arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۷۶۴۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۴ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
تاریخ گردی با «انتخاب»؛

عکس/ سال ۷۷، جلسه محاکمه کرباسچی شهردار تهران

در سال ۱۳۷۶، غلامحسین کرباسچی، شهردار معروف تهران در آن دوره، با اتهام تخلف مالی دستگیر شد. دادگاه کرباسچی یکی از معروف‌ترین محاکمه‌های قضایی دهه هفتاد است و که از تلویزیون نیز پخش شد. در این جلسات مرحوم بهمن کشاورز و دکتر مسعود حائری، به عنوان وکیل کرباسچی حضور داشتند. کرباسچی سرانجام به ۳ سال زندان و ۱۰ سال انفصال از مسئولیت‌های دولتی محکوم و اول مرداد سال ۱۳۷۷ به زندان اوین منتقل شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرویس تاریخ «انتخاب»:در سال ۱۳۷۶، غلامحسین کرباسچی، شهردار معروف تهران در آن دوره، با اتهام تخلف مالی دستگیر شد. دادگاه کرباسچی یکی از معروف‌ترین محاکمه‌های قضایی دهه هفتاد است و که از تلویزیون نیز پخش شد. در این جلسات مرحوم بهمن کشاورز و دکتر مسعود حائری، به عنوان وکیل کرباسچی حضور داشتند. کرباسچی سرانجام به ۳ سال زندان و ۱۰ سال انفصال از مسئولیت‌های دولتی محکوم و اول مرداد سال ۱۳۷۷ به زندان اوین منتقل شد.
در این تصویر محمدعلی بشارتی، وزیر کشور دولت هاشمی رفسنجانی، در حال اظهار نر در محاکمه کرباسچی است. او از منتقدان شهرداری تهران اما در دادگاه کرباسچی با رویکردی دیگر حضور یافت. هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود در اینباره می نویسد:

با راديوی ماشين، مذاكره دادگاه آقای كرباسچى را استماع كردم. در اتهام‌ها، دو مورد مربوط به آقاى [عبدالله] نورى، وزيركشور معزول شده بود و جواب روشن داده نشد؛ چون قبلاً مطرح نبوده و غافلگير شدند. آقاى [علی‌محمد] بشارتى، وزير كشور سابق هم احضار شده بود و توضيحات خوبى داد. مشروعيت و قانونى بودن بعضى از كارهاى شهردار، با اجازه ايشان بوده كه مردانه پذيرفت. 

نظرات بینندگان