arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۴۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۴ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۲

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: حملات نظامی اسرائیل به رفح نباید روی مذاکرات تاثیر بگذارد

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در نشست خبری شامگاه دوشنبه خود در پاسخ به پرسش‌های متعدد خبرنگاران گفت که حملات نظامی اسرائیل به رفح «نباید به هیچ وجه» روی مذاکرات تاثیر بگذارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در آستانه نشست مقام‌های اطلاعاتی آمریکا، اسرائیل، قطر و مصر برای مذاکره درباره توافق مربوط به اسرا، یک مقام آمریکایی گفت حمله اسرائیل به رفح نباید بر این مذاکرات تأثیر داشته باشد.

به گزارش رویترز، انتظار می‌رود نشست مقام‌های ارشد این چهار کشور روز سه‌شنبه ۲۴ بهمن در قاهره برگزار شود.

بنابر این گزارش، در روز‌های اخیر و با مطرح شدن احتمال آغاز حملات زمینی اسرائیل به رفح در جنوب نوار غزه، این نگرانی پدید آمد که مذاکرات مربوط به وقفه در جنگ و آزادی اسرا از مسیر خود خارج شود.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در نشست خبری شامگاه دوشنبه خود در پاسخ به پرسش‌های متعدد خبرنگاران گفت که حملات نظامی اسرائیل به رفح «نباید به هیچ وجه» روی مذاکرات تاثیر بگذارد.

 میلر در عین حال افزود: «اسرائیل یک کارزار نظامی مداوم داشته است، بنابر این نمی‌دانم چرا باید حملات جدید ماهیت مذاکرات را تغییر بدهد».

رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند که نشست قاهره روز سه‌شنبه برگزار می‌شود و حضور ویلیام برنز رئیس سی‌آی‌ای، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر قطر، و عباس کامل رئیس سازمان اطلاعات مصر در آن قطعی است.

با رسیدن ویلیام برنز به قاهره، رسانه‌های اسرائیل نیز خبر دادند بنیامین نتانیاهو برخلاف تصمیم پیشین دولت خود، هیئت ارشدی را راهی این مذاکرات می‌کند.

هیئت اسرائیلی شامل داوید برنئا، رئیس موساد، رونن بار، رئیس شباک سازمان امنیت داخلی اسرائیلی و شمار دیگری از چهره‌های اطلاعاتی، نظامی و سیاسی اسرائیل در حالی راهی قاهره شده که شماری از وزیران ارشد دولت اسرائیل، از جناح راست متحد دولت با این امر به طرزی قاطع و آشکار مخالفت کرده‌اند.

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، هئیت اعزامی این کشور به قاهره، طرح جدیدی را در مذاکرات با ویلیام برنز، عباس کامل، رئیس سازمان اطلاعات و امنیت مصر و هیئت قطری به ریاست نخست‌وزیر آن کشور در میان خواهد گذاشت.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع مطلع گزارش داده که محور مذاکرات قاهره ادامه بحث بر سر چارچوب توافق سه مرحله‌ای است که هدف از آن آزادی گروگان‌ها و وقفه‌ای طولانی‌تر در جنگ است.

چارچوب این توافق در نشست ماه گذشته این مقام‌ها در پاریس تدوین شد.

نظرات بینندگان