arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۳۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۲

صبحانه خبری، ۲۳ بهمن ۱۴۰۲؛ از واکنش قالیباف به اخباری پیرامون خانواده خود و اسناد مالی منتشرشده از دستیارش تا پیش‌بینی شوک به بازار دارایی‌های ایران در صورت پیروزی ترامپ

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

رئیسی مسئولیت «شبکه نمایش خانگی» را به اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی داد
رئیس جمهور در بخشنامه‌ای به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صداوسیما و شورای عالی فضای مجازی ماده واحده مصوبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص انتخاب اعضای این شورا در کمیته تدوین سیاست‌ها و ضوابط حاکم بر صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی را ابلاغ کرد. بر اساس این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی آقایان ابراهیم سوزنچی، سید سعیدرضا عاملی و سید مرتضی میرباقری به عنوان اعضای حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی و آقایان محمدرضا جعفری جلوه و فرشاد مهدی‌پور به عنوان اعضای صاحب نظر در حوزه رسانه برای عضویت در این کمیته تدوین سیاست‌ها و ضوابط حاکم بر صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی انتخاب می‌شوند.

واکنش قالیباف به اخباری پیرامون خانواده خود و اسناد مالی منتشرشده از دستیارش
در ویدیویی که امروز از محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در جریان راهپیمایی ۲۲ بهمن، منتشر شده، او به ماجرای سفر خانواده اش به ترکیه و دریافت تراول چک از سوی دستیارش پاسخ می‌دهد.  قالیباف درمورد ماجرای سفر خانواده اش به ترکیه می گوید اینکه خانواده آدم به ترکیه برود، گناه است؟ او همچنین درباره انتشار اسنادی مالی در خصوص دستیارش گفت که پول‌هایی که دستیارم گرفته برای تبلیغات مجلس بوده، نقد هم نبوده و به صورت کارت پول بوده.

پیش بینی شوک به بازار دارایی‌های ایران در صورت پیروزی ترامپ
رئیس مرکز پژوهش های مجلس گفت: اگر در آینده، ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا شود، باید آماده باشیم که فشار تحریمی ما افزایش پیدا کند و شوک به بازار دارایی‌ها وارد شود. او گفته که در راستای توافق اوکراین و روسیه اقداماتی انجام دهد و البته با حضور ترامپ در کاخ سفید، آمریکا بر مهار چین تمرکز خواهد کرد و در نتیجه خرید نفت ایران توسط این کشور کاهش می‌یابد. از سوی دیگر امکان همکاری و مشارکت ایران و روسیه در موضوعات اقتصادی با مشکل مواجه می‌شود. او گفت: در صورت تداوم حضور بایدن، وابستگی مان به امارات ادامه می‌یابد که می‌تواند مخاطرات جدی برای روابط مالی ایران ایجاد کند.

محیط زیست: مازوت‌سوزی در نیروگاه شازند متوقف شد
رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از توقف مصرف سوخت مازوت در نیروگاه حرارتی شازند خبر داد. علیرضا محرابیان اظهار کرد: از چهار واحد نیروگاه، دو واحد، گازسوز شده و یک واحد در حال تعمیرات اساسی است. وی افزود: یک واحد دیگر نیز به علت عدم تخصیص سوخت گاز و پلمب مازوت از مدار تولید خارج شد. 

احمد خاتمی: می خواهند انتخابات ۱۱ اسفند را تبدیل به رفراندوم ضد نظام کنند 
احمد خاتمی عضو فقهای شورای نگهبان با تاکید بر نقش حضور مردم در انتخابات ۱۱ اسفندماه سال جاری گفت: دشمنان جنایتکار و آمریکا در پی آنند که انتخابات ۱۱ اسفند را تبدیل به رفراندوم ضد نظام کنند ولی مردم ایران بار دیگر با حضور خود در انتخابات پاسخی محکم به استکبار جهانی خواهند داد. 

یک داعشی هنگام ورود به کشور در مرز به هلاکت رسید
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: یکی از اعضای گروهک ترویستی داعش هنگام ورود به کشور در مرز عراق در درگیری مسلحانه به هلاکت رسید. 

زمان واریز عیدی بازنشستگان
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: عیدی بازنشستگان تا دهم اسفندماه واریز می‌شود. 

صادرات عربستان به ایران هنوز «صفر» است
سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت از تجارت غیر نفتی ۵۰ میلیارد دلاری ایران و ۱۵ کشور همسایه در ۱۰ ماهه امسال خبر داد که نسبت به مدت مشابه با رشد ۱.۸ درصدی همراه بوده است. 

قتل رییس کانون مداحان شاهین شهر
مهر نوشت: یک منبع آگاه گفت: رسول شهریاری، کارمند آرامستان بهشت معصومه و رئیس کانون مداحان شاهین شهر در خیابان پرستار شاهین شهر به ضرب گلوله افراد ناشناس با انگیزه نامعلوم به قتل رسید. 

فروش فوری ۲ خودروی چینی از امروز
فروش ۲ محصول فیدلیتی پرایم ۵ نفره و ۷ نفره از ۲۳ بهمن ساعت ۱۰ صبح در سایت اینترنتی بهمن موتور آغاز می‌شود. فیدلیتی پرایم پنج نفره با افزایش قیمت ۲۰۸ میلیون تومانی به مبلغ ۱.۳۳۱ میلیارد و فیدلیتی پرایم ۷ نفره با افزایش قیمت ۱۸۷ میلیون تومانی به قیمت ۱.۳۳۵ میلیارد تومان به فروش می‌رسد.

شعرخوانی دوباره میثم مطیعی علیه برجام
میثم مطیعی، مداح اصولگرا، طبق روال گذشته در جریان راهپیمایی ۲۲ بهمن، به شعرخوانی پرداخت. او در بخشی از این مراسم، این شعر را در نقد دولت حسن روحانی خواند: ۸ سال از عمرمان برجامشان بر باد داد، قطع می‌شد برق می‌گفتند از تحریم‌هاست / قطع می‌شد آب می‌گفتند برجامم کجاست، قحط واکسن بود می‌گفتند FATF دواست / ای صف اول نشسته آخرت را یاد کن، چون ابوذر بر سر اصحاب زر فریاد کن

حذف «نمادهای غیرورزشی» ورزشگاه اصفهان
منوچهر نیکفر مدیرعامل باشگاه سپاهان درباره میزبانی باشگاه سپاهان از الهلال در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به روزنامه الریاضیه عربستان گفت: ما درخواست کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) برای حذف نمادهای غیرورزشی ورزشگاه نقش جهان را اجابت کردیم و اکنون مجوز رسمی برای برگزاری بازی با الهلال در این ورزشگاه را در اختیار داریم. 

سپاه: اشرار مسلح، ۲ بسیجی را به شهادت رساندند
روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه اعلام کرد: در یک اقدام کور و ناجوانمردانه اشرار مسلح به یک پست نگهبانی در مسیر ریلی راه آهن زاهدان - بم اقدام به تیراندازی کردند که در این تیر اندازی ۲ نفر از بسیجیان بومی منطقه (از طائفه شه بخش) بنام‌های محمد انور گمشادزهی و عبدالحسین بلوچ به شهادت رسیدند.

واکنش کاردار ایران به ادعای استخدام جاسوس از بین مسلمانان انگلیس
سید مهدی حسینی متین در پیامی در شبکه مجازی ایکس نوشت: بار دیگر، داستانی ماجراجویانه و هالیوودی برای سرگرم کردن مخاطب و فروش بیشتر در آخر هفته، اما این بار توسط یک روزنامه معمولی. وی با اشاره به ادعای این روزنامه گفت، تمامی این اتهامات نابخردانه و بی اساس بار‌ها و بار‌ها از سوی مقامات ایران به طور قاطع رد شده است. گفتنی است روزنامه دیلی‌میل در گزارشی مدعی شده بود ایران از بین مسلمانان بریتانیا جاسوس استخدام کرده است. 

رحیم‌صفوی: آمریکایی ها دو دشمن ما را سرنگون کردند
مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه آمریکایی‌ها در این دو لشگرکشی دو دشمن ما در شرق و غرب را سرنگون کردند گفت: این به نفع ایران شد، اما در عراق و افغانستان آمریکایی‌ها ظلم‌ها و ستم‌های بسیاری کردند. 

حمله اسرائیل به محل اسکان آوارگان فلسطینی ۲۵ شهید برجای گذاشت
اسرائیل محل اسکان آوارگان فلسطینی را هدف حمله قرار داد که در جریان آن ۲۵ تن به شهادت رسیدند. این حمله به شرق رفح در جنوب نوار غزه صورت گرفته است. 

تصادف بسکتبالیستهای نوجاون؛ سه ملی پوش در کما
مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: اعضای تیم بسکتبال رستمی، نماینده این استان برای حضور در یک تورنمت به قم سفر کرده بود که هنگام مراجعه یکی از خودروهای حامل ورزشکاران در برخورد با یک سواری ۲۰۶، دچار سانحه رانندگی شد. وی ادامه داد: اعضای تیم با چهار خودرو سواری در حال بازگشت بودند که یکی از خودروها به علت نقص فنی مجبور به توقف در حاشیه جاده شد اما یک خودرو ۲۰۶ که دچار آتش سوزی شده بود با خودرو حامل بسکتبالیست ها برخورد کرد و باعث آسیب رساندن به چهار سرنشین این خودرو شد. به گفته او، متاسفانه حال سه ورزشکار وخیم گزارش شده و در کما هستند.

مدیرعامل دیجی‌کالا بازداشت و با قرار وثیقه آزاد شد
حمید محمدی رییس هیات مدیر دیجی‌کالا نوشت: مسعود طباطبایی، مدیرعامل دیجی‌کالا علی‌رغم توضیحات و تلاش‌های صورت گرفته در این چند روز برای رفع سو تفاهم‌های اخیر، با حکم دادسرای امنیت بازداشت شد.  ‏تمام تلاشمون رو برای پیگیری موضوع انجام خواهیم داد. امیدواریم مسعود عزیز رو هر چه زودتر در کنارمون داشته باشیم. ساعاتی بعد در‌ پی تشکیل پرونده قضایی برای دیجی‌کالا مدیرعامل این مجموعه با تعیین قرار تامین متناسب آزاد شد.

برندگان سیمرغ فجر
چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به ایستگاه پایانی رسید و برگزیدگان معرفی شدند. جایزه بهترین نقش مکمل مرد به بهزاد خلج برای «مجنون»، سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل زن به شبنم قربانی برای «مجنون»، جایزه بهترین بازیگر مرد به ارسطو خوش‌رزم برای «صبح اعدام» و سیمرغ بهترین بازیگر زن هم به مارال بنی‌آدم برای «پروین» رسید. سیمرغ بلورین بهترین کارگردان هم به بهروز افخمی برای «صبح اعدام» اعطا شد. در مراسم اختتامیه، محمد خزاعی معاون وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی دعای تحویل سال خواند؛ آن هم با چند اشتباه.

تیم بدون سرمربی قهرمان آفریقا شد
دیدار فینال جام ملت‌های آفریقا بین تیم‌های ملی ساحل عاج و نیجریه برگزار شد که در پایان ساحل عاج میزبان موفق شد با پیروزی دو بر یک حریفش را شکست دهد و قهرمان شود. این درحالی است که شکست سنگین چهار بر صفر در آخرین دیدار مرحله گروهی، سبب شده بود تا ژان لویی گاسه، سرمربی ساحل عاج برکنار شود و دستیار او یعنی امرسه فی هدایت این تیم را بر عهده بگیرد. شوک اخراج مربی جواب داد و پس از آن ساحل عاج روی نوار برد افتاد و در نهایت امشب جام قهرمانی را بالای سر برد. ساحل عاج در دور گروهی به همین نیجریه هم باخته بود.

نظرات بینندگان