arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۳۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۰۹ - ۲۲ بهمن ۱۴۰۲

صبحانه خبری، ۲۲ بهمن ۱۴۰۲؛ از ادعای درخواست ۱۲۰ هزار دلار دلال‌ها برای تایید صلاحیت نماینده سابق تا پایان جنون آمیز تیراندازی سرباز وظیفه با ٣ کشته

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

پایان جنون آمیز تیراندازی سرباز وظیفه با ٣ کشته
فرماندهی انتظامی البرز اعلام کرد: بر اثر تیراندازی سرباز وظیفه یگان امداد ساوجبلاغ ۲ نفر کشته شدند. سرباز وظیفه نیز پس از شلیک عوامل انتظامی، بدلیل واژگونی خودرو، فوت کرد. 

در شب آتش سوزی بیمارستان گاندی، عده‌ای قصد خارج‌کردن حافظه دوربین‌ها را داشتند
تسنیم نوشت: برخی از افراد قصد خارج‌کردن حافظه دوربین‌های مداربسته بیمارستان گاندی در شب حادثه آتش‌سوزی را داشتند که با هوشیاری عوامل "فراجا" این افراد دستگیر شدند و حافظه دوربین‌ها توقیف شد. 

تعهد سپاهان به AFC قبل از بازی با الهلال
طبق اعلام روزنامه الریاضیه عربستان باشگاه سپاهان قبل از دیدار با الهلال در نامه ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا تعهد داده است که همه نمادها و نشانه‌های سیاسی را از ورزشگاه نقش جهان بردارد تا از این طریق روحیه جوانمردی ورزشی را حفظ کند و به حریف احترام گذارد. 

کاهش ۱۸ درصدی عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌ها
مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی ۱۴۰۲ با ماه مشابه سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده کاهش ۱۸ درصدی مقدار عرضه گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است .

ادعای درخواست ۱۲۰ هزار دلار دلال‌ها برای تایید صلاحیت نماینده سابق
هدایت الله خادمی نماینده مجلس دهم مدعی شد: رقم‌هایی که دلال‌ها برای تایید صلاحیتم تقاضا میکردند تقریبا مشابه بودند کسی ۱۰ میلیارد تومان، دیگری ۳۰۰ سکه و بعضی‌ها ۱۲۰ هزار دلار آمریکا⁩! 

فارن پالیسی: هدف بعدی یمن احتمالا در زیر آب است؛ قطع یا آسیب به کابل‌های زیر دریا
کیت جانسون، خبرنگار حوزه ژئواکونومیک و انرژی در مطلبی در نشریه فارن پالیسی نوشت: در حالی که حملات شبه نظامیان حوثی در یمن به کشتی های عبوری از دریای سرخ وارد دوازدهمین هفته خود شده است، نگرانی جدیدی ایجاد شده مبنی بر اینکه حوثی ها ممکن است کابل های ارتباطی مستقر در بستر دریا را که تقریبا تمام داده ها و ارتباطات مالی بین اروپا و آسیا را از خود عبور می دهند، هدف قرار دهند. بیش از ۹۹ درصد ارتباطات بین قاره‌ای از طریق کابل‌های موجود در بستر دریا انجام می‌گیرد و این صرفا شامل اینترنت نیست بلکه تراکنش‌های مالی و نقل و انتقالات بین بانکی را نیز در بر می‌گیرد.

شهادت یکی دیگر از ماموران انتظامی مجروح‌شده در حادثه تروریستی کرمان
فرمانده انتظامی استان کرمان از شهادت سرهنگ "علی محمدی" یکی دیگر از ماموران انتظامی مجروح شده در حادثه تروریستی گلزار شهدا کرمان خبر داد. 

۸ کشور از جمله چین و روسیه درخواست تولید مشترک فیلم با ایران داده‌اند
محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی ایران گفت: ۸ کشور تا کنون با ایران درخواست تولید مشترک داده اند و این درخواست‌ها در سال ۱۴۰۳ بررسی می‌شوند. ما طرح هایی از کشورهایی مانند چین، ترکیه، ازبکستان، هند، روسیه، ارمنستان و...‌ داشته ایم. در این چند روز در خدمت شما هستیم تا گفتگوهای خوبی شکل بگیرد و به اهداف خودمان نزدیک شویم. 

فرونشست ۴۰ مدرسه اصفهان را از مدار خارج کرد
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اذعان داشت: متاسفانه مسئله فرونشست کل استان اصفهان را تحت تاثیر قرار داده که شهرستان‌های بورخوار، شاهین‌شهر و نواحی ۴ و ۵ کلان‌شهر اصفهان بیشترین تاثیر را دارند و بر همین اساس ۴۰ مدرسه از مدار خارج شده‌اند که باید جایگزین شوند. 

پیامی که عراق می گوید در تهران هم دریافت شده
فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق گفت: این روزها تنش بین ایران و آمریکا بسیار زیاد است. او می‌گوید که شبه‌نظامیان این پیام را دریافت کرده‌اند که «اگر ادامه دهند، این کشور را وارد جنگ خواهند کرد در حالی که این جنگ، جنگ ما نیست». او می‌گوید این پیام در تهران هم دریافت شده است. وزیر امور خارجه عراق اذعان می‌کند که ایران در اینجا «نفوذ» دارد، اما انکار می‌کند که ایران سیاست را در بغداد دیکته می‌کند.

امیرعبداللهیان: در تحولات اخیر غزه، پیام‌هایی بین ایران و آمریکا تبادل شده
وزیر خارجه ایران گفت: در تحولات اخیر در غزه پیام‌های بین ایران و آمریکا تبادل شده است و یکی از محور‌های این پیام‌ها، عمدتا این درخواست و مطالبه بوده است که حزب‌الله به صورت کامل وارد جنگ علیه اسرائیل نشود و این نشان می‌دهد که آمریکا و رژیم صهیونیستی قدرت مقاومت در لبنان را به خوبی درک کرده‌اند. 

نظرات بینندگان