arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۳۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۴ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
تاریخ گردی با «انتخاب»

عکس/ زاپاتای معروف در خیابان‌های مکزیک

امیلیانو زاپاتا سالازار، معروف به زاپاتا، رهبر انقلاب مکزیک بر علیه «پورفیریو دیاز» بود. زاپاتا در سال ۱۲۹۰ با شعار “آزادی و زمین” نبرد مسلحانه به قصد باز پس گیری زمین از فئودال‌ها را آغاز کرد. او در سال ۱۲۹۸ به دست سرهنگ “گواخاردو” کشته شد. در سال ۱۳۳۱، فیلمی به نام «زنده باد زاپاتا» از زندگی او ساخته شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»: امیلیانو زاپاتا سالازار، معروف به زاپاتا، رهبر انقلاب مکزیک بر علیه «پورفیریو دیاز» بود. زاپاتا در سال ۱۲۹۰ با شعار «آزادی و زمین» نبرد مسلحانه به قصد باز پس گیری زمین از فئودال‌ها را آغاز کرد. او در سال ۱۲۹۸ به دست سرهنگ «گواخاردو» کشته شد. در سال ۱۳۳۱، فیلمی به نام «زنده باد زاپاتا» از زندگی او ساخته شد. گروهی تحت عنوان ارتش رهایی‌بخش ملی زاپاتیستا، در سال ۱۳۷۲ که خود را میراث‌دار زاپاتا می‌داند در مکزیک اعلام قیام مسلحانه کرد و اکنون در ایالت‌های جنوبی این کشور مشغول مبارزه با دولت مرکزی است.

این تصویر در مکزیکو سیتی، از امیلیانو زاپاتا (شکل سوار شده به رنگ مشکی با کلاه ضربدری) و برادرش Eufemio Zapata (سوار به رنگ سفید با کلاه ضربدری) و سرپرست حفاظت زاپاتا ثبت شده است. این مردان نمونه‌ای از حدود ۲۵۰۰۰ زاپاتیستای سواره هستند.  

نظرات بینندگان