التنف و روستای الخضراء در سوریه را هدف قرار دادیم. 

واژگونی اتوبوس مسافربری مشهد به قزوین؛ ۶ نفر فوت شدند
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور گفت: حادثه واژگونی اتوبوس مسافربری مشهد به قزوین که در محور نیشابور- سبزوار رخ داد ۶ فوتی و ۱۹ مصدوم در پی داشت. وی عنوان کرد: به دلیل وخامت حال برخی از مصدومان احتمال اینکه بر تعداد فوت شدگان افزوده شود وجود دارد. 

محصولی: لایحه حجاب از کار‌های دوستان جبهه انقلاب است
دبیرکل جبهه پایداری اظهار کرد: جبهه انقلاب باید نامزد‌هایی انتخاب کند که تمامی ارکان شریعت را پاسداری کنند و حجاب یک از مهمترین ضرویات اسلام است لایحه حجاب که پیگیری شد از کار‌های دوستان جبهه انقلاب در مجلس است. 

ایران به جمع ۴ تیم پایانی جام ملت‌های آسیا رسید
تیم‌های ایران و ژاپن در بازی مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف هم رفتند و ایران با شکست ژاپن راهیِ نیمه‌نهایی شد. نیمه اول این بازی را ژاپن با یک گل روی اشتباه خط دفاع ایران برد اما در نیمه دوم شاگردان امیر قلعه نویی با حملات متعدد دو گل توسط محبی و جهانبخش زد و صعود کرد. گل جهانبخش از روی نقطه پنالتی در ششمین دقیقه وقت تلف شده به ثمر رسید.

النجباء: پاسخ غیرمنتظره‌ای به امریکا خواهیم داد
جنبش النجباء عراق ضمن هشدار شدیداللحن در خصوص حملات قطعی به نظامیان آمریکا، تأکید کرد که «هیچ سازشی در کار نیست، عقب‌نشینی نمی‌کنیم و شکست نخواهیم خورد». این گروه اعلام کردکه پاسخ غیرمنتظره‌ای به این حملات خواهد داد؛ زیرا «مقاومت اسلامی امروز قادر است به دورترین نقطه [تحت اشغال آمریکا]برسد و بر آمریکا چیره شود». 

روزنامه حامی دولت: اگر مشارکت نکنید از فردای انتخابات باید منتظر تشدید شوک‌های اقتصادی باشید
روزنامه جوان حامی دولت نوشت: ناگفته پیداست که دشمن، چون نمی‌خواهد مشکلات مردم ایران حل شود، درصدد است با اغواگری و تحریف حقایق مختلف، مردم را از مشارکت در انتخابات بازدارد. در واقع دشمن درصدد است به‌وسیله خود مردم (از طریق عدم‌شرکت مردم در انتخابات) فشار‌ها را بر آن‌ها تشدید کند. در همین چارچوب باید اشاره کرد که اگر با افت میزان مشارکت در انتخابات مواجه شویم، فردای انتخابات باید منتظر تشدید فشار‌های دشمن و شوک‌های اقتصادی باشیم و در نقطه مقابل، اگر میزان مشارکت مردم در انتخابات بالا باشد، از فردای بعد از انتخابات باید منتظر تثبیت و تعمیق آرامش نسبی‌ای باشیم که در ماه‌های اخیر بر اقتصاد کشور حکمفرما شده است.   

وزیر نیرو: مقامات طالبان در خصوص حقابه هیرمند بهانه‌تراشی‌هایی می‌کنند
وزیر نیرو درباره سرنوشت حق آبه ایران از هیرمند و نتیجه مذاکرات با مقامات طالبان گفت: معاهده ۱۳۵۱ یک معاهده بین‌المللی است و اجرای آن اختیاری نیست، ما به صورت مستمر اجرای آن را پیگیری می‌کنیم و اخیرا هم در سفر مسئولان طالبان به ایران، قول داده اند که به این معاهده پایبند باشند.  علی اکبر محرابیان تاکید کرد: البته مقامات طالبان بهانه‌تراشی‌هایی می‌کنند که خشکسالی وجود دارد که امیدواریم با ادامه بارش‌ها،نسبت به تخصیص حق‌آبه ایران اقدام کنند؛ در غیراین صورت از ابزارهای قانونی و حقوقی استفاده خواهیم کرد.

حمایت قالیباف از مصوبه های حجاب و صیانت
محمدباقر قالیباف یادآور شد: برخی گفتند شما اگر عفاف و حجاب برایتان مهم بود دوفوریتی بودن آن را تصویب می‌کردید در حالی که نظر ما این بود که چنین موضوعی که جنبه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارد و مهم است نمی‌توان سرسری برخورد کرد. پس با تأمل آن را بررسی و پیگیری کردیم. قالیباف گفت: برخی شایعه می‌کنند که قالیباف نمی‌خواهد فلان کار را انجام دهد. در حالی که من در مورد طرح صیانت یک رشته توئیت زدم و محکم هم از طرح صیانت دفاع کردم. کسانی که می‌گویند لاپوشانی می‌کنیم حرف نادرستی می‌زنند، ما بچه انقلاب هستیم و لاپوشانی نداریم. آیا آنان که چنین می‌گویند خودشان یک توئیت درباره طرح صیانت در آن ایام زدند؟

نظرات بینندگان